Bukefalos 28 år!

Fodertunna

bollen__

Trådstartare
NI som använder fodertunnor, vad har ni för sort och hur mycket har de kostat? vars har ni köpt dem?
ryms en hel betfor säck/hel havre säck?

är i akut behov av fodertunnor då jag ska flytta, dock vet jag inte riktigt vad jag ska köpa för några. En kompis har de här staplingsbara lådorna från ikea, fungerar bra enligt henne, dock ryms inte hela säckarna + att jag tycker att de är ganska dyra för nått man bara ska ha foder i...

Tips mottages tacksamt!!


(vet inte om den här ligger rätt, moderator får gärna flytta den om den ligger fel)
 
Sv: Fodertunna

Har Kraffts mörkgröna fodertunnor i plast med lock som låses med byglar. Pallar nyfikna hästar och att vältas vilket kan vara en fördel :angel:
Det ryms en säck utan problem, både havre och betfor.

Det jag tycker är dåligt är de mönstrade locken, samlas mycket damm och lort, men det påverkar ju inte fodret.
 
Sv: Fodertunna

Har Kraffts mörkgröna fodertunnor i plast med lock som låses med byglar. Pallar nyfikna hästar och att vältas vilket kan vara en fördel :angel:
Det ryms en säck utan problem, både havre och betfor.

Det jag tycker är dåligt är de mönstrade locken, samlas mycket damm och lort, men det påverkar ju inte fodret.
Minns du vars du köpte dem och hur mycket de kostade? Låter ju super att det ryms en hel säck! :)
 
Sv: Fodertunna

På granngården, och dom har (åtminstone här) någon variant även i dag. Tror de är gråa nu, men jag har inte en susning om priset.
 
Sv: Fodertunna

Då vet jag kanske hur de ser ut faktiskt! Fast isåfall är de ganska dyra, strax över 200 kr tror jag. Men det är värt att kolla upp iallafall!!
 
Sv: Fodertunna

Jag har ett par "regntunnor" köpta på Bauhaus, tror att de kostade strax över 100:- och de rymmer ca 100 kg havre.
 
Sv: Fodertunna

Tror inte de var så särskilt dyra när vi köpte, men jag vet inte. Å andra sidan, väldigt fina efter fyra års användning.
 
Sv: Fodertunna

Jag har ett par "regntunnor" köpta på Bauhaus, tror att de kostade strax över 100:- och de rymmer ca 100 kg havre.
Det var ju väldigt billigt om de rymmer så mycket, men jag tror nog att de skulle bli förstora för mig..hemma hade de funkat fin fint men nu ska vi ju flytta och det är inte lika mycket plats då..
Har sett några på rusta nu, 99.- tror jag de kostade och skulle rymma en havresäck så jag kanske satsar på dom!
 
Sv: Fodertunna

Jag har tunnor som mamma har tagit hem från jobbet.
Vita med lock, i olika storlekar, den största rymmer en hel säck Krafft och den mindre en säck krafftmineraler.
 
Sv: Fodertunna

Jag har tunnor från Rusta och i dom ryms lätt åtminstone en 25 kg säck med foder i. Säkert även 30 kg. :)
 
Sv: Fodertunna

Ja, jag köpte Rustas hästfodertunnor och det rymdes en hel 30 kg havresäck. dock tror jag inte hela betfor säcken kommer rymmas, den är på 25 kg och jag hade lite mer än halva kvar o det är nästan fullt!
 
Sv: Fodertunna

var på jakt efter fodertunna för ett tag sen... tyckte kraffts tunnor var för dyra, så sen hittade jag en svart tunna med lock på en vanlig byggvaruhandel... kostade 20e... alltså 200kr ungefär..
 
Sv: Fodertunna

då skiljer det ju bara typ 29 kr mellan kraffts och dem du köpte..tycker 200 också var dyrt!! men som sagt rustas var billigare även om jag gärna hittat ÄNNU billigare..
 
Sv: Fodertunna

Jag har köpt gråa tunnor med lock som man kan stänga med snabbknäppen, på Bauhaus.
Kostade runt 120:- per styck.
De rymmer en säck Pelleterat foder, men inte betfor.
Jag har betforen i sånna där fula stora tunnor.
 
Sv: Fodertunna

Näe, det är sant. En hel betforsäck får inte plats.
Men det kan väl bero på att betfor är så mkt mer packat än pellets i säckarna?
 
Sv: Fodertunna

jag har såna där silltunnor typ, som jag har klätt med plast på insidan och gjort egna lock till...
tycker dom är fina, därför ville jag ha dom!
 
Sv: Fodertunna

Gratis tunnor från industri, de har tidigare innehållt bl a tvål. Rymmer tre säckar Krafft havre eller tre säckar Hippo Alfa. Skönt, jag orkar inte släpa säckar ofta.

Har tidigare haft de blå tunnorna som säljs av bl a Svenska Foder, men de rymmer så lite att jag håller på att bli vansinnig.
 
Sv: Fodertunna

Jag har 4 stora blå tunnor som jag fick från ett åkeri för länge sedan, hade varit spolarvätska i dom innan. Skar av locket och fäste handtag på dom och rengjorde dom noga, rymmer ca 100kg havre i en!:) Jättebra!
 

Liknande trådar

Övr. Katt 2 blir ev 3 inom en överskådlig framtid 😍 Då är det helt plötsligt värt att köpa en större säck foder, minnen sen tidigare har varit...
Svar
4
· Visningar
946
Senast: IngelaH
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 266
Senast: kolblakkur
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 397
Senast: tuaphua
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 613

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp