Foderjäst!

B

**BORTTAGEN**

Hej!
Jag måste kompletera med foderjäst eller annat liknande som innehåller mycket smältbart råprotein i fodret för höt är inget bra.
Kan man ge 2 dl Foderjäst per dag? Blir det ca 0,2kg?
Hur mycket ger ni som har gett eller ger foderjäst?

Häls. Gildra

B

**BORTTAGEN**

Hej hej...ingen som ger foderjäst här på buke eller någon som vet hur mycket man kan ge till en islandshäst som motionsrider ev mer, ca 350kg..?!
Foderjäst innehåller 240 g smb.rp.
Tacksam för svar snarast!!!

Häls. Gildra

B

**BORTTAGEN**

240 smrp per kilo eller dl?? omdet är per kilo är det inte så mkt dom får per dag om man ger 2 dl

B

**BORTTAGEN**

Hej!
Tack för svar!
Det är 240 smb.rp g/kg

Någon annan som vet?!
Häls. Gildra

B

**BORTTAGEN**

hej!
Har funderat på lusern grovfoder, inte pelleterat. Men jag har ingen ananlys på det? Vet du vad det har för värden?!

Häls. Gildra

Liknande trådar

Hästvård Det här med loppfrö. Det verkar finnas lika många teorier som det finns människor :confused: Är det någon som har läst faktisk forskning...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 295
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa Jag vet att det finns en del trådar som detta men väljer ändå att starta en ny. Vi behöver byta foder på Ascot, från färskfoder till...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 136
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Hej! Senaste veckorna har gymma vid 9/10 tiden på fm vilket jag tycker är väldigt bekvämt i sig. Men problemet är, jag blir SÅ trött...
Svar
5
· Visningar
366
Senast: Seaside
·
Hästvård Hej på er, I väntan på att veterinären ska ringa upp så lägger jag upp en tråd här i hopp om att någon kan ge mig lite råd. Bakgrund...
Svar
4
· Visningar
698
Senast: netschjen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar