Fodertillskott

Glimris

Trådstartare
Enligt foderanalys saknar mitt foder lite kalcium, fosfor magnesium. Blandade mineraler täcker inte helt, så jag tänkte ge dessa tre utöver. Kollar tex. trikems fosfor. Innehåll per 32 g fosfor 7,3 g, kalcium 5.3 g, magnesium 325 mg. Det blir ca 13 g, vad är resten för något "fyllnadsmaterial" ? Står ej. Kan förstå att det inte är ren fosfor pga. risk för överdosering??
 
Enligt foderanalys saknar mitt foder lite kalcium, fosfor magnesium. Blandade mineraler täcker inte helt, så jag tänkte ge dessa tre utöver. Kollar tex. trikems fosfor. Innehåll per 32 g fosfor 7,3 g, kalcium 5.3 g, magnesium 325 mg. Det blir ca 13 g, vad är resten för något "fyllnadsmaterial" ? Står ej. Kan förstå att det inte är ren fosfor pga. risk för överdosering??


Hejsan! Lite galet av trikem att skriv ut fyllnadsmaterial, det kan vara vad som helst. Trikems tillskott är ju billiga och pris och kvalité har kanske ett samband. Det är även viktigt att veta vilken sorts fosfor, kalcium och magnesium det är i.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag letar febrilt efter ett lämpligt mineralfoder, ja eller ett mineralfoder och sen kanske rena mineraler att komplettera med. Nedan...
Svar
9
· Visningar
694
Senast: maddie202
·
Foder & Strö Efter årets bete har det varit lite svårt att hitta en lagom nivå på utfodringen av min häst, hon har både lagt på sig och sen tappat...
2
Svar
24
· Visningar
1 512
Senast: skiesabove
·
Hundhälsa Är det någon som vet hur man räknar ut kaloriintaget baserat på färskfoder? Vår veterinär vill att vi räknar ut Ascots kaloriintag...
Svar
11
· Visningar
931
Senast: Lisalei
·
Hundhälsa Har ju varit inne hos vetrinär med min bostonterrier som verkar ha fått lite tjall på magen. Bytte foder för ett litet tag sedan som...
Svar
5
· Visningar
674

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp