Foderstrupsförstoppning

Anjan29

Trådstartare
Min häst fick foderstrupsförstoppning för en vecka sedan drygt och vetr fick komma och slanga bort det med 15 liter vatten. Det löste sig sen fick han metacam och en annan sorts antibiotika och har varit ute och gått i grimskaft varje dag efter det. Varit ute hela dagarna i hagen. Men nu är han så pigg dock torrhosta ngn gång. Men när hade ni börjat rida e det?
 
Jag tränade min lite lätt redan dagen efter, två dagar efter så var det fritt fram för träning. Nu är han bara tre, så ingen hård träning ändå. Första dagen fick han metacam mest för smärtlindrande ifall han hade ont kvar, han var extremt smärtpåverkad när det satt fast.
Din kanske har helt andra förutsättningar, så bäst är väl att fråga veterinär?
 
Jag tränade min lite lätt redan dagen efter, två dagar efter så var det fritt fram för träning. Nu är han bara tre, så ingen hård träning ändå. Första dagen fick han metacam mest för smärtlindrande ifall han hade ont kvar, han var extremt smärtpåverkad när det satt fast.
Din kanske har helt andra förutsättningar, så bäst är väl att fråga veterinär?
Ok ja min fick metacam i fyra dagar och penovet sprutor i fyra dagar. Han skulle skrittas stod det i pappret så jag har ledet han nu i en vecka. Men han är väldigt hungrig typ jämt så när vi bara går utan han får tag i gräs så går det utan hosta men får han äta ute så hostar han till i bland. Men jag vill gärna börja rida nu han har ingen feber o är pigg ändå. Hans hostningar kanske beror på han hade aspirerat troligen ner i lungorna. Då de fick hålla på i tre timmar med han o få loss detta
 

Liknande trådar

Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
2 985
Senast: Twihard
·
Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 623
Senast: Habina
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
7
· Visningar
784
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
917
Senast: Miingla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp