Fodervärd som inte riktigt sköter sig

Jag vattnade mina hästar ute i hagen med varmt vatten när det var -26 förra veckan, 3 murarbaljor á 90 liter. Efter ett dygn får jag hugga upp isen på en om de inte gjort det själva, vilket de oftast gör. Runda baljor håller sig isfria bättre än rektangulära.
 
Det har fungerat så tidigare och blivit rejäla diskussioner om det, men jag ser nu när jag tittar tillbaka att det var inlägg #96 jag svarade på och av någon underlig anledning ser det ut som det var @Lexa jag svarade. My bad. Sorry @Lexa men jag håller inte reda på vilka användare som är nya eller inte. 🤷‍♀️
Nu hör inte detta riktigt till den här tråden, men att citat i inlägg skulle bytas ut är inget jag tror någonsin har hänt.
Att vissa citerade inlägg tagits bort, men citaten av borttagna inlägg är kvar, har hänt och kommer hända även framöver.
Men starta gärna en ny tråd under Bukefalos-forumet om något inte fungerar som det skall.
 
Det har fungerat så tidigare och blivit rejäla diskussioner om det, men jag ser nu när jag tittar tillbaka att det var inlägg #96 jag svarade på och av någon underlig anledning ser det ut som det var @Lexa jag svarade. My bad. Sorry @Lexa men jag håller inte reda på vilka användare som är nya eller inte. 🤷‍♀️
Jag har aldrig nånsin hört om det? Det låter väldigt väldigt konstigt
 
Det har fungerat så tidigare och blivit rejäla diskussioner om det, men jag ser nu när jag tittar tillbaka att det var inlägg #96 jag svarade på och av någon underlig anledning ser det ut som det var @Lexa jag svarade. My bad. Sorry @Lexa men jag håller inte reda på vilka användare som är nya eller inte. 🤷‍♀️
Du kan ju prova att vara trevlig mot alla så spelar det ingen roll ifall användaren är ny eller inte ;)
 
För att återigen gå till diskussionen: Nu har det varit kallt från i fredags här, våra vattentunnor är bottenfrysta. Skulle någon komma ut i stallet precis alldeles just nu, skulle personen troligen ifrågasätta varför de inte har vatten. Dock - den som släppte ut i morse gav alla hagar två kannor varmvatten i samband med utsläpp, den som fodrar lunch om någon timme (rund 12-12.30) ger alla hagar två kannor, den som om åker vid 16-17 gör samma sak, och sedan kommer en och tar in vid 20-20.30 och då har hästarna två hinkar inne. Det ger alltså vatten vid tre tillfällen under dagen så hästarna i alla fall i samband med fodring har möjlighet att dricka sig otörstiga. Men jag kan lova att det är is efter en timme igen. Alla har inte möjlighet att ha varmvattenbalja, det innebär som sagt inte att man inte ger hästarna vatten däremellan.
 
raderat - det jag skrev om mpembaeffekten som är ett fenomen för särskilda specialfall är redan skrivet av flera.
 

Liknande trådar

Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 107
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
6 516
Senast: Masse
·
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
2 787
Senast: Cattis_E
·
Ekonomi & Juridik Jag behöver lite råd. Kan inte gå in på exakta detaljer men i det stora hela iaf. Jag lät betäcka ett av mina ston i somras. Fölet...
15 16 17
Svar
322
· Visningar
58 342
Senast: Narcissa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp