Födda 2006 del 14

Hade en superträning med Loppan i onsdags och nu stundar lite semester mm så kommer dröja men får väl hitta någon annan att småtrimma för. Så ska vi på tre dagars dressyr läger i slutet av juli :bump:

Var igår och hälsade på 4 åringen jag sålde (Divve) .
Den har vuxit till hela ca 173cm. Är ju nästan så jag får hopp om min lill tre åring som mäter ca 165 att han snirklar sig upp ett par tre fyra cm iallafall..

Bild på Diviero:
 

Bifogade filer

  • IMG_20190613_231435_612.jpg
    IMG_20190613_231435_612.jpg
    128,4 KB · Visningar: 18
Jisses frid vad dött här är! Får väl dela med mig lite då...
Misty o jag var i Boxholm i helgen och tävlade fälttävlan. Banan där är lite knivig pga den går inne i en skogsdunge mesta tiden o för att ta sig dit måste man tidigt på banan hasa ned för en brant backe o genom ett vatten. Detta ställde till det för många men min lilla stjärna gled igenom och tog en 8:e placering. Blev dessutom 2:a med det lag som värvade mig hastigt o lustigt kvällen innan så bra dag!
Och i söndags var Eskil på genrep i Björbäck, gräsbana, och hoppade sin första avd A i 130. Han slog till med en dubbelnolla och blev placerad! Är nu dessutom färdigkvalad till Elmia också.💖
Eskil:
 
Jisses frid vad dött här är! Får väl dela med mig lite då...
Misty o jag var i Boxholm i helgen och tävlade fälttävlan. Banan där är lite knivig pga den går inne i en skogsdunge mesta tiden o för att ta sig dit måste man tidigt på banan hasa ned för en brant backe o genom ett vatten. Detta ställde till det för många men min lilla stjärna gled igenom och tog en 8:e placering. Blev dessutom 2:a med det lag som värvade mig hastigt o lustigt kvällen innan så bra dag!
Och i söndags var Eskil på genrep i Björbäck, gräsbana, och hoppade sin första avd A i 130. Han slog till med en dubbelnolla och blev placerad! Är nu dessutom färdigkvalad till Elmia också.💖
Eskil:

Ja det händer inte mkt här :p Grattis i trippel bemärkelse, kul att det går så bra.

Jag gjorde en riktig maja midsommardagen. Skulle tränsa hästen (står på pall) men så flyttade hon sig så jag skulle "bara" flytta pallen lite snabbt. Klev ner åt helskotta fel och trampade snett.
Foten hel efter röntgen men jag har förstört mjukdelar så har sjukt ont än idag. Ridning blir det inte på ett tag :(
Det är sjukt så svullet det kan bli. Ankeln var Lite lite mindre än en handboll när vi kom in till akuten :down:
 
Ja det händer inte mkt här :p Grattis i trippel bemärkelse, kul att det går så bra.

Jag gjorde en riktig maja midsommardagen. Skulle tränsa hästen (står på pall) men så flyttade hon sig så jag skulle "bara" flytta pallen lite snabbt. Klev ner åt helskotta fel och trampade snett.
Foten hel efter röntgen men jag har förstört mjukdelar så har sjukt ont än idag. Ridning blir det inte på ett tag :(
Det är sjukt så svullet det kan bli. Ankeln var Lite lite mindre än en handboll när vi kom in till akuten :down:
Whaaat?? Vad hemskt! Vet precis hur det känns, har gjort liknande sak en gång och det gör så fruktansvärt ont. Men skönt ändå att inget var brutet. Hoppas du kryar på dig fort o lätt så du snart är tillbaka i sadeln igen.
 
Jisses frid vad dött här är! Får väl dela med mig lite då...
Misty o jag var i Boxholm i helgen och tävlade fälttävlan. Banan där är lite knivig pga den går inne i en skogsdunge mesta tiden o för att ta sig dit måste man tidigt på banan hasa ned för en brant backe o genom ett vatten. Detta ställde till det för många men min lilla stjärna gled igenom och tog en 8:e placering. Blev dessutom 2:a med det lag som värvade mig hastigt o lustigt kvällen innan så bra dag!
Och i söndags var Eskil på genrep i Björbäck, gräsbana, och hoppade sin första avd A i 130. Han slog till med en dubbelnolla och blev placerad! Är nu dessutom färdigkvalad till Elmia också.💖
Eskil:
Kul, kul att det går så bra för er!

@Tessalonica det där var trist..kan du rida med foten eller är det tvärstopp?
 
Jag och lilla pållan har äntligen varit på paynjump. Räknade ut att det var 2011 sist jag var på hoppbanan på detta sättet.
Lilla räkan överraskade mig på alla sätt då hon var helt otittig på hinder och bara bjöd och bjöd.
Hoppade lågt men det resulterade i en rivning i första klassen och felfri i andra...
Screenshot_20190703-204929_Snapchat.jpg

Bilden får tala för min känsla....bästa lilla häst!!!
 
Ja det händer inte mkt här :p Grattis i trippel bemärkelse, kul att det går så bra.

Jag gjorde en riktig maja midsommardagen. Skulle tränsa hästen (står på pall) men så flyttade hon sig så jag skulle "bara" flytta pallen lite snabbt. Klev ner åt helskotta fel och trampade snett.
Foten hel efter röntgen men jag har förstört mjukdelar så har sjukt ont än idag. Ridning blir det inte på ett tag :(
Det är sjukt så svullet det kan bli. Ankeln var Lite lite mindre än en handboll när vi kom in till akuten :down:
Men vilken otur. Kliva ner från pallar fel är ingen bra grej :( Hoppas du är ok igen.
 
Var i Falsterbo igår och tittade på laghoppning. Hejade på Billdal som är "grannar" och trots trassel med en ryttare lyckades de komma femma.
Såg sedan 7-star finalen på 150 höjd :) Bara två lyckades rida felfritt inom tiden.
Sen traskade jag över till dressyren och såg amatör kuren som gick i Msvb. Riktigt roligt att se hur de hade komponerat sina egna program. Domarna var väldigt oense och det skilde över 5 % mellan två domare ett par gånger. Kan ju inte vara rätt :confused:
Nu får jag följa resten på TV där det går.
Lycka till med Eskil :) @Novali01
 
Var i Falsterbo igår och tittade på laghoppning. Hejade på Billdal som är "grannar" och trots trassel med en ryttare lyckades de komma femma.
Såg sedan 7-star finalen på 150 höjd :) Bara två lyckades rida felfritt inom tiden.
Sen traskade jag över till dressyren och såg amatör kuren som gick i Msvb. Riktigt roligt att se hur de hade komponerat sina egna program. Domarna var väldigt oense och det skilde över 5 % mellan två domare ett par gånger. Kan ju inte vara rätt :confused:
Nu får jag följa resten på TV där det går.
Lycka till med Eskil :) @Novali01

En av våra ambassadörer var en av de 2 felfria. Jag följde via Equipe och skrek så hunden blev rädd. 😂

Kl

Jag och pålle trivs så bra här. ❤️
Tyvärr skadade sig hans hagkompis och fick tas bort. Så just nu går han själv, om än bredvid andra. Men jag hoppas han får en ny kompis snart.
Vi har haft svinmycket på jobbet. Men nu ska jag hinna vara ledig mer ett tag. Så himla skönt!
Ska vara massor i stallet och har fått en träningscykel så jag ska bli fit igen. Måste få någon form av bålstyrka. Känner mig som överkokt spagetti mest. Vi får se hur det går. 😳😉
 
Nu har jag hämtat mig efter intensiva dagar i Falsterbo. Eskil hade snöpliga pet dag 1 så luften gick ur oss alla lite. Dag 2 samma löjliga pet spelade ju ingen större roll i sammanhanget. Eftersom han startade först dag 2 så fattade jag inte hur bra det faktiskt var förrän de nästkommande ekipagen fullkomligt fick spel när de skulle hoppa nära läktarna!
Så totalt får jag vara nöjd med min lilla häst och inse att han verkligen är helt oberörd inne på vilken bana som helst!
Film kval 1:

Film kval 2:
 
Nu har jag hämtat mig efter intensiva dagar i Falsterbo. Eskil hade snöpliga pet dag 1 så luften gick ur oss alla lite. Dag 2 samma löjliga pet spelade ju ingen större roll i sammanhanget. Eftersom han startade först dag 2 så fattade jag inte hur bra det faktiskt var förrän de nästkommande ekipagen fullkomligt fick spel när de skulle hoppa nära läktarna!
Så totalt får jag vara nöjd med min lilla häst och inse att han verkligen är helt oberörd inne på vilken bana som helst!
Film kval 1:

Film kval 2:
Vilken häst, vilken häst du har :love::love::love:
 
Nu har jag hämtat mig efter intensiva dagar i Falsterbo. Eskil hade snöpliga pet dag 1 så luften gick ur oss alla lite. Dag 2 samma löjliga pet spelade ju ingen större roll i sammanhanget. Eftersom han startade först dag 2 så fattade jag inte hur bra det faktiskt var förrän de nästkommande ekipagen fullkomligt fick spel när de skulle hoppa nära läktarna!
Så totalt får jag vara nöjd med min lilla häst och inse att han verkligen är helt oberörd inne på vilken bana som helst!
Film kval 1:

Film kval 2:
Han är fin din Eskil. Har ju haft nöjet att se honom flera gånger "på riktigt".
Vad är planen för honom nu?

Vår buse hade gått ur sin hage natten till lördag så vi hittade honom på morgonen utanför på gårdsplanen. Mannen går och öppnar till hagen framför honom och jag går upp bakom. Han lägger troligen inte märke till mig och när han hör mig så skickar han ut ena bakbenet och träffar mig precis där trosan sitter. Är ju bara mjukdelar som tur är, men ont gjorde det. Nu är jag nästan svart i huden på ett drygt kvadratdecimeter stort område och svullen. Hade det inte suttit där det sitter hade ni fått se bilder :D
 
Han är fin din Eskil. Har ju haft nöjet att se honom flera gånger "på riktigt".
Vad är planen för honom nu?

Vår buse hade gått ur sin hage natten till lördag så vi hittade honom på morgonen utanför på gårdsplanen. Mannen går och öppnar till hagen framför honom och jag går upp bakom. Han lägger troligen inte märke till mig och när han hör mig så skickar han ut ena bakbenet och träffar mig precis där trosan sitter. Är ju bara mjukdelar som tur är, men ont gjorde det. Nu är jag nästan svart i huden på ett drygt kvadratdecimeter stort område och svullen. Hade det inte suttit där det sitter hade ni fått se bilder :D

Alltså, det går ju an att skratta nu :D haha
Tur d gick bra.
Var det rakt på härligheten?
 
Han är fin din Eskil. Har ju haft nöjet att se honom flera gånger "på riktigt".
Vad är planen för honom nu?

Vår buse hade gått ur sin hage natten till lördag så vi hittade honom på morgonen utanför på gårdsplanen. Mannen går och öppnar till hagen framför honom och jag går upp bakom. Han lägger troligen inte märke till mig och när han hör mig så skickar han ut ena bakbenet och träffar mig precis där trosan sitter. Är ju bara mjukdelar som tur är, men ont gjorde det. Nu är jag nästan svart i huden på ett drygt kvadratdecimeter stort område och svullen. Hade det inte suttit där det sitter hade ni fått se bilder :D
Men fy vilken otur..känns som det gör ont där även om det är mjukt :o:crazy::)
 
Är inte så rid taggad nu men hon går mycket med dottern Loppan så det är ju bra. Träningsläger med terräng inriktning stundar för dem.
Sen två dagars uppehåll innan mitt dressyrläger.
Ska bli skoj. Om hon inte rullar fram. Släppte på 2 hektar frodigt bete idag :laugh:.
Oj vad alla fyra hästarna sprang lyckligt omkring. Trist bara att inte se dem då hagen ligger en liten bit från huset.
IMG_20190720_151254.jpg
 
Är inte så rid taggad nu men hon går mycket med dottern Loppan så det är ju bra. Träningsläger med terräng inriktning stundar för dem.
Sen två dagars uppehåll innan mitt dressyrläger.
Ska bli skoj. Om hon inte rullar fram. Släppte på 2 hektar frodigt bete idag :laugh:.
Oj vad alla fyra hästarna sprang lyckligt omkring. Trist bara att inte se dem då hagen ligger en liten bit från huset. Visa bifogad fil 33448
Härlig bild. Skönt när hunden kan följa med på ridtur.
:)
 
Jag är vid kusten förvisso men dottern håller igång inför mitt träningsläger nästa vecka :).
Loppan föredrar nog detta läger men hon brukar iof vara positiv till det mesta.
Nu är dottern sugen på en liten h80 och det kanske inte är så blodigt men jag kan inte kraven/sporten så vi får se..
 
Han är fin din Eskil. Har ju haft nöjet att se honom flera gånger "på riktigt".
Vad är planen för honom nu?

Vår buse hade gått ur sin hage natten till lördag så vi hittade honom på morgonen utanför på gårdsplanen. Mannen går och öppnar till hagen framför honom och jag går upp bakom. Han lägger troligen inte märke till mig och när han hör mig så skickar han ut ena bakbenet och träffar mig precis där trosan sitter. Är ju bara mjukdelar som tur är, men ont gjorde det. Nu är jag nästan svart i huden på ett drygt kvadratdecimeter stort område och svullen. Hade det inte suttit där det sitter hade ni fått se bilder :D
Men herregud vilken grej! Du får akta dig och hoppas du har kryat på dig nu. Planen för Eskil är att rida på o hoppas att någon kommer o köper honom snart!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 598
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
915
Senast: linlar1
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
8 528
Senast: Blyger
·
Ridning Finns det fler återfallsryttare här som efter paus önskar ta upp/har tagit upp ridningen igen på "äldre dar"? Jag red mycket tills jag...
2
Svar
20
· Visningar
1 927

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp