Foderstatshjälp

Zevzan

Trådstartare
Har fyllt i en foderstatsberäknare.
Hoppas jag fyllt i rätt. Lämnar bilder under.
Tycker ni det ser rätt ut med MJ/kilo (8)?
Finns ju en mj / kilo ts men det är väl mj/kilo som jag tagitsom ska va?Visa bifogad fil 38408
 
Här är de ja fyllt i och översta rader är då det jag la bild på tidigare och andra raden halm.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20191022-220630_Messenger.jpg
    Screenshot_20191022-220630_Messenger.jpg
    96 KB · Visningar: 40
Ja i det programmet ska du ange alla värden per kg foder. Är även mineralerna i din analys per kg foder? Ibland står de bara som per kg ts och då måste man räkna om manuellt.
 
Ja i det programmet ska du ange alla värden per kg foder. Är även mineralerna i din analys per kg foder? Ibland står de bara som per kg ts och då måste man räkna om manuellt.

Hoppas bilden går att se nu.
Men var tydligen per kg ts även proteinet jag räknat med . Proteinet ska alltså vara 36 och energin 8?
 

Bifogade filer

  • 20191022_174000.jpg
    20191022_174000.jpg
    157,1 KB · Visningar: 26

Liknande trådar

Foder & Strö Skulle behöva lite hjälp från er som kan räkna eftersom min hjärna inte klarar av matematik. I år har vi fått två skördar som är så...
2
Svar
21
· Visningar
1 165
Senast: animalasia
·
Katthälsa Skrev i den andra tråden men mår så himla dåligt över detta så skriver här med om någon har tips hon har mått illa i ca en vecka...
Svar
14
· Visningar
1 459
Senast: Dorinda
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 580
Senast: Saigon
·
Utrustning Tror att jag ska ta tag i sadelbyte i vinter och funderar en del kring vad som skulle kunna vara aktuellt att prova. Tänker en del...
Svar
6
· Visningar
852
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp