Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

R

Revontuli

Vad är bra att ge i foder/vilken mängd, till en liten häst på 150cm som går på riktbete och rids? Just nu står den på betfor, havre, hö, mineraler, och müsli. Nu är jag inte så insatt i foderfrågor, så jag tänkte passa på att fråga!

/ED - Den som inte frågar, lär sig aldrig något.

Sv: Foderstat

Om hästen går på bete så räcker det förmodligen ganska bra, även om den rids. Håll koll på hullet och var observant på förändringar, ge kraftfoder om den faller ur.

Mineraler kan vara bra att komplettera med, och nån dl betfor att blanda ut dem i. Det gör knappast skillnad för hullet.

R

Revontuli

Sv: Foderstat

Tack för svaret! Jo, jag fick tipset av hästens förra ägarinna att låta den gå med betfor + mineraler på betet. Men denne sa också att hästen kan få i sig mineralerna från betet, och att man som för att komplettera också kunde använda en slicksten med mineraler.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5533 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Foder&Strö Jag är medryttare/fodervärd för en en connemara som är 9 år. Han är relativt bra musklad och går på lösdrift året om, just nu efter...
Svar
7
· Visningar
504
Foder&Strö Hej! Lite konstig fråga kanske för er som kan sånt här! Men jag har precis börjat lära mig om att räkna ut foderstat och sånt och nu...
2
Svar
28
· Visningar
1 543
Foder&Strö Hej! Ska börja ge min häst betfiber mash i liten mängd för att blanda ut hennes tillskott med. Hittills har jag blandat det i müslin men...
Svar
3
· Visningar
478
Hästvård Nu får jag snart panik! Irländare, D-ponny, het I ridningen, men trygg och harmonisk på marken. Myser, kommer direkt i hagen.Tillgiven...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
5 434

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Plast eller guld?