Fodrade ridbyxor

Jossans81

Trådstartare
Jag är trött på att ha långkalsonger under ridbyxorna på vintern och vill köpa ett par fodrade ridbyxor istället. Jag vill gärna ha helskodda, men inte med klistrig silicon som gör att man totalt fastnar i dressyrsadeln. Vill kunna glida med något i rörelsen så att inte ridbyxorna sitter fast i sadeln och skinnet gnuggas mot insidan av tyget (AJ!). Finns det normala helskodda ridbyxor nu för tiden?!

Jag hittar BARA siliconskodda byxor, men vissa kanske är mindre klistriga än andra? Vad har ni som funkar? De tunna jag har med siliconskonin från Pikeur ger för mkt grepp i min mening. Kommer knappt ens ner i sadeln när jag sätter mig utan att sära extra på låren för att sen klämma/spänna ner mig med överskänkeln. Känns inte alls bra.
 
Silikonskoning kan vara väldigt olika. Jag tycker man känner bara med handen mot tyget att de är olika ”klistriga”. Den silikonskoning jag tycker bäst om av mina är på ett par byxor från HorseLife.
 
Jag är trött på att ha långkalsonger under ridbyxorna på vintern och vill köpa ett par fodrade ridbyxor istället. Jag vill gärna ha helskodda, men inte med klistrig silicon som gör att man totalt fastnar i dressyrsadeln. Vill kunna glida med något i rörelsen så att inte ridbyxorna sitter fast i sadeln och skinnet gnuggas mot insidan av tyget (AJ!). Finns det normala helskodda ridbyxor nu för tiden?!

Jag hittar BARA siliconskodda byxor, men vissa kanske är mindre klistriga än andra? Vad har ni som funkar? De tunna jag har med siliconskonin från Pikeur ger för mkt grepp i min mening. Kommer knappt ens ner i sadeln när jag sätter mig utan att sära extra på låren för att sen klämma/spänna ner mig med överskänkeln. Känns inte alls bra.

Jag älskar mina pikeur lugana softshell.:heart Har redan flyttat in i dem och tänker inte flytta ut förrän till våren!! :cool:

Jag har också svårt för silikonskoning i dressyrsadeln. Däremot har jag gärna ett par extra klistriga när jag hoppar, speciellt terräng. :angel:
 
Pikeurs silikonskoning är inte ett dugg klistrig. Man sitter INTE fast i sadeln med den. De har fodrade ridbyxor.
 
Jag älskar mina pikeur lugana softshell.:heart Har redan flyttat in i dem och tänker inte flytta ut förrän till våren!! :cool:

Jag har också svårt för silikonskoning i dressyrsadeln. Däremot har jag gärna ett par extra klistriga när jag hoppar, speciellt terräng. :angel:

Äntligen vad jag letar efter! TACK!!! Dessa får det blir! 🥳
 
Jag älskar mina pikeur lugana softshell.:heart Har redan flyttat in i dem och tänker inte flytta ut förrän till våren!! :cool:

Jag har också svårt för silikonskoning i dressyrsadeln. Däremot har jag gärna ett par extra klistriga när jag hoppar, speciellt terräng. :angel:
Har också dem, underbara! :)
 
Jag älskar mina pikeur lugana softshell.:heart Har redan flyttat in i dem och tänker inte flytta ut förrän till våren!! :cool:

Jag har också svårt för silikonskoning i dressyrsadeln. Däremot har jag gärna ett par extra klistriga när jag hoppar, speciellt terräng. :angel:

Hur är de i storleken? Sugen på att beställa ett par, men blir alltid nervös när jag inte kan prova innan...
 
Hur är de i storleken? Sugen på att beställa ett par, men blir alltid nervös när jag inte kan prova innan...
Jag skulle säga lite små i midjan, men det beror nog på att jag är äpple-formad utan markerad midja och typ störst omfång kring magen. I övrigt tyckte jag det var bra passform.
 
Jag är trött på att ha långkalsonger under ridbyxorna på vintern och vill köpa ett par fodrade ridbyxor istället. Jag vill gärna ha helskodda, men inte med klistrig silicon som gör att man totalt fastnar i dressyrsadeln. Vill kunna glida med något i rörelsen så att inte ridbyxorna sitter fast i sadeln och skinnet gnuggas mot insidan av tyget (AJ!). Finns det normala helskodda ridbyxor nu för tiden?!

Jag hittar BARA siliconskodda byxor, men vissa kanske är mindre klistriga än andra? Vad har ni som funkar? De tunna jag har med siliconskonin från Pikeur ger för mkt grepp i min mening. Kommer knappt ens ner i sadeln när jag sätter mig utan att sära extra på låren för att sen klämma/spänna ner mig med överskänkeln. Känns inte alls bra.
Jag har fodrade tights från kerrits, underbara :love:
 
Jag skulle säga lite små i midjan, men det beror nog på att jag är äpple-formad utan markerad midja och typ störst omfång kring magen. I övrigt tyckte jag det var bra passform.

Såg att de bara fanns tom stl 44, så då är det ändå ingen idé att beställa. :(
 
Tack för tipset! Har L på ridtightsen från Maya Delores, frågan är om det skulle funka med XL på dessa.
De är väldigt stretchiga. Jag har M vilket ska vara 38-42 tror jag och jag har normalt 40. Min kompis med 44 använde dem en gång och de fungerade på henne samt drog ihop sig och passade mig dagen efter utan tvätt emellan vilket imponerade på mig:)
 
Jag har också Pikeurs softshellridbyxor, med "vanlig" skoning. (Det är inte helt lätt att få tag på, men går att beställa om man vet sin storlek och fördelen är att de ofta reas numera.)

Min favoritmodell är Lucinda, men jag tror de tre-fyra vanligaste Pikeurmodellerna finns i softshell.
 
De är väldigt stretchiga. Jag har M vilket ska vara 38-42 tror jag och jag har normalt 40. Min kompis med 44 använde dem en gång och de fungerade på henne samt drog ihop sig och passade mig dagen efter utan tvätt emellan vilket imponerade på mig:)

Alltså jag älskar dem redan! :love: Tog XL och de sitter bra, men om jag vill kan jag absolut få plats med underställ också. Det kommer att bli en mycket bättre vinter i år. :D
 
  • Gilla
Reactions: Ace

Liknande trådar

Utrustning Jag är ute efter ett par ridbyxor som faktiskt håller. Älskar Maya Delorez Function tights men för mig slits sömmen på insidan av benen...
2
Svar
25
· Visningar
1 943
Senast: Habina
·
Utrustning Jag undrar vad folk tycker om olika ridbyxor. Själv kan jag inte rida i skodda byxor alls! Helskodda byxor är hemska, jag kan inte sitta...
Svar
19
· Visningar
2 593
Senast: palle
·
Utrustning Sitter och tittar på ridbyxor på nätet. Jag har ridit i oskott länge och funderar nu på någon typ av skoning. Det slår mig att för tjugo...
Svar
2
· Visningar
825
Senast: mumin
·
Utrustning ...är alltså frågan? Jag har ett par helskodda Horka skoridbyxor i manchester, helt underbart bekväma, och såpass smala nertill att...
Svar
12
· Visningar
1 982
Senast: topsy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp