Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Fodermängd till 1,5 år fullblod...

I

Indian

Har en 1,5 åring fullblod. Finns det någon mer som har en? (är säkert inte den enda =) ) Skulle vara roligt att höra vad ni ger eran lilla häst för foder samt mängd... alltid roligt att höra!

B

Bucus

De i vårt stall har fri tillgång på höet(inget kraftfoder)eftersom vi har så bra värden på det(8,3 mj och 68 smrp)

N

Nenix

Mitt fullblod är nu fem men när hon var ett fick hon fri tillgång till hö och lite kraft foder från Dodson & Horrell. De har speciellt foder för föl & unghästar. Du kan gå in på www.dodsonandhorrell.com och skriva till dem (klicka på länken "helpline" och sedan "horse helpline form"), de rekommenderar sedan något.
Lycka Till. :)

B

BJÖRKIS

Min 02 har fri tillgång på Hösilage (6.0 Mj och 47 GrSmb), tror han knaprar i sig runt 10 kg av detta, betar även fortfarande i hagen. Utöver det får han 100 gram Havre, 100 gram Betfor, 120 gram Miner Röd + lite diverse tillskott såsom salt, B-vitaminer och VitaminMulti. Är fin i hull och växer som han ska. :banana:

N

Nenix

Man får ju kolla upp det, passar det inte så får man hitta något annat. Men det var det som fungerade på min pålle.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6449 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hästvård Hej. Har nyss bytt hagkompis till min lekfulla 5åring. Innan så gick han med en 2 år äldre häst som tydligt var ledaren i hagen. Dom...
Svar
3
· Visningar
418
Gnägg Hej! Jag ville höra lite tankar.. jag ska ev ta en 5 åring på foder som inte är mkt mer än inriden och gått i alla gångarter. planen...
2
Svar
22
· Visningar
2 385
Hundhälsa Det känns helt hopplöst att hitta mat som hunden petar i sig utan att man behöver ge kula för kula ☹️ Bakgrund: 14 år gammal vovve med...
2
Svar
28
· Visningar
1 580
Övr.Barn Många skolor och förskolor brukar bjuda in föräldrar (m.fl) för att vara med på barnens luciatåg. (jag har ingen aning om hur vanligt...
2
Svar
20
· Visningar
833

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vaccinerade mot Covid-19
  • Trasig kyl/frys
  • Bryta upp med sambo (långt)

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack #8