Födda 2015 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja det är hon. Jag tror hon blir ca 165 som klar. Hennes mamma är 166

Jag tycker att de Luxusavkommor jag sett varit ganska stora, och tidiga i utvecklingen, skönt att det inte bara är min som är lite mindre. Jag tror att min stannar runt 1.60, men det räcker för mig! Hennes mamma var 1.65 och hennes småsyskon är redan lika stora som hon är...
 
Ännu ett ridpass gjort på fina kille :love:
Är så himla, himla glad för honom :heart

Lyckades få både bra bjudning och stöd på bettet idag. Blir ett pass till imorgon och på med skor på måndag.

0DD69DD0-0091-49F8-A712-AD8D7BED6630.png
 
Min var när han mättes i somras ca 152 men skulle tro att herren växt lite sedan han kom till mig ska mäta honom innan vi slår på framskor.
Förövrigt är jag helt facinerad över honom, han har knappt vart hemma i två månader och saker jag slitit mitt hår över i början de bara gör han nu lätt som en plätt :heart
Han blir mer och mer trygg och hetsar inte längre upp sig över saker utan även om han tycker saker är läskiga så stannar han, från början drog han all världens väg.
Just nu jobbar vi med pallen i stallet, han tycker den är små äcklig men låter mig stå på den medans jag borstar honom. Om ett par veckor eller så är de dags att börja hänga på honom. Hoppas han tänker hålla sig lika lugn då :devil:
Han är en typisk haflinger ut i hovspetsarna har en räv bakom varje öra ;)
44603349_10218581070421324_1269634612355661824_o.jpg
 
Nu är de slita mitt hår varning igen. Skulle igår för att förenkla allt lite nu när de börjar bli mörkt på kvällen longera Stenai hemma. Johodu sa Stenai men de tänker jag inte hålla med om så han drog två gånger .. Så han värmde upp bra själv igår. Tog sen hästen gick ned till ridbanan bara för att se om han tänkte göra samma sak där, nej tro inte på f*n att hästen sköter sig prickfritt! Gah .. :devil::devil:
 

Bifogade filer

  • 1BA627CD-8E48-4FC9-BFEF-A4AAC610CFC0.jpeg
    1BA627CD-8E48-4FC9-BFEF-A4AAC610CFC0.jpeg
    332,3 KB · Visningar: 44
Mini blev behandlad av min ET i dag, vi har väntat i flera veckor på att hon skulle få tid med honom och nu kunde hon äntligen komma. Han har inte rört sig som han ska på senaste tiden, och kiro har försökt åtgärda två ggr, men det har inte släppt helt utan han var fortfarande låst i ena sidan av SI-leden och mkt spänd i muskulaturen bak. Så nu får vi se om ET fick ordning på det, annars blir det evt. ultraljud av SI-leden för att kolla om det är något allvarligare ("klok av skada" med min andra häst..)

Ska försöka få skor på honom inom de närmsta dagarna så vi kan börja sätta igång lite smått efter oktober-vilan, nu som det finns både bra ridvägar och ridbana att tillgå vid stallet. :)
 
Min treåring är just nu 167. Hon hade en läskig period i somras och roade sig med att köra lite väl yviga bockserier. Nu känns hon peppar peppar mer stabil och vi tänkte prova vår första dressyrträning nästa vecka:)

Vet inte om jag presenterat men hon heter iaf Made to Zhine och är e. Zodiac ue. Leandro.
6B677CC1-8721-47A6-A9FC-A85A2EDF9174.jpeg
 
Min Diviero mäter omkring 168 cm i mkh. Upplevs som min andra gga liten ändå men tror han kroppar sig ytterligare.
Idag red jag lite grann efter tösen min.
Han är valpig men väldigt snäll.
I huvudsak rider vi offroad då jag tror det ör mest gynnsamt för honom men lite på bana.
Skulle behöva lite ridhjälp längre fram när det blir dags för hoppning mm.
Men vi skyndar långsamt😊.
 

Bifogade filer

  • IMG_20181028_174258.jpg
    IMG_20181028_174258.jpg
    238,5 KB · Visningar: 28
44974694_10156095659804426_7940679581457973248_n[1].jpg

Myran har snart gått halva dräktigheten. Herregud det känns overkligt nästan. Men när jag ser kroppsformen så... Hon rids inte nu, hon får ta det lugnt. Skulle vara någon väldigt lugn uteritt i så fall. På torsdag flyttar de till vinterhagen. På grund av att flocken utökas med ytterligare en ponny då och det är smidigare att ha dem i vinterhagen när det kommer ny häst.
 
Jag har haft ridhjälp två dagar i början av veckan, Drutten är lika snäll med alla ryttare. Tycker det är bra han får gå med olika piloter, samt att han slipper kånka runt på matte som är 183 lång... märker att han får lättare att balansera sig själv med en mindre ryttare. Tanken är dessutom att hon ska sköta hopperiet sen, så står jag för markarbetet och krumelurerna.

Idag var det min tur dock, och han smällde till med sitt bästa pass någonsin. Några steg i taget orkar han bära sig riktigt fint själv.
Jag är så kär i honom! :heart

AC1C2FD7-3C6B-41AF-B0C6-E956C6A05349.jpeg
 
Sååå fin bild på vacker häst 😍 Säker på att du inte ska behålla? 😉

I wish!

hade jag haft råd hade jag inte tvekat en sekund. Det är helt omöjligt tyvärr att hålla två ridhästar här och gammelmannen hänger i än.

Jag är så glad åt tjejen som hon är hos - det är billigare för mig än att ha henne själv och utbildningen blir väldigt mycket bättre.

Det är skitsvårt att sälja och jag känner mig lite uppgiven nu. Jag har fyra fina hästar till salu och ingen riktigt bra spekulant. Många som vill ha, men ingen som varit seriös hittills.
 
I wish!

hade jag haft råd hade jag inte tvekat en sekund. Det är helt omöjligt tyvärr att hålla två ridhästar här och gammelmannen hänger i än.

Jag är så glad åt tjejen som hon är hos - det är billigare för mig än att ha henne själv och utbildningen blir väldigt mycket bättre.

Det är skitsvårt att sälja och jag känner mig lite uppgiven nu. Jag har fyra fina hästar till salu och ingen riktigt bra spekulant. Många som vill ha, men ingen som varit seriös hittills.
Jag förstår precis. Det är tuffa tider nu med grovfoderbristen. Kikade på hästnet häromdagen och priserna har verkligen förändrats sen sist vi letade häst. :(
 
Jag förstår precis. Det är tuffa tider nu med grovfoderbristen. Kikade på hästnet häromdagen och priserna har verkligen förändrats sen sist vi letade häst. :(

Folk är jättekosntiga iom grovfoderbristen (som jag dessutom inte tror är så farlig iom att det blev andraskördar som var bättre än väntat) . Det är som om den går att skylla på vad det gäller allt. Flera har velat pruta på hästarna enbart pga grovfoderbrist inte för att det varit något fel på hästarana. Det finns fler än ett hårresande exempel som jag varit med om
 
Folk är jättekosntiga iom grovfoderbristen (som jag dessutom inte tror är så farlig iom att det blev andraskördar som var bättre än väntat) . Det är som om den går att skylla på vad det gäller allt. Flera har velat pruta på hästarna enbart pga grovfoderbrist inte för att det varit något fel på hästarana. Det finns fler än ett hårresande exempel som jag varit med om
Men vad fräckt att pruta och skylla på grovfoderbristen. Har man känningar av den kanske man inte ska köpa på sig fler hästar, oavsett pris.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
575
Senast: Ketrawzc
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 520
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 129
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 971
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp skäller på män
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp