Bukefalos 28 år!

Fodertillskott, nypon?

GladFliicka

Trådstartare
Hej alla ni visa,

Har idag sökt igenom nätet efter ett tillskott som är bra för leder och som gärna har lite antiinflammatoriska egenskaper. Min gammelponny är lite stel och dessutom fånghäst så jag tror att han skulle må bra av detta. Det jag läst mest om är Nyponpulver och Gurkmeja. Något kommer förmodligen att köpas de närmsta dagarna men jag vet inte riktigt vad. Min fråga till er är därför, vad är era erfarenheter av detta(både bra och dåligt)? Vilket hade ni fördragit och varför? Kanske ni har bra erfarenheter av något annat tillskott ni kan rekommendera?

Tacksam för svar!

/ Emma
 
Sv: Fodertillskott, nypon?

Jag har använt nypon till mitt gamla fullblod. Nackdel var att först ville hon inte äta det och att det tog lång tid innan det började märkas. Fördel var att när det väl kom igång (efter flera veckor, kanske månader kommer inte ihåg riktigt) fick jag en "ny" häst.

Vad jag har förstått så tar bägge medlen tid på sig för att börja ha någon verkan och att olika individer reagera olika. Så den som mår bra av det ena kan bli helt utan någon verkan av det andra.
 
Sv: Fodertillskott, nypon?

Jag använde nypon till till en fångponny för ett tag sen. Och det märktes skillnad nästan med en gång, han blev mkt piggare och smidigare i kropppen. Han har väldigt lätt för att bli stel så va roligt att se han faktiskt lyfta bakbenen och gå på ist för att släpa hovarna i backen. Även min andra ponny blev smidigare i kroppen och återhämtade sig lättare efter hårda träningar.:)
 

Liknande trådar

Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
2 838
Senast: Cattis_E
·
Katthälsa Hej Min kära katt som just fyllt 11 började uppvisa tecken på att ha ont för en månad sedan. Hon har varit som en kattunge hela livet...
2
Svar
32
· Visningar
5 093
Senast: kratbran
·
Hästvård Hej, Är det någon som har erfarenhet av anaplasmos föredetta erlichias fästingsjukdomen? Min häst har fått denna hemska sjukdom. Han...
Svar
18
· Visningar
2 310
Senast: Santoxen
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 217
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp