Födda 2013 del 4

Kul att du köpt ett "Elitföl" @Waco , då kommer jag hålla extra koll på er ;) (skriver en artikel varje år om hur det gått för de som sålts på elitfölauktionen)
Han ser jättefin ut!
 
  • Gilla
Reactions: Sar
Ja jag lyckades åka till Södertälje för att köpa en skånsk lokalkändis :laugh:

Ah inte så långt från oss alltså :)
Imorgon startar tävlingssäsongen igen, Frasse går 1,10 fredag och lördag är tanken.
Han har fettat på sig bra nu och är pigg och glad men väldigt sansad ändå. Perfekt för matte!
 
Kul att du köpt ett "Elitföl" @Waco , då kommer jag hålla extra koll på er ;) (skriver en artikel varje år om hur det gått för de som sålts på elitfölauktionen)
Han ser jättefin ut!

går den att läsa nånstans? Blev lite nyfiken så googlade lite på de som såldes på auktionen födda -13.
Det känns inte som de man ser i final i breeders osv.
 
går den att läsa nånstans? Blev lite nyfiken så googlade lite på de som såldes på auktionen födda -13.
Det känns inte som de man ser i final i breeders osv.

Håller på och skriver nu så den från i år är inte ute än. Men brukar finnas i auktionskatalogen och även i Ridsport när auktionen är aktuell. Men just -13 har inte gått sådär jättemycket än. Men den som heter Mio FS (e. Floricello) har gått bra, den såldes till Danmark och var i final i deras championat som 4 åring och har fått höga poäng nu som 5-åring också. Och Amsór THE (e. Ampere) var i final i Breeders förra året.
 
@Waco men det där var väl handen i handsken för dig??? Gud så fin!:love:
Tack! Det är faktiskt nästan löjligt så bra det känns! Vi börjar redan tänka på samma våglängd så det ska bli spännande att se vad vi kan åstadkomma.

Har även hunnit med att anmäla till tävling nästa helg :rofl:. Bara en lätt:B men det ska bara bli så roligt att få börja komma ut på lite och bli varma i kläderna inför nästa år. :up:
 
Är väl inte så illa pinkat Waco? De ”ska” väl bara gå LA i år?
LB är 1.10 i hoppning väl
Nej absolut inte! Det stämmer att LA är max för 5åringar. Men för en som egentligen mest tävlat svårare klasser känns lb som rena sömnpillret:laugh: och hästen är startklar LA men vill ge honom en schysst början på tävlingskarriären. Han tävlade en la i våras, första och enda start han gjort, då med ganska dåligt resultat så hoppas att detta upplägg passar honom.
 
Känns vi tagit ett steg framåt och lämnat känslan av nyssinridentreåring.😂 Senaste passen joggar hon avspänt i rund, fin form i både trav o galopp. 😍
 

Bifogade filer

  • 17D9630A-E711-4338-A265-384447DA1B90.jpeg
    17D9630A-E711-4338-A265-384447DA1B90.jpeg
    311,1 KB · Visningar: 18
Intressant med unghäst...var iväg och tränade i torsdags och tänkte att nu blir det ju trevligt att visa upp lite framsteg..
Eller inte. Det är ju livat värre tycker Platina att få komma in i ridhuset. Det finns ingen anledning att göra något annat än att trava och helst galoppera ganska fort runt fyrkanten! Så himla roooolit!🙄 Sen var det faktiskt en annan fux där samtidigt o den ville man så gärna försöka åla sig bort till o snacka lite..Öh..nej..!
Det var liite svårt med fokus.. Jag kan inte minnas att Heddan var så barnslig som denna är.🤔😂
Men idag var hon väldigt bra på uteritten. Kunde trava och galoppera först i bra tempo o rakt fram. 👍🏻😄Inget dråsa ner i diket pga av sidoskutt etc..🙈
 
Jag var bara tvungen att prova åka och tävla med MulleMus så här en månad efter köp :angel:. Så vi passade på att ta en Lb2 på närliggande klubb. Mulle skötte sig som en stjärna från att vi åkte hemifrån tills vi kom hem igen! Han är så enkel att ha med sig! Strålade på framridningen och pinnade snällt på inne på banan. Domaren var lite läskig då vi inte fi k tid att bekanta oss med domarbordet innan start och staketet köpte han efter några varv. Blyga 65% räckte till en 4e placering.

 
Jag var bara tvungen att prova åka och tävla med MulleMus så här en månad efter köp :angel:. Så vi passade på att ta en Lb2 på närliggande klubb. Mulle skötte sig som en stjärna från att vi åkte hemifrån tills vi kom hem igen! Han är så enkel att ha med sig! Strålade på framridningen och pinnade snällt på inne på banan. Domaren var lite läskig då vi inte fi k tid att bekanta oss med domarbordet innan start och staketet köpte han efter några varv. Blyga 65% räckte till en 4e placering.

Så duktig han är! O verkligen jättefin!😍 Det där kommer blir hur bra som helst.😄👍🏻
 
Frasse har tjockat på sig äntligen. Lite piggare nu i kalla vädret men ändå snäll och skönt att känna att jag reder ut det. Han ÄLSKAR verkligen att komma ut i skogen, helst vill han mest gå och lukta på blommorna och filosofera. Häftigt att känna hur det är framsteg varje vecka, han orkar lite mer för varje gång.

Lite lugnare tävlingsperiod nu framöver troligen, nästa planerad slutet av oktober och innan dess är tanken att klippa honom. Nån mer som klipper?
 
Kommer klippa Florence när hon flyttar bort till ridhuset. Så ett par månader till, ska rida in lillasyster först hade jag tänkt.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 415
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 082
Senast: Calmiche
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 257
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 293
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp