Födda 2006 del 14

Här händer det inte mycket. Ocean har vilat ganska länge nu.Vilket iofs är bra för hans del. Gått någon dag i veckan och joggat. Januari är en riktig röt månad för mig. Ingen som helst motivation alls att träna eller rida alls. Allt tar verkligen emot. Har ni några bra peppa sig själv tips?? Det brukar dock bli fart när man anmäler till första tävlingen :angel:
 
Inga alls pepptips @Anyo ..Känner lika men min har inte direkt vilat. Går i snitt 5 dagar i veckan men blir inte så målinriktat. Stenhårt ute, vill ha snö. För drygt eller halt att ta sig till ridhus.
Dock lite kul, jag som tappat lite tävlingsgnista men klubben skrapar nog ihop ett lag och då blir det lite la-dressyr till våren.
Kan behöva en spark i ändan för å komma igång:).
Tränaren är bortrest nu ett par veckor men vi var i väg i fredags.
Hon har blivit så mycket starkare i galopparbetet och wihoo fick vi till helt ok enkla byten på diagonal linjerna.
Men höger öppna är en akilleshäl.
Trailern var frusen runt om. Kunde inte använda skötardörrarna eller sadelkammaren. Så är hon bredåkare och det blev lite meckigt:D.
Tur hon är snäll och cool och lydig i vissa lägen då jag fick gå in bakvägen.
Hon åker alltså alltid med mellanväggen på skrå.


Har troligen sålt min 4-åring om han går igenom klinikbesiktning, den är klar på rtg och jag har inte märkt något konstigt men man vet ju aldrig. Är lite blandade känslor för jag har kommit å gilla mer å mer:crazy:.
Tycker han rör sig så det hade räckt till min ambitionsnivå och är så trevlig och lagom stor som jag vill ha.
Men funkar inte så som jag vill ha mina hästar när jag har så få när han klättrar och håller på.
I förlängningen känns det tråkigt att ha åtskilda jämt.
Jag å dottern red ut i söndags och jag sitter och svär och tänker att han kunde väl varit ful och knäpp och rört sig som bajs;).

Grunnar på vad jag vill sen om han åker.
 
Inga alls pepptips @Anyo ..Känner lika men min har inte direkt vilat. Går i snitt 5 dagar i veckan men blir inte så målinriktat. Stenhårt ute, vill ha snö. För drygt eller halt att ta sig till ridhus.
Dock lite kul, jag som tappat lite tävlingsgnista men klubben skrapar nog ihop ett lag och då blir det lite la-dressyr till våren.
Kan behöva en spark i ändan för å komma igång:).
Tränaren är bortrest nu ett par veckor men vi var i väg i fredags.
Hon har blivit så mycket starkare i galopparbetet och wihoo fick vi till helt ok enkla byten på diagonal linjerna.
Men höger öppna är en akilleshäl.
Trailern var frusen runt om. Kunde inte använda skötardörrarna eller sadelkammaren. Så är hon bredåkare och det blev lite meckigt:D.
Tur hon är snäll och cool och lydig i vissa lägen då jag fick gå in bakvägen.
Hon åker alltså alltid med mellanväggen på skrå.


Har troligen sålt min 4-åring om han går igenom klinikbesiktning, den är klar på rtg och jag har inte märkt något konstigt men man vet ju aldrig. Är lite blandade känslor för jag har kommit å gilla mer å mer:crazy:.
Tycker han rör sig så det hade räckt till min ambitionsnivå och är så trevlig och lagom stor som jag vill ha.
Men funkar inte så som jag vill ha mina hästar när jag har så få när han klättrar och håller på.
I förlängningen känns det tråkigt att ha åtskilda jämt.
Jag å dottern red ut i söndags och jag sitter och svär och tänker att han kunde väl varit ful och knäpp och rört sig som bajs;).

Grunnar på vad jag vill sen om han åker.
Här har vi snö så det räcker och blir över :nailbiting: Jag kommer ju hela tiden med bort förklaringar. I fredags fick dom vaccin. aa men då behöver dom vila ( ja iofs ) det är för kallt, det snöar för mycket, jag är för trött. Haha ja listan kan göras lång . Men vi har anmält och hoppas vi får plats för en program träning för gustav svalling i februari. Så ja jag måste ju sätta igång :banghead: Ocean är ju fräsch ändå men inte jag :wtf: man lägger av alldeles för fort om man inte håller igång aktivt. Kul med lag :banana: Så roligt att få åka tillsammans och skapa en gemenskap
 
@Maui hör ju inte hemma i den här tråden men mitt måndagsexemplar har ju ringskor för sina sladdriga knän. Och det kommer han ha hela sitt liv. Är ändå billigare för mig än veterinärräkning. Var glad att du inte bor i Sthlm. Min hovis tar 2300 och vi måste sko var femte vecka för hans hovar växer som ogräs. Då smider han bara bakskor varannan gång visserligen men det är tråkigt både för tålamodet (tar tid att få allt rätt) och plånboken.
 
@Maui hör ju inte hemma i den här tråden men mitt måndagsexemplar har ju ringskor för sina sladdriga knän. Och det kommer han ha hela sitt liv. Är ändå billigare för mig än veterinärräkning. Var glad att du inte bor i Sthlm. Min hovis tar 2300 och vi måste sko var femte vecka för hans hovar växer som ogräs. Då smider han bara bakskor varannan gång visserligen men det är tråkigt både för tålamodet (tar tid att få allt rätt) och plånboken.
Är ju nästan uppe i den summan om han ska ta 500kr extra varje gång
 
Här händer det inte mycket. Ocean har vilat ganska länge nu.Vilket iofs är bra för hans del. Gått någon dag i veckan och joggat. Januari är en riktig röt månad för mig. Ingen som helst motivation alls att träna eller rida alls. Allt tar verkligen emot. Har ni några bra peppa sig själv tips?? Det brukar dock bli fart när man anmäler till första tävlingen :angel:
Vet precis hur du känner, händer mig varje vinter men i år har jag haft sån himla tur att en ny medryttare hållit igång Misty hela vintern och nu känner jag att jag börjar vakna till liv o vill rida igen.
 
Vet precis hur du känner, händer mig varje vinter men i år har jag haft sån himla tur att en ny medryttare hållit igång Misty hela vintern och nu känner jag att jag börjar vakna till liv o vill rida igen.
Skönt att ha nån som hjälper till :bump: Vi börjar komma igång lite smått. Det värsta är ju för mig som tappar så snabbt. Ocean känns lika fräsch som vanligt. Vi ska träna på lördag, kommer dock be om att inte ta får hårt då vi vilat både han och jag :laugh:
 
Skönt att ha nån som hjälper till :bump: Vi börjar komma igång lite smått. Det värsta är ju för mig som tappar så snabbt. Ocean känns lika fräsch som vanligt. Vi ska träna på lördag, kommer dock be om att inte ta får hårt då vi vilat både han och jag :laugh:
Ja vem gör inte det? Jag orkar ju knappt sitta ned 2 hela varv...men har även börjat på gym för jag är så fruktansvärt trött på att vara svag i kroppen, det har redan gett en hel del tycker jag.
 
Ja vem gör inte det? Jag orkar ju knappt sitta ned 2 hela varv...men har även börjat på gym för jag är så fruktansvärt trött på att vara svag i kroppen, det har redan gett en hel del tycker jag.
Men samma här :crazy: Jag orkade faktiskt ganska mycket på gårdagens träning. Men har jag ridit ett program så håller jag på att flåsa ihjäl mig efter trav delen. ( iofs beror mycket på min ohälsosamma ovana ) . Borde också försöka träna själv utöver ridningen, men jag är en sån där som hellre föredrar tiden hemma efter både jobb och stall:banghead::laugh:
_____________

Iaf vi kom med på Programträningen för svalling :nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting: så nu på lördag smäller det. Vi ska testa Int A . vi har ingen tävling planerad för ens april/maj . Här finns bara tre nat tävlingar på ett helt år, så vi måste resa en bit om vi ska tävla.

mobiluppladdning_5c574ac0ddf2b3405146a996.jpg
 
Tänkte bara säga att det är ju helt fantastiskt hur bra det fungerar med sällskap i transporten, nu har vi åkt ganska många gånger och det är helt tyst från transporten. Hon ruskar inte ens till när vi möter stora lastbilar eller bussar som hon annars är livrädd för. Nu sitter jag mest och väntar och undrar när nyhetens behag lagt sig :confused:
En fråga också till er som står installade eller har installade hos er, hur sent är ni i stallet ? Jag ska hastigt och lustigt flytta mina till ett stall med ridhus och har fått stora bryderier över hur mina hästeritider kommer fungera med andra :nailbiting: Jag gör ju som jag vill hemma och ofta rider jag ju väldigt sent för då är jag klar med allt annat hemma men nu känns ju det kanske lite dumt att dyka upp hos någon annan sent på kvällen :o Men vad tusan, jobbar man till kl 17 (det gör ju många) och man har familj och hunden ska rastas och middag ska lagas och det ska fixas lite innan man kan komma iväg. Då blir ju klockan mycket :confused: eller ?
 
Här händer det inte mycket. Ocean har vilat ganska länge nu.Vilket iofs är bra för hans del. Gått någon dag i veckan och joggat. Januari är en riktig röt månad för mig. Ingen som helst motivation alls att träna eller rida alls. Allt tar verkligen emot. Har ni några bra peppa sig själv tips?? Det brukar dock bli fart när man anmäler till första tävlingen :angel:
Jag har också bristande motivation och ork på vintern, det enda jag brukar tänka på är att hålla igång så pass att när lusten är tillbaka, eller om det är någon dag med kanonväder och underlag, då är man redo för att ha kul utan att behöva sätta igång hästen och sig själv.
 
Tänkte bara säga att det är ju helt fantastiskt hur bra det fungerar med sällskap i transporten, nu har vi åkt ganska många gånger och det är helt tyst från transporten. Hon ruskar inte ens till när vi möter stora lastbilar eller bussar som hon annars är livrädd för. Nu sitter jag mest och väntar och undrar när nyhetens behag lagt sig :confused:
En fråga också till er som står installade eller har installade hos er, hur sent är ni i stallet ? Jag ska hastigt och lustigt flytta mina till ett stall med ridhus och har fått stora bryderier över hur mina hästeritider kommer fungera med andra :nailbiting: Jag gör ju som jag vill hemma och ofta rider jag ju väldigt sent för då är jag klar med allt annat hemma men nu känns ju det kanske lite dumt att dyka upp hos någon annan sent på kvällen :o Men vad tusan, jobbar man till kl 17 (det gör ju många) och man har familj och hunden ska rastas och middag ska lagas och det ska fixas lite innan man kan komma iväg. Då blir ju klockan mycket :confused: eller ?
Ofta finns det väl regler på när man ska vara klar i stallet. Beror nog på hur stort stället är du flyttar till.
När vi hade en inackordering hemma tyckte jag det var jobbigt när hon dök upp sent och vi redan var klara med allt. Då ville vi att det skulle vara lugnt och släckt och inte en som kom och började böka :crazy:
Är kanske skillnad med manege för då är man ju inte beroende av dagsljuset.
Du får fråga dig fram.
Lyxigt att stå uppstallad med manege under vintern.:D

I morgon ska jag in och operera knät. Det blir med titthål så jag tror att det är en enkel ska. Hoppas att de ska hitta lite brosk etc som kan skrapas bort så jag får bättre rörlighet. Men sen skall jag ligga kvar i 1-3 dagar i en maskin som ska sträcka och böja benet automatiskt. Perfekt gymnastik utan att göra nåt :p
Var ju längesen jag träffade läkaren så de vet ju inte riktigt status på mig nu.
 
@Maui Stort Lycka till och nu bestämmer vi att detta är det sista med ditt knä och att det nu blir riktigt bra :up:
Jag tänker ju också så, jag hade blivit superstressad av att ha någon som dök upp i tid och otid och framförallt "på nätterna". De vet mina arbetstider och att jag är kvällsmänniska O_o:) det kändes viktigt att tala om det från början.
Hur som var det ju otroligt lyxigt igår att sadla hästen och gå 25m till ridhuset :love:. Men det kommer bli en ny livsstil att vänja sig vid. Jag är ju van vid att dela upp hästtiden under flera gånger per dygn vilket egentligen är utmärkt när det kommer till att umgås med familjen, typ vara närvarande ;) Med detta upplägget som installad blir jag ju hemifrån under en längre tid varje kväll :grin: Jag förstår att man mår bra av en medryttare då, det kommer inte bli helt populärt hemma var min spontana tanke igår när jag stod i det lyxiga stallet och fixade :nailbiting::heart Nu ska jag njuta av tiden med lyxigt stall och ridhus, lära oss att samsas med andra om utrymmet på ridbanan vilket kommer bli jättenyttigt för oss
 
@Maui Stort Lycka till och nu bestämmer vi att detta är det sista med ditt knä och att det nu blir riktigt bra :up:
Jag tänker ju också så, jag hade blivit superstressad av att ha någon som dök upp i tid och otid och framförallt "på nätterna". De vet mina arbetstider och att jag är kvällsmänniska O_o:) det kändes viktigt att tala om det från början.
Hur som var det ju otroligt lyxigt igår att sadla hästen och gå 25m till ridhuset :love:. Men det kommer bli en ny livsstil att vänja sig vid. Jag är ju van vid att dela upp hästtiden under flera gånger per dygn vilket egentligen är utmärkt när det kommer till att umgås med familjen, typ vara närvarande ;) Med detta upplägget som installad blir jag ju hemifrån under en längre tid varje kväll :grin: Jag förstår att man mår bra av en medryttare då, det kommer inte bli helt populärt hemma var min spontana tanke igår när jag stod i det lyxiga stallet och fixade :nailbiting::heart Nu ska jag njuta av tiden med lyxigt stall och ridhus, lära oss att samsas med andra om utrymmet på ridbanan vilket kommer bli jättenyttigt för oss
Det blev ingen operation :confused: När jag låg där i sjukhussängen med dropp och allt så kom läkaren in för att prata med mig. När han såg att jag kunde räta på benet nästan helt blev han väldigt konfunderad.
Han hade ju planerat att räta benet med våld och sedan placera mig i en kinetec som i tre dygn skulle böja och räta benet automatiskt. Dessutom skulle han kika med titthål om något inne i knät hindrade det från att rätas.
Nu har ju jag och sjukgymnasten fixat detta mer eller mindre på egen hand. Jag trodde att titthålet skulle fixa att jag har problem att gå upp i trappor och att det känns i knät när jag gör det :(
Men nejdå jag har ojämna broskytor som inte går att göra nåt åt samt artros i knät som inte går att göra nåt åt.
Det var bara att kliva upp och ta bort droppet och åka hem. Kändes både bra och dåligt.
Synd att de inte har bättre framförhållning. Träffade läkaren i juli inför denna operation.
Nu får jag träna vidare och hoppas att det inte blir för mycket artros i knät så att jag måste byta ut hela om x antal år. (Det var vad läkaren trodde)
Ridning var sisådär hellre ej påfrestande saker som simning och cykling.
Nu får jag satsa på min ridning och se till att komma till start nån gång igen.
 
Förstår att det blev lite knasigt @Maui att förväntat sig op. som sen ej blev av. Rid lugnt nu:)!

Jag har haft så dålig ork/energi och inte ridit sedan förra onsdagen när Divve åkte. Dottern har iof ridit lite.
Ska försöka piska igång mig och ut idag..
Var och tittade på en unghäst som jag provred. Bara tre år. Men jag tyckte om den, fick en härlig känsla att vilja ta med hem och bara mysa med:love: samt kände mig bekväm trots den ringa åldern och kasst väder/underlag. Mer känslig och sensibel än Divve men är det på ett bra sätt. Har ju tittat på någon både ett och två åring tidigare också men fasen vad gott och slippa sadeltämjandet mm..

Den är väl dock lite dyrare än jag har tänkt men kostar nog vad normala ordinära hästar gör..
Det är väl jag som inte handlat häst på det viset någon gång..
Känns ändå tryggt att handla av en erfaren seriös uppfödare.
Vi får se vad som händer.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 600
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
915
Senast: linlar1
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
8 559
Senast: Blyger
·
Ridning Finns det fler återfallsryttare här som efter paus önskar ta upp/har tagit upp ridningen igen på "äldre dar"? Jag red mycket tills jag...
2
Svar
20
· Visningar
1 928

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp