Fodermängd till 1,5 år fullblod...

I

Indian

Har en 1,5 åring fullblod. Finns det någon mer som har en? (är säkert inte den enda =) ) Skulle vara roligt att höra vad ni ger eran lilla häst för foder samt mängd... alltid roligt att höra!
 
De i vårt stall har fri tillgång på höet(inget kraftfoder)eftersom vi har så bra värden på det(8,3 mj och 68 smrp)
 
Mitt fullblod är nu fem men när hon var ett fick hon fri tillgång till hö och lite kraft foder från Dodson & Horrell. De har speciellt foder för föl & unghästar. Du kan gå in på www.dodsonandhorrell.com och skriva till dem (klicka på länken "helpline" och sedan "horse helpline form"), de rekommenderar sedan något.
Lycka Till. :)
 
Min 02 har fri tillgång på Hösilage (6.0 Mj och 47 GrSmb), tror han knaprar i sig runt 10 kg av detta, betar även fortfarande i hagen. Utöver det får han 100 gram Havre, 100 gram Betfor, 120 gram Miner Röd + lite diverse tillskott såsom salt, B-vitaminer och VitaminMulti. Är fin i hull och växer som han ska. :banana:
 
Men det e ju inte säkert att det fodret passar tillsammans med höets värden?!
 
Man får ju kolla upp det, passar det inte så får man hitta något annat. Men det var det som fungerade på min pålle.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag vet att det finns 1000 liknande trådar. Tro mig när jag säger att jag läst de allra flesta. Men… Tycker att detta är så svårt och...
Svar
4
· Visningar
687
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 244
Senast: nexxa
·
  • Artikel
Dagbok Eller Deppmaten. Ja ni hör, jag har förmodligen förläst mig på flåshurtig populärvetenskap men jag har heller inget att förlora. Jag...
Svar
11
· Visningar
1 252
Senast: Brassneck
·
Hästvård Min lille 1,5 års hingst har hög feber och är riktigt hängig och eländig. Självklart har veterinären varit och tittat till honom och...
Svar
3
· Visningar
969
Senast: ylvalill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp