Foderstat utan analyserat hö?

D

Dizan

Får inte ge hösilaget som jag tänkt nu när jag ska byta stall då alla de andra ger hö & hästarna går ihop i hagarna.... Handlar om ett 1½årigt sto - vbl som tränas lugnt.

Har ingen analys på höet jag ska använda, men måste ändå göra iordning en foderstat som fungerar. Någon som kan hjälpa mig? Höet är troligtvis "normalt" näringsmässigt & luktar & ser bra ut.

*Havre
*Korn
*Krafft Groov
*Krafft Breed
*Betfor

+vitaminer & mineraler
 
Håller med Nina du bör göra en analys annnars blir foderstaten ganska så intetsägande tyvärr.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Har i år fått tag på två olika sorters hö. Skickade in själv analys till USA. Hade aldrig köpt det ett normalt år, men har inget val...
Svar
9
· Visningar
1 787
Senast: Bee
·
Foder & Strö Nu behöver jag råd! Jag har en häst som är mycket känslig i magen och kan inte äta vilket hö/silage som helst utan får lätt diarré. Där...
Svar
16
· Visningar
2 279
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Min häst må vara en Islandshäst på pappret, men i verkligheten verkar jag ha köpt mig ett fullblod. Hästen är extremt svårfödd. Dessutom...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
8 431
Senast: ufot
·
Foder & Strö Hej! Då jag strax efter årskiftet ska byta stall har jag en fråga, det nya stallet har utfodringar 4 gånger varje dag. Problemet är att...
2
Svar
24
· Visningar
2 543
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp