Födda 2006 del 14

Igår var vi och tränade lite terräng.
Väldigt snälla hinder tror jag men det är perfekt som introduktion så dit vill man ta lilla unghästen.
Loppan taggar till😊!
Jag har ledig dag idag och ska på dressyrträning samt beta av min långa checklist/to do list :D..

Det som ibland ger lite funderingar när vi nu hjälps åt med hästarna jag å dottern är kanske att jag gör det mesta även om jag får hjälp.
Hon vill ha en egen till våren och en elak del av mig känner att hon skulle behöva uppfostras i ett kollektivstall:devil:

Igår var det misär i stallet när jag kom och det var min inackordering som hade haft utsläpp.
Hon mötte en lös Loppan som trängde sig ut och drog iväg på morgonkvisten. Inte alltid den mest lättfångade heller..
Säkert mätt häst iallafall då hon käkat upp allas frukost.

Jo.. Dottern hade nog inte kollat hennes boxdörr kvällen innan..
Sånt händer men hon skulle behöva ta till sig lite mer om ordningen i stallet ändå..
Sen har vi jättekul mesta delen.
Och superbra inackorderingar:)!

 
Igår var vi och tränade lite terräng.
Väldigt snälla hinder tror jag men det är perfekt som introduktion så dit vill man ta lilla unghästen.
Loppan taggar till😊!
Jag har ledig dag idag och ska på dressyrträning samt beta av min långa checklist/to do list :D..

Det som ibland ger lite funderingar när vi nu hjälps åt med hästarna jag å dottern är kanske att jag gör det mesta även om jag får hjälp.
Hon vill ha en egen till våren och en elak del av mig känner att hon skulle behöva uppfostras i ett kollektivstall:devil:

Igår var det misär i stallet när jag kom och det var min inackordering som hade haft utsläpp.
Hon mötte en lös Loppan som trängde sig ut och drog iväg på morgonkvisten. Inte alltid den mest lättfångade heller..
Säkert mätt häst iallafall då hon käkat upp allas frukost.

Jo.. Dottern hade nog inte kollat hennes boxdörr kvällen innan..
Sånt händer men hon skulle behöva ta till sig lite mer om ordningen i stallet ändå..
Sen har vi jättekul mesta delen.
Och superbra inackorderingar:)!

Var är denna lilla bana då? Therese är ju jättebra som tränare! Men behöver dottern verkligen kimblewick på Loppan? Är ju ett rätt skarpt bett o i terrängen vill man ju att de ligger på till viss del o att man kan hänga lite i munnen på dom, svårt med ett skarpt bett.
 
Var är denna lilla bana då? Therese är ju jättebra som tränare! Men behöver dottern verkligen kimblewick på Loppan? Är ju ett rätt skarpt bett o i terrängen vill man ju att de ligger på till viss del o att man kan hänga lite i munnen på dom, svårt med ett skarpt bett.

Hon har byggt den hemma! Jättekäckt med lite olika typhinder som passar som intro till sporten.
Therese är jätte bra och hon fick med sig en del matnyttigt bland annat hur hon ska rida an vatten. Dra ner tempot och låta henne länga fram halsen ordentligt.
Angående bettet..svårt fall, men ska se till att dom testar på annat just om/när hon blir efter för att bli hängande eller att hon krullar ihop sig.
Hon rider mer och mer på vanligt tredelat och det är bra.
Loppan kan ju vara lite het och stark i början men brukar bli mycket mjukare efter ett tag.
 
Min häst alltså :love:
Har varit på pay n cross och hoppat 70 cm i går och 90 cm idag felfritt!!!!
Hon är verkligen helt fantastisk, bara bjuder och bjuder..
Var faktiskt riktigt nervös inför 90 idag men det kändes tom lätt.
Love her :heart
Men GRATTIS! Var var ni? Ser jättebra ut så nu siktar du på H80 till våren, eller hur?:bump:
 
Men GRATTIS! Var var ni? Ser jättebra ut så nu siktar du på H80 till våren, eller hur?:bump:
Tack snälla!!
Vi är hos Westergrens i Motala, supertrevligt ställe med jättefina hinder.

Japp H80 är målet!!
20191005_120147.jpg
 
Det är peppande att gå in här och läsa och följa er :) Det är ju ganska många år nu och fastän det blir lite uppehåll så känns det som hemma att komma hit.
Själv hamnade jag i en sån där livsdipp som de flesta av oss stöter på titt som tätt. Ni vet när inget är någon mening och hästen ska säljas för jag vet inte vilken tur i ordningen i hennes liv. När jag blir deppig känns det alltid som att hon är för svår, för känslig, för liten, för mycket, för snabb.... medan jag är för lång, för tung, för långsam, för tråkig, för trögtänkt..... Jag glömmer hur mycket som hänt, hur mycket vi lärt oss och hur mycket vi fortfarande kan lära oss.
Så åker jag på träning och ler mig igenom varenda sekund :love: Vissa träningar är ju bara to die for, jag hade kunnat rida i evigheter sådana dagar. Det är ju egentligen inget speciellt, men bara känslan av att vi är ett, allt flyter och det känns lätt, en galet bra känsla. Då är hon verkligen inte till salu ;)
Min gammelman har kommit hem igen, han har varit utlånad eller bortskänkt för att vara pensionär men nu får han vara det hemma :heart Det var inte riktigt som jag tänkt och kanske en del av livsdippen handlade om det men nu är det som det är och självklart är han mer än välkommen, han har varit hos mig i snart 22 år nästan lika länge som gubben hemma. Det är mer plånboken som knorrar över hemflytten
Du måste ju ta till dig att ni är riktigt duktiga du och lilla H. Nästa varje gång ni åker och tävlar går det bra och du får placering. Ni har en väldigt hög sämsta nivå :)
Du är enormt flitig och åker och tränar ofta sent på kvällarna när jag hamnat i soffan för länge sen.
Heja Er ;)
 
Hej hopp! Sen sist vi uppdaterade har Loppan och dottern varit på hopptävling! Deras första och det gick bra. Nollade 90 trots att piloten var väldigt nervös, stackarn.
Idag har jag varit på sadelkoll med Loppan. Min nuvarande är inge bra alls. Fick med mig två att provrida hemma. Lär väl få äta gröt resten av mitt liv.
Eller så trivs jag inte alls och jakten får fortsätta.
En Erreplus Adelinde som var begagnad och en Vittoria.
Hon är ju väldigt urfallen vid manken och takig något så otroligt.
Ska även på vetcheck i November men behöver byta sadel oavsett.
 
Hej hopp! Sen sist vi uppdaterade har Loppan och dottern varit på hopptävling! Deras första och det gick bra. Nollade 90 trots att piloten var väldigt nervös, stackarn.
Idag har jag varit på sadelkoll med Loppan. Min nuvarande är inge bra alls. Fick med mig två att provrida hemma. Lär väl få äta gröt resten av mitt liv.
Eller så trivs jag inte alls och jakten får fortsätta.
En Erreplus Adelinde som var begagnad och en Vittoria.
Hon är ju väldigt urfallen vid manken och takig något så otroligt.
Ska även på vetcheck i November men behöver byta sadel oavsett.
Anledningen till att hon är takig o urfallen är väl att du haft en sadel som inte passat så det kommer ju lösa sig rätt fort när du får bort anledningen. Det går säkert bra ska du se.
 
Igår vart det en superträning, red på mitt babypelham fast bara med en tygel i översta delen sas, brukar ha dubbla ibland när jag rider ut på det. Får ett härligt sug men hon blir lite segare än på mitt vanliga. Men när jag väl lyckas aktivera di där bakbenen och få koll på vänsterbogen så dansar vi bättre :) .
Rider på pessoas som inte kan nypa och som låser sig men hade velat ha ett lite tjockare bett. Mitt sprenger tkr jag blir lite långt dessutom, hon ska ha 10,5 men det är svårt att hitta.

Hade anmält mig till en start den 10/11 men fick kalla fötter och kände inte för det..Vi tränar på istället fram till vetcheck.
Å så fick jag hem min sadel. Den ser superfin ut i skicket och jag fick den till en ok kurs.
Blev en Erreplus Adelinde. Hoppas bara min andra ska gå att bli av med inom rimlig tid..

Rider ju lillhästen också och med honom ska vi till min kompis westerntränare för lite markhantering. Dottern blir lite rädd och han tramsar vid uppsittning och går undan pallen, funkar ju för mig att sitta upp utan men han reste sig för dottern. Vi kan ju jobba på själva men tycker det kan vara intressant för både mig och henne ( och häst) med lite nya infallsvinklar.
Istället för att man trisslar och inte riktigt hittar något bra system så kan det vara på sin plats med vettiga verktyg eller hur man ska säga.
Han är en himla trevlig individ annars men kan bli lite spänd och låser sig lite då.
I ridningen är han jättehärlig och funkar att rida ut själv på små turer mm.
 
Du måste ju ta till dig att ni är riktigt duktiga du och lilla H. Nästa varje gång ni åker och tävlar går det bra och du får placering. Ni har en väldigt hög sämsta nivå :)
Du är enormt flitig och åker och tränar ofta sent på kvällarna när jag hamnat i soffan för länge sen.
Heja Er ;)
Tusen tack :heart Det är så lätt att tappa bort sig och bara se alla andra, jag har svart bälte i att tycka att alla andra är bättre och finare oavsett vilka de är eller vad de gör. Jag måste träna mer på att faktiskt se vad jag själv gör
Jag är ju en slow starter så nattpass funkar bäst för mig O_o
 
Nu har vi varit iväg igen jag och min lilla smutsgrå häst :heart Årets målsättning uppnåddes mer än väl och nu funderar jag på att pausa lite för att ladda om till nästa år.
Vi åkte iväg i lördags i ösregn och halv storm för att starta Msv B2, en stor dröm har varit att få ihop alla bitarna och rida ihop en bra känsla i ett så, i alla fall för mig, högt program. Det har känts ganska ouppnåeligt men envisheten har vunnit och vi har tragglat på. Det kändes inte sådär wow som jag hade önskat, jag var spänd och då slutar jag andas och hästen blir såklart påverkad. Men vi gjorde inga direkta fel och det flöt på bättre än alla andra gånger vi försökt, vilket ledde till placering och jag körde hem med största leendet ever trots huvudvärk och frusna fingrar.

Summa kardemumma detta året har varit att jag ska absolut inte ha mer än en häst. Vilket år vi har haft sedan fuxfian åkte, det var så ledsamt och jag saknar henne fortfarande varje dag, men all tid har lagts på lilla h och det har gett så mycket tillbaka. Plötsligt finns en tro på att den där gamla drömmen om att få rida med frack en dag skulle kunna, möjligtvis, gå att uppfylla. Sakta men säkert tragglar vi vidare och får vi bara vara hela och friska så kanske, kanske :bow:
 
Nu har vi varit iväg igen jag och min lilla smutsgrå häst :heart Årets målsättning uppnåddes mer än väl och nu funderar jag på att pausa lite för att ladda om till nästa år.
Vi åkte iväg i lördags i ösregn och halv storm för att starta Msv B2, en stor dröm har varit att få ihop alla bitarna och rida ihop en bra känsla i ett så, i alla fall för mig, högt program. Det har känts ganska ouppnåeligt men envisheten har vunnit och vi har tragglat på. Det kändes inte sådär wow som jag hade önskat, jag var spänd och då slutar jag andas och hästen blir såklart påverkad. Men vi gjorde inga direkta fel och det flöt på bättre än alla andra gånger vi försökt, vilket ledde till placering och jag körde hem med största leendet ever trots huvudvärk och frusna fingrar.

Summa kardemumma detta året har varit att jag ska absolut inte ha mer än en häst. Vilket år vi har haft sedan fuxfian åkte, det var så ledsamt och jag saknar henne fortfarande varje dag, men all tid har lagts på lilla h och det har gett så mycket tillbaka. Plötsligt finns en tro på att den där gamla drömmen om att få rida med frack en dag skulle kunna, möjligtvis, gå att uppfylla. Sakta men säkert tragglar vi vidare och får vi bara vara hela och friska så kanske, kanske :bow:
Grattis :) Ni är så duktiga.
 
Gud så roligt @EllaBella 😀 Grattis! Du har ingen film? Hade varit kul att se!
Stort stort Tack :bow: Jo jag har allt lite filmer, det är bra att ha som motpol till känslan. Men jag kan inte säga att det är något jag gärna delar med mig av eftersom jag inte alls är bekväm med hur vi ser ut på riktigt (inte alls som jag tror eller önskar att det ska se ut :crazy: kan man säga) Jag behöver jobba mer på självförtroendet då :heart Ibland har jag lagt ut på min fb eller insta men det känns inte lika skrämmande som här (märkligt när jag tänker efter) Det är inget att se kan man väl summera svaret med ;)
 
Stort stort Tack :bow: Jo jag har allt lite filmer, det är bra att ha som motpol till känslan. Men jag kan inte säga att det är något jag gärna delar med mig av eftersom jag inte alls är bekväm med hur vi ser ut på riktigt (inte alls som jag tror eller önskar att det ska se ut :crazy: kan man säga) Jag behöver jobba mer på självförtroendet då :heart Ibland har jag lagt ut på min fb eller insta men det känns inte lika skrämmande som här (märkligt när jag tänker efter) Det är inget att se kan man väl summera svaret med ;)

Fast om du placerar dig så är det uppenbarligen något att se ;)
Nej jag ska inte tvinga dig att lägga ut filmer om du inte vill. 😊
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 599
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
915
Senast: linlar1
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
8 548
Senast: Blyger
·
Ridning Finns det fler återfallsryttare här som efter paus önskar ta upp/har tagit upp ridningen igen på "äldre dar"? Jag red mycket tills jag...
2
Svar
20
· Visningar
1 928

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp