Bukefalos 28 år!

Foderkostnader

F

Fjunet

Vad kan man räkna med för foderkostnader i månaden för en liten hund, en mellan hund och en stor hund?
 
Sv: Foderkostnader

Priserna på foder skiljer sig nog en del.. Det som jag ger till Selma (mellanstor) kostar 500:- för 15 kg och det räcker 2-3 månader.
 
Sv: Foderkostnader

Jag har en stor hund, en weimaraner och en säck på 15 kg räcker rätt så exakt en månad. Säcken kostar 489 kr, men jag har 20% rabatt på det, så ca 400 kr i månaden.

Min lilla äter ett foder i samma prisklass, men vi köper mindre säckar på 7 kg, annars blir det gammalt så fort, denna säcken kostar 349 kr och räcker ett par månader, hon får ca 1.5 dl om dagen (border terrier).

Labben (mellanstor), har ätit "konsummat" hela livet, och en säck på 10 kg räcker ca 2 månader, kostar väl en 99-199 kr säcken, hon äter 5 dl om dagen...

Invecklat..

//E
 
Sv: Foderkostnader

Jag har en liten hund (4,5 kg). En påse RC, 2 kg räcker mer än en månad och kostar 120, tror jag, eller kostar det mer? JAg bara betalar och ser glad ut:)
 
Sv: Foderkostnader

Min stora hund äter en säck i månaden a´390 kr.
 
Sv: Foderkostnader

Har en Grand Danois som äter ca 15 kg på 3 veckor

Fodret är ett Precept~foder so kostar 450kr

Schnauzer (en mellis) äter också ett preceptfoder för 450 kr

Men hans räcker i ca 2 månader
 
Sv: Foderkostnader

min 5-månader flat äter för ca 450 kr i mån.
De två små (chihuahua och dv. pudel) äter för ca hälften tillsammans, så jag betalar ca 700 i mån för 3 odjur :)

Dom får alla samma foder nu så vi brukar köpa 2st 15 kilos i mån (900 kr)... bra att bunkra upp :P Sen har jag två kissar som äter för 400 kr i mån ungefär :)
dyrt att ha djur :) men vad gör man inte för sina darlingar :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en jaktlabrador, jag upplever att han är rätt van vid att träffa på hundar (på jaktträning så har han suttit i nya bilar med...
Svar
5
· Visningar
730
  • Artikel
Hästnyheter Västerås kommun ska under 2023 dela ut 25 miljoner kronor i ekonomiskt stöd till kommunens idrottsföreningar. Stora Ekeby ridklubb är en...
Svar
0
· Visningar
258
Senast: Gunnar
·
Hundträning Vi har i familjen tre hundar. Två små "gubbar" och en flatcoated retriever-valp som är 8 månader ung. Även om de är familjehundar...
Svar
18
· Visningar
1 795
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Hej! Jag har en hanhund på ungefär 1,5 år. Han är min första hund, så jag skulle behöva lite hjälp på traven. Han ska nu börja på...
Svar
10
· Visningar
1 268
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp