Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Foderjäst!

B

**BORTTAGEN**

Hej!
Jag måste kompletera med foderjäst eller annat liknande som innehåller mycket smältbart råprotein i fodret för höt är inget bra.
Kan man ge 2 dl Foderjäst per dag? Blir det ca 0,2kg?
Hur mycket ger ni som har gett eller ger foderjäst?

Häls. Gildra

B

**BORTTAGEN**

Hej hej...ingen som ger foderjäst här på buke eller någon som vet hur mycket man kan ge till en islandshäst som motionsrider ev mer, ca 350kg..?!
Foderjäst innehåller 240 g smb.rp.
Tacksam för svar snarast!!!

Häls. Gildra

B

**BORTTAGEN**

240 smrp per kilo eller dl?? omdet är per kilo är det inte så mkt dom får per dag om man ger 2 dl

B

**BORTTAGEN**

Hej!
Tack för svar!
Det är 240 smb.rp g/kg

Någon annan som vet?!
Häls. Gildra

B

**BORTTAGEN**

hej!
Har funderat på lusern grovfoder, inte pelleterat. Men jag har ingen ananlys på det? Vet du vad det har för värden?!

Häls. Gildra

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6459 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hästvård Hej. Har nyss bytt hagkompis till min lekfulla 5åring. Innan så gick han med en 2 år äldre häst som tydligt var ledaren i hagen. Dom...
Svar
3
· Visningar
418
Foder&Strö Har gett Brogaarden Icelandic power i 2 månader nu, den innehåller enligt dom ett högt vitamin och mineralinnehåll. Undrar om det räcker...
Svar
5
· Visningar
807
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
1 038
Foder&Strö Hej! :) Jag ska prova ett nytt kraftfoder i höst åt mina hästar då de inte gillade lusernen de fick i fjol. Jag inväntar ännu svar på...
Svar
2
· Visningar
358

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Trasig kyl/frys
  • Vaccinerade mot Covid-19
  • Bryta upp med sambo (långt)

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack #8
  • Senast tagna bilden XII