Fodervärdskontrakt

Santoxen

Trådstartare
Jag har en häst på foder,där kontraktet är uppsagt och hästen ska hem igen. Trött i skallen som jag är har jag svårt att reda ut när kontraktet slutar gälla... ” avtalet gäller från den 1/6-2020 till den 31/12-2020 och förlänges automatiskt med 12 månader i sänder såvida uppsägning ej skett senast 1 månad före avtalstidens utgång”
Kontraktet sades upp för 1 vecka sedan, tolkar jag det rätt då om jag säger att hästen ska hem till den 1/6 i år då? Eller blir det den 31/12 eftersom avtalet förlängts med 12 månader? Ska självklart prata med ägaren också men vill inte verka helt korkad då:o
 
Utan att vara särskilt kunnig inom ämnet skulle jag tro att hästen ska hem den 31/12-2021 om ni inte bestämmer något annat.
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 356
Senast: Jeps
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 267
Senast: Hedinn
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
22 175
Senast: zassoo
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 402
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp