Födda 2006 del 14

Jag har efter 1,5års riduppehåll fått hem en fröken att rida på sedan 3v. Hon är 8år, f -11, e Sir Donnerhall så inget hoppblod.. men även grisar kan flyga...eller?? :angel:
Hon är inriden som 4-åring, fått två föl efter det och sedan skrotat i hagen.
Det blir ju inridning på nytt men med en häst som är klar i kroppen. Ridit ca 5ggr och det känns bra.

Riktigt riktigt roligt att vara på hästryggen igen. Har varit så deppig efter allt med Julia så detta känns så kul :)
Så kul att du har nån att rida på igen :) Hoppas det går bra.
 
Har varit iväg på årets första fälttävlan med Misty. Vi fick sova borta o min normalt så lugna häst var ett fullkomligt monster nästa morgon vid flätning! Knuffade ner mig 4 ggr från pallen med flit o vände sig om och blängde argt efter varje gång, hon skulle INTE ha några löjliga flätor!😁
Framme på tävlingen fick jag ta ut för tidigt för hon var ett frustande monster i transporten men tydligen är det denna adrenalinnivå vi ska hålla för 70% i dressyren, ett pet i hoppningen o nolla i terrängen gav en 2:a placering totalt...😁

Liten film:
Så duktiga ni är :D
 
Jag har efter 1,5års riduppehåll fått hem en fröken att rida på sedan 3v. Hon är 8år, f -11, e Sir Donnerhall så inget hoppblod.. men även grisar kan flyga...eller?? :angel:
Hon är inriden som 4-åring, fått två föl efter det och sedan skrotat i hagen.
Det blir ju inridning på nytt men med en häst som är klar i kroppen. Ridit ca 5ggr och det känns bra.

Riktigt riktigt roligt att vara på hästryggen igen. Har varit så deppig efter allt med Julia så detta känns så kul :)

Så fin och vad kul:love:!
 
Jag har efter 1,5års riduppehåll fått hem en fröken att rida på sedan 3v. Hon är 8år, f -11, e Sir Donnerhall så inget hoppblod.. men även grisar kan flyga...eller?? :angel:
Hon är inriden som 4-åring, fått två föl efter det och sedan skrotat i hagen.
Det blir ju inridning på nytt men med en häst som är klar i kroppen. Ridit ca 5ggr och det känns bra.

Riktigt riktigt roligt att vara på hästryggen igen. Har varit så deppig efter allt med Julia så detta känns så kul :)
Grattis vilken jättesöt häst! Vi har saknat dig här, Tessa...
 
Jag har efter 1,5års riduppehåll fått hem en fröken att rida på sedan 3v. Hon är 8år, f -11, e Sir Donnerhall så inget hoppblod.. men även grisar kan flyga...eller?? :angel:
Hon är inriden som 4-åring, fått två föl efter det och sedan skrotat i hagen.
Det blir ju inridning på nytt men med en häst som är klar i kroppen. Ridit ca 5ggr och det känns bra.

Riktigt riktigt roligt att vara på hästryggen igen. Har varit så deppig efter allt med Julia så detta känns så kul :)

åkeey , jag trodde det var en ponny ju
😂
 
Jag har efter 1,5års riduppehåll fått hem en fröken att rida på sedan 3v. Hon är 8år, f -11, e Sir Donnerhall så inget hoppblod.. men även grisar kan flyga...eller?? :angel:
Hon är inriden som 4-åring, fått två föl efter det och sedan skrotat i hagen.
Det blir ju inridning på nytt men med en häst som är klar i kroppen. Ridit ca 5ggr och det känns bra.

Riktigt riktigt roligt att vara på hästryggen igen. Har varit så deppig efter allt med Julia så detta känns så kul :)
åkeey , jag trodde det var en ponny ju
😂

Haha nä, hon är 164 :p Men av någon anledning ser jag stor ut och hon liten...:angel:
 
Idag var andra omgången av lagtävlan
Red la:1 och vi knep en rosett trots att skritten och travökningarna lämnade mycket att önska...
Bestämde mig för att försöka visa upp oss lite bättre i galoppen och det gick bättre iallafall.
La:3 som är ett program jag gillar innehöll väl samma typ av missar och där red vi på 64%.
Borde vara nöjdare men vill lite för mycket just nu:crazy:.
Loppan är en klippa oavsett:love:.
 

Bifogade filer

  • IMG_20190512_195055.jpg
    IMG_20190512_195055.jpg
    244,7 KB · Visningar: 11
Jag har efter 1,5års riduppehåll fått hem en fröken att rida på sedan 3v. Hon är 8år, f -11, e Sir Donnerhall så inget hoppblod.. men även grisar kan flyga...eller?? :angel:
Hon är inriden som 4-åring, fått två föl efter det och sedan skrotat i hagen.
Det blir ju inridning på nytt men med en häst som är klar i kroppen. Ridit ca 5ggr och det känns bra.

Riktigt riktigt roligt att vara på hästryggen igen. Har varit så deppig efter allt med Julia så detta känns så kul :)
Så fin liten häst! Roligt att du är igång igen!
 
Tävlade igår och det gick riktigt uselt.
Min känsla var ganska ok i båda men procenten desto lägre:o..

Sen känns det som jag inte har lätt i alla lägen att få Loppan helt igenom ryggen vilket såklart hade varit önskvärt.
Hon har inte heller dom direkt stora gångarterna men var stadig ,lydig.
Skritten ärt ju alltid en akilleshäl men 4,5 och 4..Såå illa var det inte tycker jag.

Ibland funderar jag på om det varit lättare att ha en häst som var mer naturligt undersatt och genom kroppen.
Samt om man ska veterinär checka henne? Det finns ju en pålagring si-led där hon också blivit behandlad för inflammation för ett antal år sedan.

Ändå är ju Loppan mycket finare, rundare och bättre än någonsin utifrån sina/våra förutsättningar..
 
Tävlade igår och det gick riktigt uselt.
Min känsla var ganska ok i båda men procenten desto lägre:o..

Sen känns det som jag inte har lätt i alla lägen att få Loppan helt igenom ryggen vilket såklart hade varit önskvärt.
Hon har inte heller dom direkt stora gångarterna men var stadig ,lydig.
Skritten ärt ju alltid en akilleshäl men 4,5 och 4..Såå illa var det inte tycker jag.

Ibland funderar jag på om det varit lättare att ha en häst som var mer naturligt undersatt och genom kroppen.
Samt om man ska veterinär checka henne? Det finns ju en pålagring si-led där hon också blivit behandlad för inflammation för ett antal år sedan.

Ändå är ju Loppan mycket finare, rundare och bättre än någonsin utifrån sina/våra förutsättningar..

Jag var också iväg och tävlade i lördags, och känner ungefär som du :/ Men jag försöker lära mig att inte hänga upp mig för mycket på enbart siffrorna utan även texten och min egen känsla då brukar det landa i mig bättre. Nu fick jag dessutom en liten film från min ritt och ja, den stämde rätt bra :/ Så många gånger jag har "dömt ut" min häst och letat fysiska åkommor och tänkt att vi är fel på alla möjliga olika sätt. Men till dig vill jag säga: bryt ihop och lägg det bakom dig och kom igen med nya tag, ni är jättefina :)
 
Jag var också iväg och tävlade i lördags, och känner ungefär som du :/ Men jag försöker lära mig att inte hänga upp mig för mycket på enbart siffrorna utan även texten och min egen känsla då brukar det landa i mig bättre. Nu fick jag dessutom en liten film från min ritt och ja, den stämde rätt bra :/ Så många gånger jag har "dömt ut" min häst och letat fysiska åkommor och tänkt att vi är fel på alla möjliga olika sätt. Men till dig vill jag säga: bryt ihop och lägg det bakom dig och kom igen med nya tag, ni är jättefina :)
Tack för pepp :)!
Jo man får nog göra så och se det konstruktivt bara.. Men vissa saker känns svåra att göra annorlunda/kunna påverka/ändra, jag har den häst jag har och rider som jag gör även om jobbar sakta på att bli bättre. Å jag tycker så mycket om min Loppa och kommer vi iväg något mer framöver ( vilket jag eg.borde snarast) så får vi hoppas det går lite bättre..
 
Senast ändrad:
Tävlade igår och det gick riktigt uselt.
Min känsla var ganska ok i båda men procenten desto lägre:o..

Sen känns det som jag inte har lätt i alla lägen att få Loppan helt igenom ryggen vilket såklart hade varit önskvärt.
Hon har inte heller dom direkt stora gångarterna men var stadig ,lydig.
Skritten ärt ju alltid en akilleshäl men 4,5 och 4..Såå illa var det inte tycker jag.

Ibland funderar jag på om det varit lättare att ha en häst som var mer naturligt undersatt och genom kroppen.
Samt om man ska veterinär checka henne? Det finns ju en pålagring si-led där hon också blivit behandlad för inflammation för ett antal år sedan.

Ändå är ju Loppan mycket finare, rundare och bättre än någonsin utifrån sina/våra förutsättningar..
Taktade hon i skritten då du fick så låga poäng?
Skritten är jättesvår om de vill för mycket och taktar. Har problem med fuxen att hon blir för ivrig efter galoppen och inte kan skritta. Får försöka flytta lite åt sidan för att hitta på något så hon inte blir för ivrig.
Lycka till.
 
Taktade hon i skritten då du fick så låga poäng?
Skritten är jättesvår om de vill för mycket och taktar. Har problem med fuxen att hon blir för ivrig efter galoppen och inte kan skritta. Får försöka flytta lite åt sidan för att hitta på något så hon inte blir för ivrig.
Lycka till.

Jag har nyligen haft en som passar i stallet. Jag tycker det var så himla svårt. Speciellt på tävling när den blev lite spänd.
 
Jag har nyligen haft en som passar i stallet. Jag tycker det var så himla svårt. Speciellt på tävling när den blev lite spänd.
Vad gör du här din lilla stalker??? :D

Har inte sett så många som passar men det var väl det som fällde Luxus CML första gången?
 
@Maui nää inte vad jag ser när jag tittar om igen på filmen. Hon är kort visst å jag rider kanske henne lite långsamt och kort efter den ökade också men ser inte direkt taktanslag men men..

Tävlat idag igen med ok känsla, småmissar men 64. 8 %. Positivt omdöme hennes form och vägarna och det är väl bra:)!

Att rida igenom större och bättre gång i henne är jag inte ryttare nog till men hon kämpar tappert min lilla röda.
Tycker såå otroligt mycket om hennes vilja att vara till lags och coolhet i kombination med energi:love:!
Hagen var bäst ändå Idag hälsar Loppan
IMG_20190608_185329.jpg
 
Jag och lilla 5-åringen har nu debuterat i H80 Hippocup ihop! Alltså det är löjligt roligt att hoppa H80 med en bäbis som bara bjuder på allt...grav, häck, vatten och upp/nedhopp, allt är lätt för henne! Känns som hon tänker: Jaha? Det här har jag aldrig gjort förut så det kan jag nog! :D Än så länge får jag sakta av till trav framför hindren annars vet man inte riktigt var hon tänker hoppa av men tvekan, det finns inte!

 
Jag och lilla 5-åringen har nu debuterat i H80 Hippocup ihop! Alltså det är löjligt roligt att hoppa H80 med en bäbis som bara bjuder på allt...grav, häck, vatten och upp/nedhopp, allt är lätt för henne! Känns som hon tänker: Jaha? Det här har jag aldrig gjort förut så det kan jag nog! :D Än så länge får jag sakta av till trav framför hindren annars vet man inte riktigt var hon tänker hoppa av men tvekan, det finns inte!

Så roligt det ser ut!!
Är det bara terräng eller de andra momenten också?
Toppenfin liten häst!!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 599
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
915
Senast: linlar1
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
8 549
Senast: Blyger
·
Ridning Finns det fler återfallsryttare här som efter paus önskar ta upp/har tagit upp ridningen igen på "äldre dar"? Jag red mycket tills jag...
2
Svar
20
· Visningar
1 928

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp