Födda 2013 del 4

@Pontevecchio
Ja, kände det skulle underlätta eftersom jag i princip alltid kommer vara själv med henne om vi är ute och åker. Jag är dessutom mycket mer van vid att köra buss än släp, så well... Det blev nog bäst såhär. :p

Kul att det går bra med Fransson, grattis till felfri runda! :love:
Hästbuss? Menar du b-kortsbil eller större? Jag önskar så att jag hade råd med en b-kortsbil. Då kunde man ha husvagnen hängande efter o skulle slippa alla dyra boendekostnader. Finns inget så dyrt som fälttävlan kan jag bara upplysa om!:arghh:
 
Hästbuss? Menar du b-kortsbil eller större? Jag önskar så att jag hade råd med en b-kortsbil. Då kunde man ha husvagnen hängande efter o skulle slippa alla dyra boendekostnader. Finns inget så dyrt som fälttävlan kan jag bara upplysa om!:arghh:

B-kortsbil! Pappa brukade köpa in b-kortsbussar och bygga om till hästbussar. Jag köpte den sista av honom (sålt gården med verkstaden och blivit pensionär). Den har några år på nacken men passar mina behov fint.
Förstår det blir dyrt! När jag tävlade Iskas mamma tog vi någon gång med tältsängar och en presenning. Stallade upp hästen, lade ut presenningen i dåvarande buss och sov själva i hästdelen. Funkade det med. :D

Men då är de såklart inte lika fancy som de faktiska hästbussar man kan köpa. :)
 
Haha det här med hoppning är en bergochdalbana!

Kollade 6åringarna som gick 130, nyttigt för mig. De var också lite vimsiga och ojämna.
Told you! hahahaha näe det är många som vinglar runt men har hoppdamp och fixar hindren ändå. I helgen ska Eskil ut igen så jag ska bita på naglarna som vanligt...tänk att det aldrig går över??
 
Told you! hahahaha näe det är många som vinglar runt men har hoppdamp och fixar hindren ändå. I helgen ska Eskil ut igen så jag ska bita på naglarna som vanligt...tänk att det aldrig går över??

Vi ska bara hitta ett sätt så ryttaren slipper flyga halvt av :p

Kul men nu är han kvalad? Hur gör ni med han, kommer han gå hela sommaren eller blir det vila?
 
Åh, så glad! Veterinär som även är kiro var superglad över Red och hur han rörde sig nu på återbesöket. Behövde inte behandla varken rygg eller hovled med sprutor så på fredag kan jag äntligen släppa honom på bete så får han strosa runt tills jag stoppat om sadeln 😍
 
Bjuder på liten vingelfilm från helgen...inte satte han nåt kval heller, ett löjligt pet på 2:an, men jag är jättenöjd med hur han hoppar på nationell 130!
@Pontevecchio så du ser att jag inte överdriver, Eskil är inte rakast i världen i första kombinationen, 2 språng fick nog de flesta andra in...!:D

 
Bjuder på liten vingelfilm från helgen...inte satte han nåt kval heller, ett löjligt pet på 2:an, men jag är jättenöjd med hur han hoppar på nationell 130!
@Pontevecchio så du ser att jag inte överdriver, Eskil är inte rakast i världen i första kombinationen, 2 språng fick nog de flesta andra in...!:D


Jättefin! Roligt det där med kombinationer, Frans tyckte de var knepiga förra året. Tränaren sa att han skulle få lösa det själv för han grejar det. Och det ser ju galet ut för han kommer alltid in för stort men ingen rivning i år när han får lösa det. Han har funnit sin egna teknik. :)
 
Frans tog det lite chill förra veckan, fick vila tors och fredag pga värmen som jag inte orkade med nånting i alls. På lördagen kom beridaren, Frans var PIGG!! när han fick hoppa några skutt var det bus och bock efter.
Man kan tycka att 45 min i varmt ridhus som gjorde honom sjöblöt skulle matta av hästen men nä, här filmade jag honom efter några minuter i hagen. Energin i denna hästen alltså..


 

Såhär mysigt hade vi det idag i värmen.
😍 Ska man sätta igång hästen och sadeln ska stoppas om får det bli barbacka (fullblodsryggen till trots...) , börjar vänja oss nu.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 673
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 245
Senast: Calmiche
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 322
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 333
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp