Födda 2006 del 14

@Maui Så trist när man är föreberedd och det blir stolpe ut i sista sekund :( Men jag tror att du ska vara både glad och nöjd att de inte gick in i onödan och nu vet du ju fastän det är både tråkigt och ledsamt att du har artros. Svårt att tänka positivt säkert just då och där men nu vet du och ja, då är det bara att ge sig på ridningen igen :up:
Här är långa stunder i stallet, jag har dessutom inte haft så mycket glädje ännu av ridhuset på gården eftersom jag sedan tidigare bokat upp mig på träningar än här och än där :crazy: Resorna går ju fint bara lillehästen är med :D Jag har mest ont av hur lång tid allt tar när man ska göra allt klart vid ett tillfälle.
Lilla H är den som egentligen har mest ont av allt :cry: hon äter inte, har tappat 2 hål på sadelgjorden på bara några dagar. Tappat matlusten helt trots att vi har vår egen vanliga mat. Nu ger vi det ett par dagar till men kommer hon inte igång med maten får de flytta hem igen.
Jag tänkte på det med försäljning, om hon hade sålts istället, nu har hon ju med sig sin egen kille, sin egen matte och sin egen mat och ändå blir det såhär. Hade jag köpt en sådan häst hade jag ju känt mig jättelurad :nailbiting:
 
@Maui Så trist när man är föreberedd och det blir stolpe ut i sista sekund :( Men jag tror att du ska vara både glad och nöjd att de inte gick in i onödan och nu vet du ju fastän det är både tråkigt och ledsamt att du har artros. Svårt att tänka positivt säkert just då och där men nu vet du och ja, då är det bara att ge sig på ridningen igen :up:
Här är långa stunder i stallet, jag har dessutom inte haft så mycket glädje ännu av ridhuset på gården eftersom jag sedan tidigare bokat upp mig på träningar än här och än där :crazy: Resorna går ju fint bara lillehästen är med :D Jag har mest ont av hur lång tid allt tar när man ska göra allt klart vid ett tillfälle.
Lilla H är den som egentligen har mest ont av allt :cry: hon äter inte, har tappat 2 hål på sadelgjorden på bara några dagar. Tappat matlusten helt trots att vi har vår egen vanliga mat. Nu ger vi det ett par dagar till men kommer hon inte igång med maten får de flytta hem igen.
Jag tänkte på det med försäljning, om hon hade sålts istället, nu har hon ju med sig sin egen kille, sin egen matte och sin egen mat och ändå blir det såhär. Hade jag köpt en sådan häst hade jag ju känt mig jättelurad :nailbiting:
Men stå tråkigt med Lilla H. Hon kanske bara behöver vänja in sig lite? Det har ju skett en del förändringar sista tiden för henne med ny liten kompis mm så hon behöver kanske lite mer tid.
 
Idag har jag träningsvärk. Tyder på att jag behöver träna mer då det var efter trimpass i ridhuset igår-själv med Loppan. Idag uteritt och vad härligt med bra underlag:). Messade hovis då jag skulle återkoppla om ny tid.
Sen messade jag mannen som heter lika på alla hjärtans dag.
Fast jag lyckades messa hovis igen..Hjärtan och en kärleksförklaring. Han fick sig nog ett gott skratt :banghead::laugh:..
Don´t ride and write..

Så har jag nog köpt en ny liten pålle. Blir besiktning och rtg i början av mars.
Spännande. En liten tre-åring. Går med sin mamma och ett sto till så tendenserna som var hos den förra lär ju inte finnas.
Väldigt snäll och vänlig själ, lite små ängslig utan att vara flyktbenägen/reaktiv så där är dom också varandras motsats. Inriden i alla gångarter hos beridare och det känns skönt. Har kunnat provrida också.
Saknar den förre lite. Jag tyckte så mycket om hans uppsyn och typ.
Men allt verkar flyta på bra hos nya ägaren och det är ju skönt.
 
uteritt.jpg

Tusan vilken kväll vi hade igår, vilken himmel alldeles fantastiskt vacker. Tala om vårkänslor plus 8 och sol hela dagen. Jag kommer knappt ihåg när jag senast sa "jag sticker ut och rider innan det blir mörkt" det har ju varit becksvart innan jag slutat jobbet. Men nu var vi ute nästan 1,5 timma och ändå hade vi "ledsyn" när vi kom tillbaka till gårdsplanen. Planen var att skritta bara men grusvägen var så inbjudande och Lilla h pigg och jag alldeles varm i hjärtat så det fick bli hela registret. Vi har hamnat lite ur fas både vad gäller upplägg, planering och faktiskt utförande. Träningar krockar liksom tidsmässigt och jag får inget flyt i vilodagar. Nu är de i alla fall hemma igen och det känns bra, det är mer invanda rutiner och funkar bättre för mig. Men det var verkligen lyxigt och jag kommer absolut att prova livet som inackorderad igen.
 
26239

Nu var det jag igen :angel: Jag har varit på vuxenläger, som det så fint kallades, på min klubb och tränat två dagar för Paulinda Friberg. Det har varit roligt, är alltid roligt när klubben fixar med såna här saker, god mat, gott sällskap och ridning. Första dagen gick bra jag var nöjd och hästen var nöjd. Jag höll oss inom vår comfortzon helt enkelt. Jag såg på flera andra ekipage att det "trasslade" lite och tänkte att "imorgon ska jag ge mig ut ur min fegbubbla och utmana min rädsla och våra svårigheter".
Det gjorde jag och det var som att falla fritt :crazy: Jag insåg att det var längesedan jag och hästen hamnade i den känslan, känsla av panik och okontroll, det var så galet läskigt. Allt bara låste sig och hästen gick på fortare och fortare och när jag skulle bromsa med sätet var jag ju så spänd att det istället blev tvärtom. Fy tusan vad obekväma vi blev och jag bad om att få avbryta lektionen, jag kände att vi kommer inte att hitta tillbaka till normal puls. Men Paulinda hanterade det bra fastän jag där och då tyckte att hon var en plåga. Vi fortsatte med lite andra övningar och efter ett tag kom vi tillbaka till nästan normal puls.
När min tid var över sa hon till mig att stanna kvar och fortsätta galopparbetet på egen hand med hennes "getöga" på oss medan hon satte igång nästa ekipage.
I lugn och ro, i vår/min comfortzon, gjorde vi sedan övningen vi spunkade ur på tidigare och hade kontroll även om det var svårt så hittade vi hur vi skulle göra och ändå vara bekväma.

Från att aldrig vilja träna mer till att det blev en lektion jag aldrig kommer glömma för jag lärde mig så otroligt mycket om mig själv och hästens reaktion, plus att jag fick till mig jättebra övningar, den svängningen gick så fort. Tänk att något så tokigt kan bli så bra och tänk att för inte så längesedan var vi i den hemska känslan nästan jämt och då tyckte jag att det var "vardag". Va fort man glömmer vad som varit när man trampar framåt.
 
@EllaBella vad hände då som var så läskigt?
Jaa du, såhär med facit i hand så var det egentligen att vi hamnade i ett gammalt hjulspår där ingen av oss hade kontrollen. Det växte till en panikkänsla som jag inte lyckades bryta. Jag sa att jag ville jobba med galoppen och några byten, det var planen. Men redan från start, innan lektionen började, kände jag att hästen var inte riktigt med hon var lite jagad och då blev jag jagad. Vi kom in i galoppövningen lite fort både bokstavligt och faktiskt. En övning vi egentligen borde (vi avslutade ju med den efter lektionen och det gick bra) Hästen på tårna och jag spänd, hästen är ju en duracell som jobbar från start till mål och gärna tror att hon vet vad vi ska göra och när det inte blir så blir ju allt bara stressigt. Jag tyckte att hästen drog iväg och la mig med handbromsen för att få kontroll, men fick uppgift om att släppa efter så att hästen själv lugnar sig med hjälp av mitt "lugna säte" men jag var ju så spänd så det blev ju bara tvärtom och hästen forcerade och jag fick blackout. Istället för att bara stanna och börja om försökte jag göra övningen utifrån instruktionerna i headsetet. Till slut stannade jag men då var jag redan knäckt och hästen uppjagad och ja, vårat gamla spöke var tillbaka med full kraft.
Paulinda samlade ju ihop oss och det blev ju jättebra till slut.
Vi pratade ju om det sedan och andra som tittat på lektionen förstår inte alls vad jag menar för inget av det jag kände syntes så egentligen var det ju mitt huvud som spunkade ur när vi kom in i övningen i för högt te
@EllaBella vad hände då som var så läskigt?
 
Tycker ni ser väldigt fina ut @EllaBella ! Kan ju som du skriver vara din hjärna och som spökar utifrån känsla/upplevelse och till hur det ser ut :)!

Här är stiltje...
Jag vill komma igång/hålla igång men har fått värsta influensan.
Funderar om jag orkar frisera och fixa lite med Loppan i alla fall. Ser ut som ett troll. Lite olycklig är hon med då sällskaps hästen for hem i söndags. Förmodligen kommer min nya pålleplutt imorgon om allt går bra på besiktning.
Är allt lite exalterad:)..
En treåring med mest dressyrstam. Eller morfar är väl hoppstammad egentligen men mamma hästen har lämnat mest dressyravkommor som fungerat bra.

Ska försöka komma ut och tävla lite i vår då det sporrar mig att fokusera och träna.
Har också anmält mig till ett träningsläger om tre dagar i augusti. Ska bli jättekul.
Tänker ev se om jag kan rida lite för den tränaren någon gång innan.
Jag har liksom en tendens att spänna mig ännu mer än vanligt inför nya ögon. Töntigt, men sån e jag:o.

Sist hos "min" tränare fokuserade hon mycket på min sits, jag använder liksom kroppen lite oliksidigt och vänster ben och höger hand lever sina egna liv och hakan hamnar mot bröstet.
Får väl tänka fåfängt, att dubbelhakorna syns mer för att komma ihåg å titta uppåt:grin:..
 
Hej
Så dåliga vi är på att uppdatera här :o
Jag har verkligen inte kommit gång igen. Har mest lufsat runt i skogen med termobyorna på ;)
Så tänkte jag att nu ska jag igång igen. Ringde min tränare och bokade in en lektion i tisdags men vad hände? Vi vaknade och det var vitt överallt. Skitväder :banghead: Tränare bor i skogen och har en brant backe upp till sig så utan broddar på hästen kommer man inte upp. Orkade inte brodda igen i gamla skor för en träning, så vi har skjutit upp till nästa vecka.
Nu måste jag börja igen.
Hoppas ni klarar er från alla hemska sjukdomar som härjar. Snart är det riktig vår även om vi just nu håller på att regna bort. Ena uteboxen har blivit en pool. Tränger upp vatten underifrån :meh: trots att vi dränerade om för nåt år sedan. Har som tur en extra box inne så hästen fick flytta in. Får fixa detta till sommaren...
 
Ja det kan ju bero på att typ ingen har en 06 a längre 😁

Min säljer jag aldrig. Och än har han inte trillat av pinn. 😂

Kl
Asmycket jobb och saker att fixa på nya boendet etc har väl gjort att jag inte hunnit träna häst så mkt.
Men vi trivs båda så himla bra här på nya stället och jag är SÅ glad att vi flyttat hit. Trevlig stämning, kunnigt folk som sköter hästen då jag inte är där, polare i hage etc.
Idag var sambon med ner dit. Lättare att få med honom nu när han citat: ”slipper frysa ballen av sig”. :up: Så även om jag inte hinner åka och träna nu kan jag få lite feedback av honom.
Funderar på att kolla upp om vi kan distansträna lite via ridesum eller likn med min ridfröken som bor så långt bort. Kunde vara kul i brist på möjlighet att ta det live.
 
åsby.jpg

Jag lär ju aldrig sälja eller få sålt min 06a heller så jag hänger väl kvar här och uppdaterar er om världsliga saker ;) Vi har varit ute på årets första tävlingsstart. Det känns ju dumt att säga att jag var "tvungen" i dessa tider med smittor, det är ju bara att ta sitt ansvar. Men i slutet på Mars är det två år sedan jag red Msvb över 62%, vi gjorde några försök till 2017 men vi redde inte ut tävling och jag beslutade mig för att inte vara dum utan gick ner i klasser förra året.
Vi tränar ju såklart för att tävla i msv och på träning funkar det mesta som det ska men på tävling blir allt bajs. Självklart har jag tränaren med i detta.
Jag har en dröm, ett mål om att en dag starta frackklass och tycker att jag satt ett rimligt mål inom 3år, utom de dagarna jag ska sälja och sluta rida... ;)
Så jag beslutade att ge mig på msvb innan tvåårsgränsen gick ut, det hade ju inte spelat så stor roll men ni vet när man hängt upp sig på något. Sagt och gjort vi åkte till Skåne och prövade vingarna, det räckte till 63% och jag kan ta det piano igen och ägna oss åt träning.
 
Trist @Maui när man vill iväg och igång. Men har ju verkligen varit väldigt nyckfulla väder.
@tuaphua berätta om ditt nya boende:).
Låter som du har det härligt!
@EllaBella Grattis:)! Det är väl både skönt å jättekul!

Här har varit sjukstuga då jag haft influensa, hämtat ny liten pålle och gubben har fyllt 50 så det har blivit hattigt som vanligt.
Loppan är tjock å jag mä:laugh:.
Lite positivt på hästen. Not på mig..
Det fungerar super med lilla Nasse, min nya bebis och Loppan tsm. Idag red vi ut och dottern min red honom. Planen är väl att han ska ridas offroad företrädesvis av henne och sedan ev till hemma tränaren lite om vi ev satsar på treårs.
Jag sitter upp lite ibland är tänkt men den e valpig i kroppen.
Bokat in träning med Loppan fredag och sen torsdag veckan därpå.
IMG_20190318_165745.jpg
 
Trist @Maui när man vill iväg och igång. Men har ju verkligen varit väldigt nyckfulla väder.
@tuaphua berätta om ditt nya boende:).
Låter som du har det härligt!
@EllaBella Grattis:)! Det är väl både skönt å jättekul!

Här har varit sjukstuga då jag haft influensa, hämtat ny liten pålle och gubben har fyllt 50 så det har blivit hattigt som vanligt.
Loppan är tjock å jag mä:laugh:.
Lite positivt på hästen. Not på mig..
Det fungerar super med lilla Nasse, min nya bebis och Loppan tsm. Idag red vi ut och dottern min red honom. Planen är väl att han ska ridas offroad företrädesvis av henne och sedan ev till hemma tränaren lite om vi ev satsar på treårs.
Jag sitter upp lite ibland är tänkt men den e valpig i kroppen.
Bokat in träning med Loppan fredag och sen torsdag veckan därpå.
Visa bifogad fil 26857

Vad spännande med ny häst! Det är ett halvblod? Vad är det för stam på honom?

Vårt nya boende blev lite slumpmässigt hittat. Men vi trivs bra. Vi var hos en kund för jobbmöte. Vi började väl lite smått fundera på att bo ihop och höra oss för om mer lämpat ställe. Så vi bara frågade om kunden visste någon som hyrde ut. Ja, men pappsen hade just köpt en gård han renoverade för att hyra ut, 5 min från hennes stall. Så vi fick åka förbi och kika på det direkt efter jobbet. Så nu bor vi här sen i somras och trivs toppen. Det är ett hus som ligger avskilt som enda hus på en liten grusväg. Det är rätt stort och gör att man kan ha egna utrymmen. Egna kontor och jag kan ha ett reservsovrum om det snarkas för mkt. Jättevacker natur runtomkring! Vi går direkt ut i fin hundpromenadsskog/svampskog.
Det är så härligt i Sörmland med det böjande landskapet och alla sjöar. Det är rätt nära en ganska stor sjö också. Någon minut med bil. Och så finns det pizzeria, lunchhak, matbutik och någon jättebutik a la ullaredsliknande med asbilliga kläder, inredning etc etc 5 min med bil.
Vi hade planer på att göra om ett hus på gården till kiro-mottagning för sambon. Men det har varit en kamp att få tidigare ägare att tömma på sina saker och få hyresvärd att göra det de måste för att det ska funka. Det lät ju lite annorlunda då vi flyttade in. Det var några månader sen det skulle gjorts. Så vi får väl se hur det blir med det..

Pålle står uppstallad hos kunden 5 min bort. Där finns fina hagar, hagkompisar, ridhus(som sköts väl), uterittsmöjligheter, stora boxar och bra luft, solarium etc. Allt sköts noga iom duktig stallägare som jobbar heltid med hästeriet. Och jättemysig och positiv stämning i stallet! Det är främst stallägarens egna och träningshästar. Men några inhyrda finns nu. Jättekul att kunna snacka träning med duktig ryttare också och inspireras av fina hästar!
Stallet var inte något man såg fram emot längre på förra stället tyvärr. Det var för tråkig stämning. Nu har det vänt till att stallet är den vanliga energihämtarstället och inte ett energislukhål.
Jag har heller aldrig stått med fullskötsel, som jag gör nu. Det frigör ju mycket tid till arbete, möjliggör resor etc. Så vi tänkte passa på att ha det så här under uppstart av företaget. Så slipper vi stress om att sköta gård, stall, häst etc och kan bara köra på jobb när det behövs och var det behövs.

Så vi trivs fint!

Trivs ni bra efter flytten?
 
Vad spännande med ny häst! Det är ett halvblod? Vad är det för stam på honom?

Vårt nya boende blev lite slumpmässigt hittat. Men vi trivs bra. Vi var hos en kund för jobbmöte. Vi började väl lite smått fundera på att bo ihop och höra oss för om mer lämpat ställe. Så vi bara frågade om kunden visste någon som hyrde ut. Ja, men pappsen hade just köpt en gård han renoverade för att hyra ut, 5 min från hennes stall. Så vi fick åka förbi och kika på det direkt efter jobbet. Så nu bor vi här sen i somras och trivs toppen. Det är ett hus som ligger avskilt som enda hus på en liten grusväg. Det är rätt stort och gör att man kan ha egna utrymmen. Egna kontor och jag kan ha ett reservsovrum om det snarkas för mkt. Jättevacker natur runtomkring! Vi går direkt ut i fin hundpromenadsskog/svampskog.
Det är så härligt i Sörmland med det böjande landskapet och alla sjöar. Det är rätt nära en ganska stor sjö också. Någon minut med bil. Och så finns det pizzeria, lunchhak, matbutik och någon jättebutik a la ullaredsliknande med asbilliga kläder, inredning etc etc 5 min med bil.
Vi hade planer på att göra om ett hus på gården till kiro-mottagning för sambon. Men det har varit en kamp att få tidigare ägare att tömma på sina saker och få hyresvärd att göra det de måste för att det ska funka. Det lät ju lite annorlunda då vi flyttade in. Det var några månader sen det skulle gjorts. Så vi får väl se hur det blir med det..

Pålle står uppstallad hos kunden 5 min bort. Där finns fina hagar, hagkompisar, ridhus(som sköts väl), uterittsmöjligheter, stora boxar och bra luft, solarium etc. Allt sköts noga iom duktig stallägare som jobbar heltid med hästeriet. Och jättemysig och positiv stämning i stallet! Det är främst stallägarens egna och träningshästar. Men några inhyrda finns nu. Jättekul att kunna snacka träning med duktig ryttare också och inspireras av fina hästar!
Stallet var inte något man såg fram emot längre på förra stället tyvärr. Det var för tråkig stämning. Nu har det vänt till att stallet är den vanliga energihämtarstället och inte ett energislukhål.
Jag har heller aldrig stått med fullskötsel, som jag gör nu. Det frigör ju mycket tid till arbete, möjliggör resor etc. Så vi tänkte passa på att ha det så här under uppstart av företaget. Så slipper vi stress om att sköta gård, stall, häst etc och kan bara köra på jobb när det behövs och var det behövs.

Så vi trivs fint!

Trivs ni bra efter flytten?

Å vad roligt att höra! Låter ju fantastiskt och vad härligt att kunna satsa på företaget.
Skönt med harmoni i stallet:heart!
Vi är superglada och lyckliga över vårat ställe. Lagom greppbart med 9 ha mark ( bete) inte så stor mangårdsbyggnad eller hus. Stallet fick lite renovering för att hålla kraven. Huset har fått nya kläder då den gula och bruna plåten var lite trist. Kök bytt. Fix hela tiden. Badrumsrenovering står på tur. Vi blir aldrig klara med gården men vad vi älskar.

Ja nya pållen är en swb. Är efter Oban VH
Corrado WL. Taktmässig och bra egen balans utan att ha stora flashiga gångarter och snäll, lite känslig men ändå kavat. Arbetsnamnet är Nasse för han påminner om Nalle puhs kompis.
 
Senast ändrad:
Vi fortsätter träna på här hemma. Vi ska iväg idag igen och genrepa inför söndagens års debut. Tisdagens träning var nog den bästa på länge. Har tyckt att Ocean kan va ganska slapp i sina bakben. Men det var han absolut inte nu. Vi jobbar mycket med att hitta en jämnhet i allt. Bygga upp styrkan i de svårare sakerna så han blir stadigare. Han börjar faktiskt lära sig vad piaff är. Ökningarna vill han fortfarande gärna hänga sig på. Men jag tror jag blir lite diffus där och inte vågar rida genom hela. Nu försökte jag halv halta varje steg. Gick absolut bättre. Mycket jobb med att få ett jämt påsjkut i passagen. Och det blir bättre och bättre. Detta här är ju så himla roligt när vi ska lära oss båda två samtidigt . Varken han eller jag har ju gjort såna här rörelser förr så det blir lite extra roligt då. bjuder på en iphone redigerad film :crazy:

 
Vi fortsätter träna på här hemma. Vi ska iväg idag igen och genrepa inför söndagens års debut. Tisdagens träning var nog den bästa på länge. Har tyckt att Ocean kan va ganska slapp i sina bakben. Men det var han absolut inte nu. Vi jobbar mycket med att hitta en jämnhet i allt. Bygga upp styrkan i de svårare sakerna så han blir stadigare. Han börjar faktiskt lära sig vad piaff är. Ökningarna vill han fortfarande gärna hänga sig på. Men jag tror jag blir lite diffus där och inte vågar rida genom hela. Nu försökte jag halv halta varje steg. Gick absolut bättre. Mycket jobb med att få ett jämt påsjkut i passagen. Och det blir bättre och bättre. Detta här är ju så himla roligt när vi ska lära oss båda två samtidigt . Varken han eller jag har ju gjort såna här rörelser förr så det blir lite extra roligt då. bjuder på en iphone redigerad film :crazy:

Så fint det ser ut :) Lycka till på tävlingen.

Var själv på årets första träning i tisdags. Riktigt kul att rida för tränare igen. Nu får vi kämpa på så kanske vi kan göra nån start.
Klubben har tävlingar på söndag och då ska jag skriva för domaren i Msvc. Kan bli nyttigt att få se och höra vad domaren tycker är bra och dåligt. Har skrivit för henne innan och hon kan förklara lite om jag frågar ;)
 
Så fint det ser ut :) Lycka till på tävlingen.

Var själv på årets första träning i tisdags. Riktigt kul att rida för tränare igen. Nu får vi kämpa på så kanske vi kan göra nån start.
Klubben har tävlingar på söndag och då ska jag skriva för domaren i Msvc. Kan bli nyttigt att få se och höra vad domaren tycker är bra och dåligt. Har skrivit för henne innan och hon kan förklara lite om jag frågar ;)

Konstigt att dom inte hade lörd em också? Det har dom ju alltid haft så länge jag kan minnas! Jag blev lite sur på det faktiskt då jag inte kan starta någon första klass på morgonen eftersom jag jobbar.
 
Så fint det ser ut :) Lycka till på tävlingen.

Var själv på årets första träning i tisdags. Riktigt kul att rida för tränare igen. Nu får vi kämpa på så kanske vi kan göra nån start.
Klubben har tävlingar på söndag och då ska jag skriva för domaren i Msvc. Kan bli nyttigt att få se och höra vad domaren tycker är bra och dåligt. Har skrivit för henne innan och hon kan förklara lite om jag frågar ;)
Härligt att vara på gång igen 😃
Du måste berätta hur domaren tänker och motiverar siffrorna 😊 och vad du tar med dig som tips inför din tävlingsstart 😃
 
Här blev det lite stolpe ut, som vanligt 🥴 Jag flög av på tisdagens hopplektion och det var precis som att min kropp svarade med ”tack, nu räcker det”. Efter en längre tid med mycket oro sa magen upp sig. Jag tänkte åka på en hoppträning snabbt igen för att inte bli rädd men det går ju inte ens rida när magen får spunk och det är bråttom till toalett. Som magsjuka så fort jag äter, inte äter, jagar upp mig eller blir ledsen 😔 direkt reagerar kroppen. Bara tanken på att klämma i mig i ett par ridbyxor och knäppa dem över magen får den att mullra. Så här blev en sån där onödig, dum och oplanerad vila som stressar mer än återhämtar. Men nu är våren på gång iallafall och det finns hopp om bättre tider 😊
H
7A99A36D-70ED-475E-A655-0F0DCB17699D.png
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 598
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
915
Senast: linlar1
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
8 521
Senast: Blyger
·
Ridning Finns det fler återfallsryttare här som efter paus önskar ta upp/har tagit upp ridningen igen på "äldre dar"? Jag red mycket tills jag...
2
Svar
20
· Visningar
1 927

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp