Födda 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här känns det som jag hittat hur jag ska rida och precis som er andra kämpar jag med att VÅGA rida riktigt och inte bara sitta och åka med tåget. Elli var kanonfin igår direkt från början och det var utan tvekan vårt bästa pass hittills :heart .

..och så var det vår och naken häst:meh:
Haha, lermonster!🤣

Ja visst är det svårt att bara våga rida som vanligt! Heja er!
När det väl går framåt så är det så belönande. Skulle vilja rida hela tiden nu 😁
 
Idag var det träning för @Fiorano med temat ”framåt” 😂 hade en jättefin känsla hela passet och extra kul att Fager äntligen började fatta hur man använder sina långa ben i traven, tidigare har han tappat takten när man bett om längning men nu jäklar hände det!

D2D3683B-B7EE-4150-AAED-DBBC05475C98.jpeg
 
På påskdagen är Noella anmäld till sin första pay and jump! Är ett välgörenhets arrangemang så kände att det kunde vara kul att hon är med. Startavgiften går till svenska hästars värn.
Kommer bli spännande att se henne på en annan bana än den hon är van vid.
Som tur är ska inte jag rida, utan tjejen som hjälper mig att hoppa in henne!😀👍
 
Å vad fint alla går.
Här är det stiltje. Hästen har kommit hem från inridning och vilat, men jag är sjuk och har blivit sämre, så jag har inte kunnat rida. Så jobbigt att inte lite på den egna kroppen, vill ju så gärna rida!
Hade varit sjukt skönt med ridhus eller ridbana när man startar igång med, jag har varken eller...

Men men, hästen går det ingen nöd på iaf, skönt det.
 

Bifogade filer

  • IMG_20200402_123409_513.jpg
    IMG_20200402_123409_513.jpg
    330,7 KB · Visningar: 30
Å vad fint alla går.
Här är det stiltje. Hästen har kommit hem från inridning och vilat, men jag är sjuk och har blivit sämre, så jag har inte kunnat rida. Så jobbigt att inte lite på den egna kroppen, vill ju så gärna rida!
Hade varit sjukt skönt med ridhus eller ridbana när man startar igång med, jag har varken eller...

Men men, hästen går det ingen nöd på iaf, skönt det.
Stackare! Det är typ min mardröm nu. När jag äntligen har kommit igång med Nelly så får fasen inte någon Corona komma och stoppa mig!
(Vet inte om det är just förkylning för dig dock)
 
Jag går och väntar på att min kompis/hemmatränare/blivande beridare ska tillfriskna från trolig Corona, vill rida lektion!
Har också tänkt boka in sadelprovning, men iom Corona har min arbetssituation förändrats så jag har inte längre lika flexibla arbetstider. Brukar normalt ha förtroende tid på halvtid så jag har räknat med att enkelt kunna boka in sadelprovning mitt på dagen men nu vet jag inte hur det ska gå till. Inga ledigheter godkänns på jobbet heller pga bemanningskris..
 
Stackare! Det är typ min mardröm nu. När jag äntligen har kommit igång med Nelly så får fasen inte någon Corona komma och stoppa mig!
(Vet inte om det är just förkylning för dig dock)


Både och, har en kronisk sjukdom som varit i skov senaste året. Har även fått en till kronisk sjukdom, som nu är ganska aktiv. Och sen någon seglivad förkylning på det. 🙄
Så därav att hon ens skickades på inridning, hade så sett fram emot att göra det själv, men var på hela första året aldrig tillräckligt bra i kroppen att jag vågade. Det här är ändå en häst som sen gått igenom hela inridningen hittills utan ett enda bocksprång eller bakutspark! 🥰

Lägger in en bild från en av våra sällsynta ridturer för sakens skull. 😉
 

Bifogade filer

  • IMG_20200306_141420.jpg
    IMG_20200306_141420.jpg
    306,5 KB · Visningar: 24
IDAG red äntligen jag med!

Får inse att jag är rädd att försätta mig i en situation jag inte reder ut i ridningen. Det där stora, tabuordet rädd. Men det måste vara okej.
Känner mig hyfsat okej nu, och blåsten har minskat här. Så nu tar jag ett tag och kommer igång!
Nu ska jag göra något litet varje dag. Så långt jag känner att det är ok i ridningen, även om jag så bara övar uppsittning en dag. Dom dagar jag har svårt att gå o röra mig får det bli longering eller miljöträning.

Idag skrittade vi runt i hagen, gjorde några serpentiner och volter. Helt lugnt fint o mjukt. 😊
Yay, vad taggad jag är till fortsättningen!
 
Här är det upp som en sol, ned som en pannkaka. Fantastiskt fin häst i tisdags och torsdags, igår skulle jag rida men då ville han inte trava. Visade tydligt att något var fel. Syntes ingen direkt hälta men mkt ovillig att trava.

idag tog jag honom på lina och han är superhalt! På väg in till ridhuset upplevde jag honom inte som halt men efter de där 10 sek i trav är han ordentligt halt även i skritt och vill inte stödja på benet. Så imorgon blir det förhoppningsvis akuttid till kliniken...
 
Här är det upp som en sol, ned som en pannkaka. Fantastiskt fin häst i tisdags och torsdags, igår skulle jag rida men då ville han inte trava. Visade tydligt att något var fel. Syntes ingen direkt hälta men mkt ovillig att trava.

idag tog jag honom på lina och han är superhalt! På väg in till ridhuset upplevde jag honom inte som halt men efter de där 10 sek i trav är han ordentligt halt även i skritt och vill inte stödja på benet. Så imorgon blir det förhoppningsvis akuttid till kliniken...
Nej fy! Hoppas det inte är något allvarligt!
 
Akutbesök på kliniken idag. Han var faktiskt väldigt mkt bättre vilket ju kändes som en bra start! Fortfarande ordentligt halt vid longering. Finns ingen ömhet i hoven alls.

bedövade från notan och nedåt och det släckte helt. Så troligen en vrickning.
Avanmälan ridhästtestet, inte en chans att han är redo att visas om 5 veckor även om allt skulle läka fantastiskt fint
 
Hade ett skruttpass i fredags där han kändes ganska tråck. Galoppfattningarna var iof fina. Jag beslöt mig för att hoppa lite istället. I dressyrsadel. Dum ide men han skuttade snällt över alla små hinder så nu ska jag försöka komma iväg på hoppträning.
Hostan har gett sig gjorde ett litet i morse men inget när jag red. Igår blev jag inspirerad då dottern var på hoppkickoff.
Tränaren ville att alla red fram på ganska långa tyglar och i ett riktigt friskt tempo.
Lite så fram och tillbaka. Öka/minska men i väldigt fri form.
Det gick hem hos Nasse med :) !
Idag red jag ut. Han är ju rätt schysst får jag säga:heart.
20200405_173309.jpg
 
Så tråkigt @Mirtai , hoppas på en snabb läkning!

@djezima Jag har lite samma känsla. Jag brukar tänka att jag sitter upp, känns det bra så skrittar jag på en cirkel, känns det bra så lite större cirkel, sedan kanske trav och så vidare. Rätt ofta brukar det bli mer än bara uppsittning :)
 
Så tråkigt @Mirtai , hoppas på en snabb läkning!

@djezima Jag har lite samma känsla. Jag brukar tänka att jag sitter upp, känns det bra så skrittar jag på en cirkel, känns det bra så lite större cirkel, sedan kanske trav och så vidare. Rätt ofta brukar det bli mer än bara uppsittning :)

Kul att höra att det funkat för någon, det har funkat bra hittills för mig. Tre små ridturer med några små volter vardera. Känner mig även stärkt att rida i sämre väder (som idag med 15m/s vindbyar) för jag ska ju bara träna uppsittning...

Skrattade åt mig själv idag. Har tidigare jobbat i galoppsporten, och här sitter jag och bebisrider en fyraåring och är överlycklig över att skritta! 😂
Men men, i galoppen hade hon redan blivit pensionär, jag planerar det vid 25 för henne! 😉
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 828
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
15 465
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 302
Senast: Milosari
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 863
Senast: pews1972
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp