Emine

Trådstartare
Har en honkatt på ca 2 år som är hittekatt, levt som förvildad och livnärt sig på sopor. Hon kom till mig i juni då jag är jourhem, hade tydligen en kull kvar ute som letats efter men ej funnits. Fick en fosterkull på 3 veckor som hon glatt tog emot med massor med kärlek.

Strax därefter blev katten jättesjuk, kissade massor och fel. Hade diarré många gånger per dag. Togs till veterinär och vätskades upp, man tog tester på njurar, sköldskörtel osv osv. Man hittade inget.
Detta upprepades 2 gånger till då hon igen fått diarréer och blivit riktigt dålig.

Nu har hon peppar peppar hållt sig stabil i magen, gör det hon skall på lådan. Är piggare och tycks må väldigt mycket bättre. Från att ha legat och inte brytt sig om något till att ha blivit skygg som den förvildade katt hon är. Hennes stora och uppsvällda mage är nästan borta helt.

Idag äter hon specialfoder (Gastro) och vi fick starta om ”hennes mage” med fasta och små små portioner. Magen är stabil sedan 2-3 veckor tillbaka. Vi inväntar fortfarande parasitproverna (då är hon avmaskad 2 gånger redan).

Min fråga är, vad skall jag ge henne för foder i förlängningen?Har bytt ut en portion mot tex rent kött och nån Sheebaburk vilket funkat bra.
Men vilket foder skall jag välja att fortsätta med? Vilka skall jag absolut inte ge med tanke på hennes känsliga mage? Hon är besatt av mat så vi kan inte låta något stå framme.

Idag får hon både torr och blötfoder, vill gärna ge henne båda sorterna. Hon har 2 st 15 veckors ungar vid sidan som skall stanna så gärna tips på något de båda kan äta.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hejsan, Min hund på 12 år har haft känslig mage i många år. Vi gav henne pro-kolin+ för hård och rumlande mage vid behov i flera...
Svar
1
· Visningar
899
Senast: annaovega
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 189
Hundhälsa Min hund ska på torsdag få genomgå gastroskopi. Både oralt och rektalt. Efter en långdragen problematik från mag- och tarmkanalen och...
Svar
4
· Visningar
1 750
Senast: _Taggis_
·
Hundhälsa Jag har två hundar. En 3,5-åring och en 1-åring. 3,5-åringen har jag haft sedan han var 9 veckor. Det är något i mig som gnager gällande...
2 3
Svar
41
· Visningar
11 355
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Uppdateringstråd 29
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp