Födda 2006 del 14

Å vad jag /vi har roligt loppan jag å dottern❤️!
Hon ska ut i en h90 och jag kommer vara skitnervös:D.
Sen jag starta msv:c och hoppas tangera förra starten resultat iallafall:crazy:
Är väldigt pirrigt å jag kunde väl hålla mig till vår nivå men.. Ähh..
Det som inte dödar det härdar.
Å lägret vi var på var såå underbart kul så jag nog lagt planerna på att betäcka på is. Kanske..
Sitter som en kratta och behöver gå ner Minst tio men helst 18 kg..
Har satt rid förbud på mig med unghästen iallafall:o

Film från lägret. Tycker Loppis ändå är mjukare och lite mer rörlig/bogfri..
 
Å vad jag /vi har roligt loppan jag å dottern❤!
Hon ska ut i en h90 och jag kommer vara skitnervös:D.
Sen jag starta msv:c och hoppas tangera förra starten resultat iallafall:crazy:
Är väldigt pirrigt å jag kunde väl hålla mig till vår nivå men.. Ähh..
Det som inte dödar det härdar.
Å lägret vi var på var såå underbart kul så jag nog lagt planerna på att betäcka på is. Kanske..
Sitter som en kratta och behöver gå ner Minst tio men helst 18 kg..
Har satt rid förbud på mig med unghästen iallafall:o

Film från lägret. Tycker Loppis ändå är mjukare och lite mer rörlig/bogfri..

Så kul med ridläger!! :) Varför ridförbud? Pga vikten?
Själv har jag inte lyckats rida en minut pga min förbannade fot, däremot har jag gått ner 7kg på semestern. Något ska man ju sysselsätta sig med...

När ska dottern tävla? :)
 
Så kul med ridläger!! :) Varför ridförbud? Pga vikten?
Själv har jag inte lyckats rida en minut pga min förbannade fot, däremot har jag gått ner 7kg på semestern. Något ska man ju sysselsätta sig med...

När ska dottern tävla? :)
Ja enbart pga att jag gått upp och faktiskt väger mer än det skulle kännas ok. Men han är ju en bra morot för mig å dottern ska rida lite
Har ingen brådska men den lille fisen.

Hur går det med dig då :crazy:..
Sån himla otur..

Dottern tävlar den 7/9.
Sen ska jag springa la3 den 15/9
Å sen den 22 ev la3 men troligen bara försöka överleva msc:c1:angel:
 
@polly p vad trevligt det ser ut 👍 kul att du trivs så bra med hästen och samarbetet med dottern osv 😄
[/QUOTE
@polly p vad trevligt det ser ut 👍 kul att du trivs så bra med hästen och samarbetet med dottern osv 😄
Tack :)!
Jo det är väldigt bra och passande att dela lite och hästen trivs.
Jag hinner ju inte rida 100% och sen hoppar jag inte men det gillar ju dom även om det är lågt och basic.
 
Så var Champion of the Youngsters 2019 över och jag är helt slut!😁 Har varit 5 fantastiska tävlingsdagar med helt ok väder 3 dagar och supersommar i 2 dagar!
Det tråkiga är att jag sett flera bakbenshalta deltagare, kan inte förstå att man som ryttare inte känner att nåt är fel? Och nej, såna hältor är inte lätta att se på besiktning och dessutom var flera av dom på 4-åringar som inte besiktigas alls.
Det roliga var att Eskil hoppat helt fantastiskt i alla klasserna även om bara det sista resultatet verkligen visar det. Jag är så himla glad över att han äntligen fick visa hur bra han kan hoppa. En 3:e plats i Consolation gjorde iaf min helg!💖
received_2429655633931782.jpeg


Video 130 cm:

Video Consolation:
 
Ja enbart pga att jag gått upp och faktiskt väger mer än det skulle kännas ok. Men han är ju en bra morot för mig å dottern ska rida lite
Har ingen brådska men den lille fisen.

Hur går det med dig då :crazy:..
Sån himla otur..

Dottern tävlar den 7/9.
Sen ska jag springa la3 den 15/9
Å sen den 22 ev la3 men troligen bara försöka överleva msc:c1:angel:
Kul att ni ska ut och tävla. Jag tror att jag har lagt mina vita byxor i malpåsen för gått. Men lite träningar åker jag allt på.
Borde också gå ner i vikt. Kilona trillar över en när man är på semester och sen försvinner de aldrig :(
 
Kul att ni ska ut och tävla. Jag tror att jag har lagt mina vita byxor i malpåsen för gått. Men lite träningar åker jag allt på.
Borde också gå ner i vikt. Kilona trillar över en när man är på semester och sen försvinner de aldrig :(
Nejdå, rätt som det är kommer tävlingslusten över dig igen o då dra du på dig brallorna ska du se! Ang kilon så ska vi inte ens prata om det...jag skyller allt på klimakteriet!:idea::D:D
 
Vi hade världens roligaste dag igår, jag
Loppan och äldsta dottern.
Var på deras första fältävlan.
Jag förstår verkligen tjusningen.:love:
Dom utförde det med bravur.
Dock litet stopp vid vattnet för piloten blev osäker på vägval.
Som pricken över i träffade vi @Novali01 som kunde ge värdefulla tips ang vägval mm i terrängen.
Så bra för oss grönisar som åker hem med en jätte härlig upplevelse i minnet!
Nu ska hon mest vara dressyrhäst två veckor framåt:)!
IMG_20190907_202124.jpg
 
Vi hade världens roligaste dag igår, jag
Loppan och äldsta dottern.
Var på deras första fältävlan.
Jag förstår verkligen tjusningen.:love:
Dom utförde det med bravur.
Dock litet stopp vid vattnet för piloten blev osäker på vägval.
Som pricken över i träffade vi @Novali01 som kunde ge värdefulla tips ang vägval mm i terrängen.
Så bra för oss grönisar som åker hem med en jätte härlig upplevelse i minnet!
Nu ska hon mest vara dressyrhäst två veckor framåt:)!
Visa bifogad fil 36281
Var jättekul att träffas och dottern var superduktig tycker jag!

Misty gick med pilot för jag har sträckt mig i benet, högt upp, kan varken sitta, gå eller stå nån längre stund, såååå fruktansvärt irriterande! Men lilla Misty var en stjärna som vanligt, 72% i dressyren, nolla i hoppningen och terrängen men piloten red lite väl lugnt så tappade sin placering till en 5:e plats denna gång.
 
Vi hade världens roligaste dag igår, jag
Loppan och äldsta dottern.
Var på deras första fältävlan.
Jag förstår verkligen tjusningen.:love:
Dom utförde det med bravur.
Dock litet stopp vid vattnet för piloten blev osäker på vägval.
Som pricken över i träffade vi @Novali01 som kunde ge värdefulla tips ang vägval mm i terrängen.
Så bra för oss grönisar som åker hem med en jätte härlig upplevelse i minnet!
Nu ska hon mest vara dressyrhäst två veckor framåt:)!
Visa bifogad fil 36281
Åh så kul!
Jag skulle varit med en kompis som tävlade där men hade lyckats dubbelboka mig så jag fick hoppa över ft :(

Men var där och tränade för några veckor sen..
Skitkul!!! Och lilla räkan hoppade alla hinder utan att tveka och med en ruskig fart. Tränaren tyckte hon var väl het på gröten :crazy:
 
Åh så kul!
Jag skulle varit med en kompis som tävlade där men hade lyckats dubbelboka mig så jag fick hoppa över ft :(

Men var där och tränade för några veckor sen..
Skitkul!!! Och lilla räkan hoppade alla hinder utan att tveka och med en ruskig fart. Tränaren tyckte hon var väl het på gröten :crazy:
Ner.. Vad synd! Hade varit kul å träffat dig.
Himla mysigt där och nästan så man vill köra barnet på träning dit för såå långt var det inte :)
 
Tävlade dressyr idag. Gick väl ok fast näst sist kom vi:crazy:.
65.4 % la:3.
Några slarvfel som var onödiga
Lite låg känsla sådär på mig. Känns lite meningslöst.
Men får väl gaska upp mig.

Loppan är bäst oavsett:heart
 

Bifogade filer

  • IMG_20190915_143528.jpg
    IMG_20190915_143528.jpg
    421,3 KB · Visningar: 16
värnamo.jpg


Vi har också varit iväg en del och haft lyckan med oss. Det känns lite som Ingemar Stenmark "ju mer jag tränar desto mer tur har jag". Msv c har varit rena skräcken för mig pga att Lilla h laddar på så i galoppdelen och de enkla bytena är bara att glömma. Jag hade bestämt mig för att aldrig, never ever starta de programmen om jag inte absolut måste för jag blir så ledsen när jag inte hanterar hennes motor.
Men så ibland tänker man om och känner sig redo att utmana sig själv och hästen. Det gick långt över förväntan och blev vinst i Msv C1 och tvåa i La 3, helt galet. De enkla bytena var ju inte bra men jag tänkte om och bestämde mig för att inte fokusera på det utan försöka göra annat bättre och det verkade ju funka. Det var vår dag helt enkelt. Långa resor verkar trötta ut henne lagom mycket ;)
 
Så roligt @Novali01 att det går bra! Rackarns fin!
Grattis @EllaBella! Så kul!!!
Förstår att det måste vara en härlig känsla :love:!

Loppis och jag testade msv:c. Stort för mig även om det inte anses så fancy.
Jag var duktigt nervös men släppte efter ett tag på framridningen då Loppan var såå bussig och fin.
Tog ut lite för tidigt bara men men..
Vi fick ihop blygsamma 60.3 % men jag är glad att vi genomfört.
Samt fick hyfsat till höger öppna som jag var orolig för varpå jag slarvred sluta som hon gör ok.

Lite trist med så få kommentarer på lappen även om jag själv är medveten om vad som var vad.
Markbunden med bra takt.
Skritten önskas mer övertramp som vanligt;)..

Loppan får en guldstjärna av sin matte iallafall.
Ska väl träna på men har vet check inbokad i November.
 
I veckan åker skimmeln hem som jag lånat. Min fot blir inte bättre och jag har nu fått 5-7 mån konvalescenstid från läkarna. DET SUGER!!!! :(
 
Det är peppande att gå in här och läsa och följa er :) Det är ju ganska många år nu och fastän det blir lite uppehåll så känns det som hemma att komma hit.
Själv hamnade jag i en sån där livsdipp som de flesta av oss stöter på titt som tätt. Ni vet när inget är någon mening och hästen ska säljas för jag vet inte vilken tur i ordningen i hennes liv. När jag blir deppig känns det alltid som att hon är för svår, för känslig, för liten, för mycket, för snabb.... medan jag är för lång, för tung, för långsam, för tråkig, för trögtänkt..... Jag glömmer hur mycket som hänt, hur mycket vi lärt oss och hur mycket vi fortfarande kan lära oss.
Så åker jag på träning och ler mig igenom varenda sekund :love: Vissa träningar är ju bara to die for, jag hade kunnat rida i evigheter sådana dagar. Det är ju egentligen inget speciellt, men bara känslan av att vi är ett, allt flyter och det känns lätt, en galet bra känsla. Då är hon verkligen inte till salu ;)
Min gammelman har kommit hem igen, han har varit utlånad eller bortskänkt för att vara pensionär men nu får han vara det hemma :heart Det var inte riktigt som jag tänkt och kanske en del av livsdippen handlade om det men nu är det som det är och självklart är han mer än välkommen, han har varit hos mig i snart 22 år nästan lika länge som gubben hemma. Det är mer plånboken som knorrar över hemflytten
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 601
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
917
Senast: linlar1
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
8 570
Senast: Blyger
·
Ridning Finns det fler återfallsryttare här som efter paus önskar ta upp/har tagit upp ridningen igen på "äldre dar"? Jag red mycket tills jag...
2
Svar
20
· Visningar
1 929

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp