Foderlår?

Sidekick

Trådstartare
Jag har sökt o sökt men jag hittar ingen vettig foderförvaring.
Jag vill inte ha tunnor utan mer fyrkantiga lådor..

Någon som vet vart de finns?:bump:
 
Sv: Foderlår?

Ikea har en jättebra låda som lagom rymmer en fodersäck. Fyrkantiga och stapelbara (går att öppna i fronten och stoppa ner foderskopan även om det står en låda ovanpå) Namnet på serien är Sortera och den stora lådan som rymmer en fodersäck (25 kg Krafft eller motsvarande) kostar 99;-

Superbra :)
 
Sv: Foderlår?

Jag har sökt o sökt men jag hittar ingen vettig foderförvaring.
Jag vill inte ha tunnor utan mer fyrkantiga lådor..

Någon som vet vart de finns?:bump:
bygg själv.. båtplyfa och vinkeljärn.. bara att rita upp hur du ska ha det och sätta igång att såga och skruva..
 
Sv: Foderlår?

Vi har en stoooor trälåda som har varit vedlår en gång i tiden, kanske går det att hitta en sån någonstans?
 
Sv: Foderlår?

kl

Tack för bra förslag!

Fortsätt komma med tips.. Ska helst rymma minst två 25 kg säckar.
 
Sv: Foderlår?

hammarplast har bra kvalitetslådor som stänger ute fukt o damm o råttor finns i många storlekar former färger och på de flesta större matbutiker ica maxi, citygross, m.m
 
Sv: Foderlår?

Du kan få min :p Ska slängas, är så otymplig!

Men du kan ju sno idén iaf. Det är en stor låda med två små fack och ett stort. I de små facken går en hel Krafft eller havresäck i, en betfor säck tar dock mer plats.
I det stora facket får tex 4 Krafftsäckar eller jäääättemånga hinkar och byttor plats.

Smidigt att bara behöva öppna ett lock och komma åt allt foder - mindre smidigt när man inte använder så mkt kraftfoder! Tar mkt plats också.
 
Sv: Foderlår?

:angel::angel:
Längs vägaran! Det står sand på dem. Fungerar perfekt som havre låda.

Ja, jag har funderat på sånna.. Men jag har fått för mig att mössen gnager hål i glasfiber..?

Chili:

Ja, det är jättesmart att ha en foderlår med flera fack.. Men mitt dåliga tålamod kombinerat med usel hantverkarkunskap så är det dödsdömt.. Men om det skulle finnas en i Stockholm så-:D
 
Sv: Foderlår?

Jag ärvde min :p Nu vill jag bara ha ihjäl den. Blir så äckligt när man inte öppnar den på ett tag - som på sommaren (för mig som inte stödfodrar). Enklare att tömma ur en tunna i plast, tycker jag...
Annara finns det ju fyrkantiga lådor i plast med snett lock på kortsidan som tycks vara mycket bra som foderförvaring!
 
Sv: Foderlår?

Jag ärvde min :p Nu vill jag bara ha ihjäl den. Blir så äckligt när man inte öppnar den på ett tag - som på sommaren (för mig som inte stödfodrar). Enklare att tömma ur en tunna i plast, tycker jag...
Annara finns det ju fyrkantiga lådor i plast med snett lock på kortsidan som tycks vara mycket bra som foderförvaring!

Jo, men jag behöver en foderlår som ska vara för ett stall om nio hästar.. Vill inte behöva fylla på varje dag :P
 
Sv: Foderlår?

Lägg ner en kyl/frys...voila, du har två fack till ditt foder med tättslutande lock till :idea:

23278311.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Foderlår?

Om du behöver en riktigt stor lår kan du ta en garderob som du lägger ned med dörren uppåt. Ta ur all inredning. I den får du plats med rätt många säckar eller löst foder. Jag har en sådan för de säckar som jag lagrar i stalllet och en mindre trälår där jag har de säckar som jag öppnat.
 
Sv: Foderlår?

Jag har en sådan här dynlåda från Jula. Billig och praktisk!

790015_d.jpg
 
Sv: Foderlår?

Jag fick tag på en sån där GB glass frys, funkar perfekt att ha foder i :idea: Håller tätt och mössfri. Den ska naturligtvis inte vara på :D;)
 

Liknande trådar

Hemmet Vi vill sätta upp ett glasräcke på balkongen istället för nuvarande trästaket. Mailade kommunen för att fråga om det behövs bygglov och...
Svar
10
· Visningar
429
Senast: Catsu
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag får aldrig komma på arbetsintervju på de jobb jag söker. Kanske beror det på att jag skriver att jag bara är tillgänglig för jobb...
Svar
1
· Visningar
639
Senast: Wille
·
Skola & Jobb Det står att max 165 poäng på grundnivå räknas på de flesta utbildningar men det måste ju vara väldigt många som har detta. Lyckas inte...
Svar
12
· Visningar
562
Senast: MiaMia
·
Kropp & Själ Jag har problem. Det finns fyra saker jag avskyr när det gäller dasspapper 1. Papper som slutar existera när det blir blött så man...
2
Svar
34
· Visningar
1 708

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp