Foderstat- bästa protein tillskott

huggabugga

Trådstartare
Halloj!

Jag håller på att räkna ut en foderstat till min häst. Enligt den behövs protein samt energibalansen korrigeras då det är underskott. Vilket är det bästa proteinrika fodermedlet att lägga till tycker ni? Ge mig alla era bästa tips. Jag tänker automatiskt lusern men kanske finns något som är bättre?
 
Halloj!

Jag håller på att räkna ut en foderstat till min häst. Enligt den behövs protein samt energibalansen korrigeras då det är underskott. Vilket är det bästa proteinrika fodermedlet att lägga till tycker ni? Ge mig alla era bästa tips. Jag tänker automatiskt lusern men kanske finns något som är bättre?
Beror på hur mycket protein du behöver tillsätta och hur matglad hästen är?
Jag tycker själv att lucern blir dyrt om större mängder protein, då väljer jag hellre ett proteinkoncentrat. Det blir billigare.
 
Sojaprotein å potatisprotein finns . Sen finns krafft fodret - muscle up 340 gram protein per kg, tror 14 gram energi per kg. :)
 
Halloj!

Jag håller på att räkna ut en foderstat till min häst. Enligt den behövs protein samt energibalansen korrigeras då det är underskott. Vilket är det bästa proteinrika fodermedlet att lägga till tycker ni? Ge mig alla era bästa tips. Jag tänker automatiskt lusern men kanske finns något som är bättre?
Potatisprotein är drygast. Det är också mer miljövänligt än tex sojaprotein.
 
Halloj!

Jag håller på att räkna ut en foderstat till min häst. Enligt den behövs protein samt energibalansen korrigeras då det är underskott. Vilket är det bästa proteinrika fodermedlet att lägga till tycker ni? Ge mig alla era bästa tips. Jag tänker automatiskt lusern men kanske finns något som är bättre?
Är det smältbart råprotein du menar då? (beräknar också foderstat, har aldrig gjort det förut, så är lite confused ;) )
 
Jag köpte krafft muscle up och ska prova det. Enligt foderstaten uppfyller det fodret det protein jag ska ha. Vi får se om jag lyckas eller om hösten blir en rund boll😆
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Vi har haft lite svårt att få tag i nytt hö nu när vårat har tagit slut, men nu har vi äntligen hittat ett med okej värden...
2
Svar
29
· Visningar
1 913
Senast: Ise
·
Foder & Strö Vi har fått svar på vår höanalys som tyvärr visade på extremt låg proteinhalt. Vi kan inte köpa annat hö så vi får ge protein som...
Svar
7
· Visningar
1 080
Senast: sweep
·
Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 426
Senast: Fazeem
·
Foder & Strö Jag behöver få i min unghäst (blir 1 år i maj) både mer energi och protein. Han får bra hö (kvot 6,2) men får inte i sig tillräcklig...
Svar
18
· Visningar
1 276
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp