Födda 2006 del 14

Loppan hade lattjo lajban idag på cr. Hoppade snabbt och felfritt och sprang la:1 på 67%. Roligt avbrott.
Sen hem å måla och muraren putsar.
Bli klart snart.. 20181005_122355.jpg
 
Mm..det är drygt som den..
Men tror du inte det är lättare hos någon som sadelmagasinet?
Jag har ju inte tiden heller men måste faktiskt hitta något bättre till oss..

Ja, det är möjligt att det är lättare. Men då måste jag ta mig tid att åka till Sthlm. Just nu har vi så lite ledig tid. Den som är ledig ligger vi som rödspättor typ.
Så jag testar via det här först. Det är ju på hemmaplan. Jag måste inte få dem sålt NU.
Hoppas du hittar något till er!
 
Och vi fick klartecken från veterinären i torsdags att lägga in lite trav.
Det syns fortfarande reaktion på skenben och griffelben men det är bättre och går åt rätt håll.
Om allt går bra får jag lägga in lite galopp om 4 veckor...
Det är segdraget det här.. Men lycklig häst som fick trava lite i skogen igår:)
 
@fio taggade mig i ett fb inlägg från tidningen Ridsport där de ville komma i kontakt med nån som skadat sig när de trillat av en pall :p Det var ju som klippt och skuret för mig. Svarade att jag klantat mig och gjort det. I fredags kom reporter och fotograf hem och tog bilder samt intervju. Spännande att se vad det blir av detta. Ska handla om säkerhet i nästa tidning. Då måste de väl ha med lite exempel på hur illa det kan gå :D
Sen visade det sig att fotografen hade varit på tävlingen när jag flög av för två år sen och skadade mig. Då var ju också en pall inblandad.:o

Fuxen är på väg tillbaka efter sin stengalla som blev utdragen. Rider i alla gångarter och det känns bra. Lite sugen på att ta upp träningen med henne och kanske göra någon start.
Skrev för domare på tävlingar förra helgen och man blir lite sugen.:)

I helgen var dottern och hoppade i Billdal. Två felfria rundor med den gamla hästen och placerad i båda samt två rundor med Marco och placerad i båda. Kan ju inte gå bättre.
 
@Maui jag har varit på Kap Verde, var jättebra men inget jag vill åka tillbaka till. Vi bodde på ett superlyxigt hotell med jättegod mat men det finns absolut inget annat att göra där i öknen.
 
@Maui jag har varit på Kap Verde, var jättebra men inget jag vill åka tillbaka till. Vi bodde på ett superlyxigt hotell med jättegod mat men det finns absolut inget annat att göra där i öknen.
Misstänkte att det var så. Men man blir lite avundsjuk nu när vi börjar famla runt i mörkret och kylan :(
 
Misstänkte att det var så. Men man blir lite avundsjuk nu när vi börjar famla runt i mörkret och kylan :(
Har man inte varit där ska man absolut prova men ta då det hotellet vi bodde på, var superstort o låg ganska nära byn, hette Riu Palace Cabo Verde och vi åkte med TUI. Det enda jag menade var att det inte är ett ställe man längtar tillbaka till som jag och Teneriffa, ääääälskar Teneriffa!:love:
 
Härligt @Tessalonica . Jag hoppas vi ska komma iväg nästa höst då min man fyller 50 på våren och vi har varit gifta i 20år i Nov. 19 så då får man väl åka iväg..
@Maui vet du när det publiseras? Hade varit intressant att läsa. Jag har blivit så jädra osmidig och har lite problem utan pall att komma upp..
Men vill försöka göra något stabilt utanför stallet.

Här rullar det på. Loppan är sig lik men jag hinner inte med att leta sadel vilket jag verkligen borde...
Till båda hästarna dessutom så en trissvinst hade väl behövts.:p

Det är svårt när man är hänvisad till begagnat. Sneglade iof på Lippos nya dressyrmodeller som skulle kunna rymmas inom budget men en gga närliggande sadelprovare tyckte att dom tyvärr inte var så balanserade.
:meh:
Lilleplutt måste ha en ny hoppsadel då santa cruzen drar snett. Var på vetcheck med honom och det var väl enda problemet hon hittade ( sadeln)..
 
Ocean var lite köld knäpp på söndagens träning :rofl: Ju mer vi red desto mer explosiv blev han. :laugh: Han va super fin hela tiden , blev lite jobbigt vänster passage mot slutet. Men vi fick med alla sidor och ben på rätt plats tillslut. jobbade en hel del med arbets piruetterna och just detta att kunna rida i dom. Det är så svårt. Men det är kul :love: Det blir så mycket roligare när vi får lära oss tillsammans också.

 
Härligt @Tessalonica . Jag hoppas vi ska komma iväg nästa höst då min man fyller 50 på våren och vi har varit gifta i 20år i Nov. 19 så då får man väl åka iväg..
@Maui vet du när det publiseras? Hade varit intressant att läsa. Jag har blivit så jädra osmidig och har lite problem utan pall att komma upp..
Men vill försöka göra något stabilt utanför stallet.

Här rullar det på. Loppan är sig lik men jag hinner inte med att leta sadel vilket jag verkligen borde...
Till båda hästarna dessutom så en trissvinst hade väl behövts.:p

Det är svårt när man är hänvisad till begagnat. Sneglade iof på Lippos nya dressyrmodeller som skulle kunna rymmas inom budget men en gga närliggande sadelprovare tyckte att dom tyvärr inte var så balanserade.
:meh:
Lilleplutt måste ha en ny hoppsadel då santa cruzen drar snett. Var på vetcheck med honom och det var väl enda problemet hon hittade ( sadeln)..
Artikeln var med i senaste numret av Ridsport :D Var några sidor som handlade om säkerhet och jag fick väl stå för hur man inte skall göra :p
Nu har jag fått förlängd förebyggande sjukskrivning så jag kan träna 2 ggr i veckan på arbetstid och få ersättning från FK. Har faktiskt blivit bättre och kan nästan sträcka ut benet. 3 grader kvar. Hoppas jag slipper en operation till. Skulle ju vara smidigast så.
Tycker att ridningen börjar fungera som vanligt igen. Har lika vikt i båda stigbyglarna. Tänkte jag skulle ringa min tränare och säja att nu vill vi komma tillbaka. Träffade henne när klubben hade tävlingar och hon dömde och jag skrev. Var en trevlig kväll.;)
 
Har man inte varit där ska man absolut prova men ta då det hotellet vi bodde på, var superstort o låg ganska nära byn, hette Riu Palace Cabo Verde och vi åkte med TUI. Det enda jag menade var att det inte är ett ställe man längtar tillbaka till som jag och Teneriffa, ääääälskar Teneriffa!:love:
Vi var på Teneriffa i somras. Var riktigt bra. Åker gärna dit igen.
 
@Maui du måste ha en väldigt bra arbetsgivare också? Som låter dig träna på arbetstid menar jag. Inte alla som fattar att ju mer man lägger på rehab desto snabbare tillbaka i arbete fullt ut.
 
@Maui du måste ha en väldigt bra arbetsgivare också? Som låter dig träna på arbetstid menar jag. Inte alla som fattar att ju mer man lägger på rehab desto snabbare tillbaka i arbete fullt ut.
Ja vi har väldigt fri arbetstid. Kan komma och gå som vi vill ;) Jag får ju löneavdrag när jag inte hinner jobba mina 40 timmar i veckan.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 599
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
915
Senast: linlar1
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
8 539
Senast: Blyger
·
Ridning Finns det fler återfallsryttare här som efter paus önskar ta upp/har tagit upp ridningen igen på "äldre dar"? Jag red mycket tills jag...
2
Svar
20
· Visningar
1 927

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp