Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Fodervärdskontrakt

A

Annea

Vi skall låna en islandshäst ett tag av en nära släktning.:banana:
Ska man skriva ett fodervärdskontrakt i sådanna fall och vad bör det innehålla :confused:
Ska man veterinärbesikta innan lånet :confused:

/Annea

T

Titz

Jag tycker att man ska skriva ett kontrakt oavsett hur bra kompisar man är eller om man är släkt för det finns alltid anledningar till att skapa konflikt och bli osams, så för att vara garderad och på den säkra sidan tycker jag man ska skriva ett kontrakt.
Jag kan också rekomendera de fodervärdskontrakt du kan köpa färdiga i de flesta ridsportaffärer ( Lars Deckman ).
Vetrinärbesiktning är också väldigt bra att göra innan och efter just med tanke på ev. konflikter eller andra oklarheter.
Tänk på att ta reda på om/att hästen är vaccinerad, fösäkrad etc ( finns som punkt i ovannämnda kontrakt ).

Lycka till! :)

R

rabbe

jag ska också köpa ett sont lr är det nån som vet om det finns på internet så man kan skriva ut?

A

ang

Självklart - skriv kontrakt så att båda är överens om vad som gäller, för hur lång tid detta gäller och hur ni gör vid uppsägning av kontraktet (gäller båda sidor).

Vad som krävs av fodervärden gällande försäkring, vaccination, skoning och foder kan väl kanske också vara bra att ha samma syn på?!

Vet-besiktning skulle jag vilja ha; så att båda vet skicket på hästen, både vid lånandet och då fodervärdstiden går ut.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6464 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Tjatter Snön gloppar från taket, dagarna blir längre och talgoxen sjunger sin vårsång utanför fönstret. Det vädras vår i luften och vad passar...
17 18 19
Svar
363
· Visningar
10 198
  • Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite, Varning för långt inlägg. Igår när jag skulle ut till stallet, för att åka och träna hände en...
Svar
9
· Visningar
827
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
6 593
  • Artikel
Dagbok Jag behöver skriva av mig om en situation som orsakat väldigt mycket ångest och frustration hos mig på senaste. Det kommer att bli...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
11 751

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kämpiga valp promenader
  • Kattsnack #8

Hästrelaterat

• Födda 2017 del 3