Födda 2013 del 4

Mistimed

Trådstartare
Nu har våra små blivit 4-åringar och får inte vara med på Avel mer! :D

Gud vad tiden går snabbt!

Hur ser planen ut för era 4-åringar nu i vår?
Iska ska nu börja jobbas med igen, sen väntar en flytt till Göteborg för henne så jag får rå om henne själv igen. :love: Min studentekonomi sätter P för sånt som kostar pengar, så tävlingsdebuter får nog vänta.
 
Hur ser planen ut för era 4-åringar nu i vår?

Det känns jättekonstigt att ha tråden på ridning. :p

Planen för Ricky är att han ska bli helt återställd från sin sårskada, det är ett pyttelitet sår kvar, så han har fortfarande bandage, men får vara ute dygnet runt. :)

Han ska få vila januari ut, sedan blir det avsuttna aktiviteter resten av våren. Eftersom han numera har skor runt om, så kan han följa med som löshäst när jag rider hans mamma. Ska bli riktigt roligt att ha sällskap när vi rider ut. :laugh:

När jag har semester i maj ska jag boka in en koll hos veterinären, så det ser ok ut både på röntgen och ultraljud.
 
Hur ser planen ut för era 4-åringar nu i vår?

Conny har börjat introduceras på hinder nu av en annan ryttare. Jag kommer fortsätta rida markarbetet på honom under våren. Jag hoppas att jag kan få honom klar till unghästtestet som går i maj här i Småland. :)
Målet är också att hitta en tränare, vilket inte verkar vara det lättaste om man inte vill åka långt..
 
Jag gjorde första avsittningen när Frasse skyggad för en skithög i ridhuset. Rätt odramatiskt och bra första avamling. Fick lite jävlar anamma av det och sen red jag! I övrigt pinnar det på bra.

Vi ska byta stall under senvintern, jag känner att mer och bättre hagvistelse är ett krav för en rastlös 3åring. I övrigt ska jag försöka rida ut mer, vill ha sällskap och har inte riktigt fått ihop det på sistonde. Hoppas även börja hoppa in lillskiten.
 
Jag siktar på visning på unghästtest, helst på närmaste som är i mitten på Maj men eventuellt blir det på "uppsamlingsheatet" i Norra Skåne sista visningshelgen. Tanken är att hon ska hoppas in men det blir nog inte visning uppsuttet.

Hon kommer bli kvar vid ridhuset tills efter visning, sen kan hon förhoppningsvis gå här hemma så fort det blir väder att ha dem ute dygnet runt. Får se hur det känns sen efter sommarvilan om det blir några vanliga tävlingar eller kanske Breedes-kval. Blir nog inga vanliga starter innan visning men kanske någon P&R mest för miljöträning. Funderar på att prova LC:1 här hemma om ett par veckor, men isåfall rida lätt i traven. Ska stoppa om min dressyrsadel och börja rida henne med den snart men vill inte börja sitta ner för tidigt.
 
Jag fortsätter att ta det lugnt. O går i hage och leker på dagarna och kommer in och äter och sover på kvällen. Beroende på hur vädret blir i febr/mars, funderar jag på att komma igång med tömkörning 1-2 ggr/vecka och rida ut 1-3 ggr/vecka, men det är helt avhängt på om jag får sällskap. Sedan ska han väl tillbaka till V som red in honom åt mig, och han hade ju väldigt lätt för sig, är känslig och lyhörd, så fortsätter han vara det visar vi nog honom. Tänkte mäta honom någon dag, tror inte jag har mätt honom sedan i aug....
 
Igår gjorde Frasse debut i ridhuset ihop med andra okända hästar. Trodde nästan ögonen skulle ploppa upp på honom, som han tittade och funderade. Snäll är han men ofokuserad är hans förnamn ;)

Blir nog ingen visning, känns helt galet att hetsa färdigt till maj. Blev bara förbannad när lappen från SWB kom.
 
Kan man komma in med en varmblodstravare här?
Har ett sto på foder nu för framtida köp, sparkade i vagnen så de lät henne slippa den och tjejen som tränat henne har ridit några gånger istället.
Ett sto vid namn Casablanca :) väldigt fin tjej, lyhörd och positiv!
Har inga direkta tävlingambitioner utan vill komma ut i skogen och sen träna frihetdressyr mm

ursäkta lerfot
 
Herregud får våra småttingar vara med o leka på Ridning nu??? Jisses vad tiden flyger iväg... Eskil reds in våren 2016, var dösnäll att rida så han fick jobba i 3 veckor o har haft ledigt sen dess. Jag rider inte så mycket på mina 3-åringar. Har precis börjat med honom nu igen och beridarkompisen satt på honom i jul utan större bekymmer, hon ska rida honom nu några veckor och sen tar jag över igen. Målet var Champion of the Youngsters för att sen säljas men när det nu är inställt i år har jag faktiskt fundering på att sätta målet att kvala till Falsterbo.
 
oj här kanske jag kan få vara med. blev hastigt och lustigt med unghäst i augusti 2016. Ett fantastiskt trevligt halvblodssto född 2013. har haft en helsyster tidigare och kunde inte låta bli när denna tjej kom ut på annons:love::love::love:.
I stort sett helt ohanterad och det var ett äventyr att få med henne hem i transporten:crazy:. Hög som ett hus men oerhört snäll:love:. Dock har det varit mycket jobb med att få henne att acceptera vardaglig hantering då hon var så lite hanterad när jag fick hem henne. Hon är nu riden i alla gångarter men ligger "väldigt mycket efter" fortfarande. I och med hennes storlek kommer jag ta det väldigt lugnt med henne. Hon har låååånga bakben och har inte vuxit i sin kropp än så vi skyndar långsamt. Löshoppar dock kalasfint och jag hoppas hon kanske hinner starta nåt litet till hösten:).
jalla3_zpspp9wakht.jpg

jalla1_zpsvzf0jozu.jpg

jalla2_zpsces9osh6.jpg
 
Min är nyss igångsatt efter knappt 3 månaders vila, pinnar på fint! Har kikat lite på en tävling på unghästvänlig anläggning i slutet av april och har sikte på debut där om vi är redo. Inga planer på kvalitets efter flytten till våren, tyvärr.
 
Kan man komma in med en varmblodstravare här?
Har ett sto på foder nu för framtida köp, sparkade i vagnen så de lät henne slippa den och tjejen som tränat henne har ridit några gånger istället.
Ett sto vid namn Casablanca :) väldigt fin tjej, lyhörd och positiv!
Har inga direkta tävlingambitioner utan vill komma ut i skogen och sen träna frihetdressyr mm

ursäkta lerfot

Såklart, välkommen! :D Jag hade ett varmblod som sällskap till min tävlingsponny förr i tiden, typ världens bästa häst. Gjorde allt man bad om bara han förstod. Alltid lika snäll och enkel, alla kunda rida honom. Tävlade lite låga klasser dressyr/hopp på honom med. :love:

Vilken söt och näpen tjej du har!

oj här kanske jag kan få vara med. blev hastigt och lustigt med unghäst i augusti 2016. Ett fantastiskt trevligt halvblodssto född 2013. har haft en helsyster tidigare och kunde inte låta bli när denna tjej kom ut på annons:love::love::love:.
I stort sett helt ohanterad och det var ett äventyr att få med henne hem i transporten:crazy:. Hög som ett hus men oerhört snäll:love:. Dock har det varit mycket jobb med att få henne att acceptera vardaglig hantering då hon var så lite hanterad när jag fick hem henne. Hon är nu riden i alla gångarter men ligger "väldigt mycket efter" fortfarande. I och med hennes storlek kommer jag ta det väldigt lugnt med henne. Hon har låååånga bakben och har inte vuxit i sin kropp än så vi skyndar långsamt. Löshoppar dock kalasfint och jag hoppas hon kanske hinner starta nåt litet till hösten:).
jalla3_zpspp9wakht.jpg

jalla1_zpsvzf0jozu.jpg

jalla2_zpsces9osh6.jpg

Välkommen! :D
Vilken vacker häst! Vad är det för stam? :)
 
Eftersom jag slutat blogga har jag ingenstans jag kan länka bilder ifrån. Vad använder ni andra för ställen till bilder? :)
 
Såklart, välkommen! :D Jag hade ett varmblod som sällskap till min tävlingsponny förr i tiden, typ världens bästa häst. Gjorde allt man bad om bara han förstod. Alltid lika snäll och enkel, alla kunda rida honom. Tävlade lite låga klasser dressyr/hopp på honom med. :love:

Tack så mycket :)
Trevliga hästar och jag har haft en innan också men var tvungen att sälja pga ekonomi.
Mellan har jag haft haflinger och halvblod men de passade inte mig..
Jag gillar att jobba med dem och det gör mig inget om det tar tid. Har all tid i världen :love:
 
oj här kanske jag kan få vara med. blev hastigt och lustigt med unghäst i augusti 2016. Ett fantastiskt trevligt halvblodssto född 2013. har haft en helsyster tidigare och kunde inte låta bli när denna tjej kom ut på annons:love::love::love:.
I stort sett helt ohanterad och det var ett äventyr att få med henne hem i transporten:crazy:. Hög som ett hus men oerhört snäll:love:. Dock har det varit mycket jobb med att få henne att acceptera vardaglig hantering då hon var så lite hanterad när jag fick hem henne. Hon är nu riden i alla gångarter men ligger "väldigt mycket efter" fortfarande. I och med hennes storlek kommer jag ta det väldigt lugnt med henne. Hon har låååånga bakben och har inte vuxit i sin kropp än så vi skyndar långsamt. Löshoppar dock kalasfint och jag hoppas hon kanske hinner starta nåt litet till hösten:).
jalla3_zpspp9wakht.jpg

jalla1_zpsvzf0jozu.jpg

jalla2_zpsces9osh6.jpg

Fick hjärtsnörp först och trodde det var mitt förra sto när jag såg huvudet på första bilden :o
Jättefin :heart
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 417
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 084
Senast: Calmiche
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 258
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 294
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp