Födda 2013 del 4

happ, vi kämpar på...
Det är nu 12,5 månad sen jag hittade henne trebent i hagen. Man kan fortfarande se en tydlig fraktur på röntgen. Det blir lite, lite bättre varje gång vi kollar men det går så lååååångsamt... Fortsatt ohalt i skritt och trav.
Hon ska fortsätta skrittas (tömkör/promenader/uppsuttet) i en månad, sen ska vi långsamt börja introducera lite trav. Får dock utöka passen så hon går i en timme.
När underlaget är bättre ska hennes hage få bli marginellt större igen, även fast hon härjar en del. Återbesök i maj, förhoppningsvis ska jag då få börja vänja in henne på större hage och gräs då så hon får gå på bete sen som en vanlig häst.

Känns rätt hopplöst alltihop när läkningen går så förbannat långsamt... :(
Fy så trist! Varför tar det så lång tid? Är det normalt?

Mistimed

Trådstartare
Fy så trist! Varför tar det så lång tid? Är det normalt?
Man vet inte. Det är inte normalt, fula frakturer som denna är inte helt ovanligt att det tar 9-12 månader att bli bra. Men hon borde ha läkt ihop tills nu.
Men det händer tydligen, i vissa fall, att läkningen avtar/stannar helt och frakturen blir en pseudoled. Fylld med brosk som aldrig blir skelett.
Finns inget känt sätt att stimulera eller kicka igång det igen heller.

Man vet inte. Det är inte normalt, fula frakturer som denna är inte helt ovanligt att det tar 9-12 månader att bli bra. Men hon borde ha läkt ihop tills nu.
Men det händer tydligen, i vissa fall, att läkningen avtar/stannar helt och frakturen blir en pseudoled. Fylld med brosk som aldrig blir skelett.
Finns inget känt sätt att stimulera eller kicka igång det igen heller.
Så himla jobbigt för er!🥺

Hoppas allt är bra med era numera 8-åringar. Själva har vi ägnat drygt nio månader i skogen för rehab. Helt friskförklarad i februari så har börjat lägga korta pass på banan två gånger i veckan. Övrig tid fortsätter vi med uteritter. 😊
Utbildningsmässigt är hon kanske som en fyra-femåring men mentalt har hon mognat och känns mer som en vuxen häst numera.

Hedwig travar bredvid på ena filmen. 19 år nu och dräktig. Lika pigg och glad som alltid.❤️

Mistimed

Trådstartare
20210316_122754.jpg

:love:

Liknande trådar

Övr.Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
426
· Visningar
40 878
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
3 292
Samhälle Min familj skämtar ibland om hur ofta jag har flyttat de senaste tio åren, och en vän sa nyligen att "Nej nu får du inte flytta igen...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
5 268
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu har jag, borträknat lite semester, jobbat i åtta veckor på mitt nya jobb. Och jag kan bara inte få mig att känna att jag trivs. :(...
Svar
16
· Visningar
1 637

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat