Födda 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var det en winderen? Vilken modell valde du? Jag är sugen på en, men de är ju inte så billiga direkt..
Precis, det är en winderen. Valde comfort, den är lite tjockare men ändå ganska tunn. Provade en ogilvy, men tyckte den blev för tjock.
De är svindyra men eftersom hästen valde en sadel som kostade 20 tusen mindre än jag räknat med att få lägga kändes sadel+pad fortfarande billigt ut det perspektivet :p
 
@Mirtai jag har också en winderen padd till Noella och är jättenöjd med den. Har samma modell som din. Blev rekommenderad att köpa hoppmodellen för att kunna ha den till båda sadlarna. Den går ju lite längre fram än dressyrmodellen.😃
 
Precis, det är en winderen. Valde comfort, den är lite tjockare men ändå ganska tunn. Provade en ogilvy, men tyckte den blev för tjock.
De är svindyra men eftersom hästen valde en sadel som kostade 20 tusen mindre än jag räknat med att få lägga kändes sadel+pad fortfarande billigt ut det perspektivet :p
Nu blev jag intresserad! Jag har tittat på en invectuspadd för att få tryckutjämning och dessa verkar ju vara lite samma. Vill gärna höra om ni upplever att hästarna blir lite mindre känsliga för sadeln och minsta rörelse man gör i sadeln.
 
Nu blev jag intresserad! Jag har tittat på en invectuspadd för att få tryckutjämning och dessa verkar ju vara lite samma. Vill gärna höra om ni upplever att hästarna blir lite mindre känsliga för sadeln och minsta rörelse man gör i sadeln.

som jag fattat det är väl de i stort sätt samma tänk på dem. Jag har dock inte lyckats hitta hur tjock en invictus är och därför gick den bort för mig. Har iofs inte googlat ihjäl mig, utan blev lite lat och tog winderen istället.

Har bara ridit med den en gång, men jag upplevde hästen mjukare och mer harmonisk. Fick inte alls ont i ryggen när jag ridit heller, vilket jag annars alltid får i varierande grad.
 
som jag fattat det är väl de i stort sätt samma tänk på dem. Jag har dock inte lyckats hitta hur tjock en invictus är och därför gick den bort för mig. Har iofs inte googlat ihjäl mig, utan blev lite lat och tog winderen istället.

Har bara ridit med den en gång, men jag upplevde hästen mjukare och mer harmonisk. Fick inte alls ont i ryggen när jag ridit heller, vilket jag annars alltid får i varierande grad.
Tack! Får följa och fundera!
 
Precis, det är en winderen. Valde comfort, den är lite tjockare men ändå ganska tunn. Provade en ogilvy, men tyckte den blev för tjock.
De är svindyra men eftersom hästen valde en sadel som kostade 20 tusen mindre än jag räknat med att få lägga kändes sadel+pad fortfarande billigt ut det perspektivet :p
Ok! Jag har en Oglivy nu och är egentligen nöjd, men jag har lite dille på paddar och håller alltid på att fundera över om inte någon annan variant egentligen vore bättre ;)
 
@Robina jag tycker att jag märkte skillnad på min häst när jag skaffade winderen padden. Känns på något sätt mjukare i rörelsen, eller hur jag ska förklara.🤔
Framförallt får jag själv inte lika ont i min kropp, har fibromyalgi och atros, upplever skillnad mot utan padd.
Nu har jag ju inte testat massa andra paddar (bara fårskinnspaddar) så kan ju inte säga om andra märken är bättre eller sämre!😉
 
@Robina jag tycker att jag märkte skillnad på min häst när jag skaffade winderen padden. Känns på något sätt mjukare i rörelsen, eller hur jag ska förklara.🤔
Framförallt får jag själv inte lika ont i min kropp, har fibromyalgi och atros, upplever skillnad mot utan padd.
Nu har jag ju inte testat massa andra paddar (bara fårskinnspaddar) så kan ju inte säga om andra märken är bättre eller sämre!😉
Tack! Intressant!
 
Var på klinik i fredags för att kolla upp den galliga hasen. Ella hade en liten pålagring i hasleden, men var inte halt någonting. Antagligen orsakat av en sparkskada hon fick i november. Eftersom hon i dagsläget inte verkar må dåligt av det skulle jag sätta igång lite smått och hålla koll på om gallan ändrar sig eller hon börjar kännas oren så får vi se om det behöver behandlas eller så. Men just nu avvaktar vi. Skrittade en sväng i lördags och hon kändes pigg och glad som vanligt.
 
Noella är helt ok igen!😃 Ingen hälta eller svullnad längre. Veterinären tror att hon råkade slå i benet och fick en svullnad av det. Har ju rätt kuperade hagar med mycket stenar och träd så finns ju en del att slå i.
Så skönt att det inte var någon senskada.

Tyvärr kommer hon inte i brunst så har inte kunnat inseminera henne än, ska tillbaka på fredag så får vi se.
Är tydligen många ston i år som antingen inte blir brunstiga eller har väldigt långa brunster.
Får hålla tummarna att hon snart är redo!😃
 
Noella är helt ok igen!😃 Ingen hälta eller svullnad längre. Veterinären tror att hon råkade slå i benet och fick en svullnad av det. Har ju rätt kuperade hagar med mycket stenar och träd så finns ju en del att slå i.
Så skönt att det inte var någon senskada.

Tyvärr kommer hon inte i brunst så har inte kunnat inseminera henne än, ska tillbaka på fredag så får vi se.
Är tydligen många ston i år som antingen inte blir brunstiga eller har väldigt långa brunster.
Får hålla tummarna att hon snart är redo!😃

Vi har haft samma mad våra, hoppas att värmen kickar igång dem igen nu!
 
Noella är helt ok igen!😃 Ingen hälta eller svullnad längre. Veterinären tror att hon råkade slå i benet och fick en svullnad av det. Har ju rätt kuperade hagar med mycket stenar och träd så finns ju en del att slå i.
Så skönt att det inte var någon senskada.

Tyvärr kommer hon inte i brunst så har inte kunnat inseminera henne än, ska tillbaka på fredag så får vi se.
Är tydligen många ston i år som antingen inte blir brunstiga eller har väldigt långa brunster.
Får hålla tummarna att hon snart är redo!😃
Så skönt! Håller tummarna för er👍
 
Hur ofta rider ni för tränare?

Jag hade en period i höstas innan hältan då vi tränade varje vecka, det var verkligen guld. Nu verkar det som att jag kommer kunna träna för min kompis en gång i månaden ungefär. Är inte aktuellt att åka iväg och träna på bortaplan i dagsläget, både för att jag inte vågar rida på okända ställen än (har inte ens vågat lämna ridhuset🤣) och för att hon är igång så lite fortfarande.

Ser fram emot att kunna träna oftare sen! Blir nog aktuellt att hitta ny tränare, kan ju rida lite sporadiskt för min kompis men är lite för långt mellan oss nu för att det ska funka ofta.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 797
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
15 443
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 267
Senast: Milosari
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 850
Senast: pews1972
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp