Fodervärdskontrakt

A

Annea

Vi skall låna en islandshäst ett tag av en nära släktning.:banana:
Ska man skriva ett fodervärdskontrakt i sådanna fall och vad bör det innehålla :confused:
Ska man veterinärbesikta innan lånet :confused:

/Annea
 
Jag tycker att man ska skriva ett kontrakt oavsett hur bra kompisar man är eller om man är släkt för det finns alltid anledningar till att skapa konflikt och bli osams, så för att vara garderad och på den säkra sidan tycker jag man ska skriva ett kontrakt.
Jag kan också rekomendera de fodervärdskontrakt du kan köpa färdiga i de flesta ridsportaffärer ( Lars Deckman ).
Vetrinärbesiktning är också väldigt bra att göra innan och efter just med tanke på ev. konflikter eller andra oklarheter.
Tänk på att ta reda på om/att hästen är vaccinerad, fösäkrad etc ( finns som punkt i ovannämnda kontrakt ).

Lycka till! :)
 
jag ska också köpa ett sont lr är det nån som vet om det finns på internet så man kan skriva ut?
 
Tror inte dom finns på nätet(dom är ju fö. olagliga att kopiera :()
 
Självklart - skriv kontrakt så att båda är överens om vad som gäller, för hur lång tid detta gäller och hur ni gör vid uppsägning av kontraktet (gäller båda sidor).

Vad som krävs av fodervärden gällande försäkring, vaccination, skoning och foder kan väl kanske också vara bra att ha samma syn på?!

Vet-besiktning skulle jag vilja ha; så att båda vet skicket på hästen, både vid lånandet och då fodervärdstiden går ut.
 

Liknande trådar

Övr. Hund skulle passa om man har Border Collie, men skulle vilja ha en något mindre, lättsam hund som fortfarande vill hänga med på långa...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
4 824
Senast: Tonto
·
Hemmet Jag har lånat en varmluftspistol och tänkte att jag skulle ta bort all färg från mina pardörrar med den. För att förhindra att det...
2
Svar
36
· Visningar
2 457
Senast: MiaMia
·
Övr. Katt Pga olika anledningar har jag ett tag letat nytt hem till mina bebisar, både för min och deras skull. Det är ju förbannat jobbigt men...
Svar
8
· Visningar
1 076
Senast: TinyWiny
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 686
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp