Fodervärden misskötte vår ponny

Sv: Fodervärden misskötte vår ponny

När flera nya nick skapats och alla sedan "försvarar" FV så anser åtminstone jag att det inte är trovärdigt. Särskilt som de håller samma typ av ton och hur texten är skriven. Man behöver inte vara särskilt kunnig för att förstå att det med väldigt hög säkerhet är samma människa bakom.

Något liknande har hänt mig tidigare i annat ärende, och min erfarenhet därifrån säger mig att det nog är samma sak här.
 
Sv: Fodervärden misskötte vår ponny

Det kan lika gärna vara vänner, bloggföljare eller vad som helst och ska jag vara ärlig tycker jag bara att det är bra. Eftersom bukefolket oftast tar rollen som någon slags jury, är det inte mer än rätt att båda sidor kommer till tals.

Hur många gånger har vi inte sett totalvändningar i trådar när den "anklagade" hittat hit och gett sin sida av storyn? ;)

Även om det i det här fallet finns bildbevis som visar på en alltför mager häst, vore det intressant att höra bakgrunden till det. Första reaktionen är givetvis alltid försvar, men med fortsatta kommentarer och diskussioner kanske det förhoppningsvis leder till insikt och då är man i alla fall på rätt väg.
 
Sv: Fodervärden misskötte vår ponny

Jag lyssnar jättegärna på båda sidor, men det ska vara sakligt och inte som i dessa fall "försvar". Återigen finns bilder som talar sitt tydliga språk. Ponnyn är alltför mager. Om nu FV vill komma till tals så borde den eller vem det nu än var, skriva vad som hänt istället. Det finns självklart alltid 2 sidor av varje historia. Alltid.
Just här finns bilder som visar före och efter, vilket är lite svårt att prata bort. Hur svårt kan det vara att ringa ägaren och berätta att ponnyn börjat gå ner i vikt - hjälp? De allra flesta sitter ju mer eller mindre på sin telefon så ett litet samtal borde inte vara några bekymmer. Att bara strunta i det och sedan skyffla över ansvaret på ägaren är... Klantigt.

I väldigt många trådar här på Buke så svallar känslorna något otroligt. Just den här tråden har, i mina ögon, varit väldigt lugn och just saklig. Jag tycker inte att TS på något sätt har försökt att med flit "sätta dit" FV. Nu blev det tydligen en miss ändå i och med det där kortet. Olyckligt, ja. Folk kommer alltid vara nyfikna och många nästan "gottar" sig i andras olycka.

Förhoppningsvis får vi höra FV version med.
 
Sv: Fodervärden misskötte vår ponny

*kl*
Det var som sagt inte så svårt att leta reda på fodervärden. Jag hittade bilder från dec 2011 och där ser ponnyn helt normal ut i lagom hull. Vad kan ha hänt de här månaderna fram tills nu? Något måste ju ha hänt? Ponnyn verkar fått rätt mat fram tills december iaf. Kan de ha bytt höparti och inte hängt med när vikten började ticka neråt?
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 305
Senast: jemeni
·
Hästvård Jag kommer ta allt från början så jag hoppas att ni orkar ta igenom texten;)! Jag lägger in bilder så ni kan se hur ponnyn har sett ut...
2 3
Svar
48
· Visningar
6 648
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt hur jag ska börja lr få med allt som jag känner,Får ursäkta om det blir rörigt. gör ett försök. Är en 21 årig tjej som...
Svar
14
· Visningar
2 362
Hästmänniskan Det finns en gård här i närheten som jag brukar rida förbi ibland, dock har jag inte ridit där under vintern för det har varit för...
Svar
16
· Visningar
2 378
Senast: kol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hyra ut rum i lgh?
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp