Födda 2013 del 4

Jag håller med Eskil! Frans menar att fötterna inte kan vara på jorden om det finns bommar framme och han inte har kunnat galoppera som en tok i hagen på fleeeera daaaagar.

Håller med om skitunderlaget som är just nu. Min så lugna pålle bockade av mig på vår ridtur idag! Han visste nog inte riktigt vad han skulle göra av sin energi så det blev ett megabocksprång och då satt inte matte kvar!Men jag var snabb påbörja fånga in honom vill ju gärna inte jogga hem 3-4 km 😂. Går nog minska på kraftfodret om det inte kommer snö snart samt ta en tur till ridhuset. Där tycker han inte det är lika spännande !
 
Vi jobbar på, lite för mycket ridhus pga isen tyvärr men snart är det vår va?
Lite lugnare häst nu även om han blir absolut superglad om nån slags bommar finns framme. Vi har börjat med cavaletti men går lugnt framåt. Har lagt in en del tömkörning och vi börjar få koll på skänkelvikningarna. I galopp på töm tycker jag han blir lite stark.
 
Hade et på Platina förra måndagen. Hon var lite sned över korset som han justerade. Nu har jag kunnat fatta både höger och vänster galopp utan bakutsparkar alls.😁 Annars är det svårt att göra något vettigt just nu med all is så det blir många och långa promenader när vi inte åker till ridhus.
 
Bah, precis som vi börjar komma igång efter flytten så får jag en spark på armen (av en annan häst), bruten och ingen ridning på två månader :meh:
 
Bah, precis som vi börjar komma igång efter flytten så får jag en spark på armen (av en annan häst), bruten och ingen ridning på två månader :meh:

Såå segt! :( krya på dig. Du kommer iaf få rida i vår. Själv är jag på tjocken så lagom till vädret vänder blir jag bänkad. Och lagom till höstrusket är jag tillbaka. perfekt ;)
 
Såå segt! :( krya på dig. Du kommer iaf få rida i vår. Själv är jag på tjocken så lagom till vädret vänder blir jag bänkad. Och lagom till höstrusket är jag tillbaka. perfekt ;)
Men!!! Hur tänkte du där? Timing måste man ha...ha ha skojar såklart, så jätteroligt med bäbis!! Men du har barn innan eller minns jag fel?
 
Eskil går ca 3 dagar i veckan men ska trappa upp nu. I slutet av februari ska han tillbaka till ryttaren så får vi se vad som händer denna säsong. Han är iaf supersnäll, har hoppar en del med en yngre tjej o han är som en liten maskin..😍😍.
 
Men!!! Hur tänkte du där? Timing måste man ha...ha ha skojar såklart, så jätteroligt med bäbis!! Men du har barn innan eller minns jag fel?

Ja en 3åring. Fördelen är att det blir under sommarbetet så enklare med tillsyn av Frans iaf.

@Gabby_Ossi Medryttaren tar 2 dgr, beridaren ska fortsätta och jag ska hålla igång med tömkörning är planen. Vi ska på tömkörningslektion nu i februari igen och har jobbat på en del med det, börjar få in lite snits och det gör honom gott.
 
Ja en 3åring. Fördelen är att det blir under sommarbetet så enklare med tillsyn av Frans iaf.

@Gabby_Ossi Medryttaren tar 2 dgr, beridaren ska fortsätta och jag ska hålla igång med tömkörning är planen. Vi ska på tömkörningslektion nu i februari igen och har jobbat på en del med det, börjar få in lite snits och det gör honom gott.

Kul! Jag har ju alltid tömkört Florence minst en gång i veckan, tycker det är bra variation :)
 
@Gabby_Ossi men vad trist! Typiskt liksom... men du är på väg tillbaka lagom till våren då ;) God läkning!

Ja, saken är ju bara den att jag har lillasyster också som ska visas på treårstest så planen var ju att Florence skulle gå lite mer ordentlig träning nu ett par månader och sedan vila när den andra förbereds för visning... Nu får jag väl se om jag får till det med båda samtidigt...
 
@Gabby_Ossi Nej men fy vad trist! :( Hoppas läkningen går snabbt!

@Pontevecchio Håller med Gabby om dålig timing där. :p Nejdå, grattis!
Måste fråga: hur hittade du en vettig medryttare egentligen? :( Hade äntligen fått tag på en ny men så åkte hon utomlands precis när hon provridit och sen hade Iska sin vintervila... Dvs hon var lite... yvigare ( :p ) än när tjejen provat henne när hon väl skulle börja rida. Tjejen var inte bekväm med det och tackade för sig efter en vecka. Igår var första dagen sen vilan som underlaget tillät att jag red igenom henne ordentligt och idag var hon såklart sitt vanliga harmoniska jag. :cautious:

Tycker ändå jag är noggrann med att beskriva henne, att hon är unghäst och grön och har egen vilja och om någon verkar lovande får de provrida flera gånger så allt känns bra. Och inte ens som yvig är hon vidare svår, hon kan skygga mer än vanligt och taktar typ. Det är fan lättare att ha henne själv än vad det är att lägga energi på att hitta en medryttare. :arghh:
 
Ang ämnet medryttare så håller jag ju med @Mistimed, är ju fullkomligt omöjligt att hitta nån vettig människa som klarar av det dom säger att de ska. Denna vinter har jag haft otrolig tur då en tjej som haft egen häst hos mig innan, var arbetslös så hon har hjälpt mig massor. Men nu har hon fått jobb såklart så nu får jag traggla på själv igen, orkar inte ens annonsera efter hjälp.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 415
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 083
Senast: Calmiche
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 257
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 293
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp