Fodra med dammigt hö EN dag?

Horse1738

Trådstartare
Hej!
Tog hem nytt hö igår, fick göra det akut då nästan allt i min sista hösilage bal var dåligt, alla andra har varit superfina men den sista sket sig, men höet vi hämtade i går är dammigt och luktar ”gammalt” inte möjligt direkt av men luktar inte direkt färskt. Har hittat en ny leverantör som jag kan hämta av imorgon då jag inte hittar någon som jag kan komma och hämta av idag.
Det nya höet kommer vara hygien analyserat och fräscht och gott, men vad gör jag fram till i morgon😟 hästarna kan ju inte gå helt utan mat i ett dygn, mitt sto är rätt känslig i sina luftvägar och jag vill inte att hon ska få problem, men får dom det av EN dag, och nu pratar vi ENDAST en dag!! Imorgon åker det direkt ut på götselstacken!
Snälla hjälp🥺
 
Hej!
Tog hem nytt hö igår, fick göra det akut då nästan allt i min sista hösilage bal var dåligt, alla andra har varit superfina men den sista sket sig, men höet vi hämtade i går är dammigt och luktar ”gammalt” inte möjligt direkt av men luktar inte direkt färskt. Har hittat en ny leverantör som jag kan hämta av imorgon då jag inte hittar någon som jag kan komma och hämta av idag.
Det nya höet kommer vara hygien analyserat och fräscht och gott, men vad gör jag fram till i morgon😟 hästarna kan ju inte gå helt utan mat i ett dygn, mitt sto är rätt känslig i sina luftvägar och jag vill inte att hon ska få problem, men får dom det av EN dag, och nu pratar vi ENDAST en dag!! Imorgon åker det direkt ut på götselstacken!
Snälla hjälp🥺
Köp lusern, hackat strå att fodra med istället? Kan du få tag på bra halm? I sämsta fall får du blötlägga och skölja igenom det i hönät flera gånger tills vattnet är rent.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hästen är tunn, på gränsen till mager. Hon står på lösdrift och de andra hästägarna vill bara ge 7 kg hö/dag (Islandshästar). Jag kan...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 246
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Halloj! Jag har två hästar hemma, en kallblodsvalack på 23 och ett varmblodssto på 17 år. Jag och en vän har lånat hem dom, har ridit på...
2
Svar
20
· Visningar
2 922
Senast: Maria_81
·
Foder & Strö Hej Buke, luddig rubrik, jag vet. (Till att börja med vill jag säga att stallbyte är i planeringsstadiet men det är precis som i...
Svar
14
· Visningar
2 898
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Har haft en fundering om hö. Skulle behöva bolla tanken lite fram och tillbaka med andra hästmänniskor. Vi köper balar som ligger...
Svar
5
· Visningar
1 339
Senast: ponilover
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp