Födda 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade tänkt att rida ut en runda efter jobbet idag.
Men tappade sugen för allt redan på morgonen när jag upptäckte att min transport blivit stulen under natten!😪
Fått ringa polis, försäkringsbolag och fått avboka kommande dressyr och WE träningar.😕
Försäkringsbolaget lämnar ingen ersättning förrän 30 dagar gått, ifall den dyker upp.
Köpte ju transporren i slutet av april med lite extra utrustning. Så om jag måste köpa ny tar det ju förmodligen flera månader att få den.
Så blir förmodligen inga fler träningar med Noella innan fölning.😕
 
Hade tänkt att rida ut en runda efter jobbet idag.
Men tappade sugen för allt redan på morgonen när jag upptäckte att min transport blivit stulen under natten!😪
Fått ringa polis, försäkringsbolag och fått avboka kommande dressyr och WE träningar.😕
Försäkringsbolaget lämnar ingen ersättning förrän 30 dagar gått, ifall den dyker upp.
Köpte ju transporren i slutet av april med lite extra utrustning. Så om jag måste köpa ny tar det ju förmodligen flera månader att få den.
Så blir förmodligen inga fler träningar med Noella innan fölning.😕
Men fy!
 
Hade tänkt att rida ut en runda efter jobbet idag.
Men tappade sugen för allt redan på morgonen när jag upptäckte att min transport blivit stulen under natten!😪
Fått ringa polis, försäkringsbolag och fått avboka kommande dressyr och WE träningar.😕
Försäkringsbolaget lämnar ingen ersättning förrän 30 dagar gått, ifall den dyker upp.
Köpte ju transporren i slutet av april med lite extra utrustning. Så om jag måste köpa ny tar det ju förmodligen flera månader att få den.
Så blir förmodligen inga fler träningar med Noella innan fölning.😕

Nej, fy vad trist :(
 
Förra helgen var vi på terrängträning, och ja, jag fortsätter med min tradition att åka av typ varannan gång vi är på terrängbanan 😅

Tar ett tag innan hon kommer igång, och vi skulle hoppa en "sunken road" ganska tidigt i träningen (vi hade hoppat två rundor "framhoppning" på små stockar som inte kom med på film), och jag vet att just nerhopp är en sak hon kan vara lite osäker på... Men jag tänkte att det är väl bara att prova, och ja, det gick som det gick :angel:

Sen fick vi hoppa massor av nerhopp/bankar och till sist vågade hon hoppa nerför stora trappan! Känns fortfarande en bit bort att komma på en tävling med ett nytt nerhopp och att hon ska hoppa på första försöket, eller att kunna pricka ett hinder ett par galoppsprång efter ett nerhopp, men vi tränar på när vi kan och jag tror det kommer släppa efterhand. Har inga egentliga tävlingsmål ännu i fälttävlan, nu är vi ju redan för långt efter för att satsa på några championat.

 
Hade tänkt att rida ut en runda efter jobbet idag.
Men tappade sugen för allt redan på morgonen när jag upptäckte att min transport blivit stulen under natten!😪
Fått ringa polis, försäkringsbolag och fått avboka kommande dressyr och WE träningar.😕
Försäkringsbolaget lämnar ingen ersättning förrän 30 dagar gått, ifall den dyker upp.
Köpte ju transporren i slutet av april med lite extra utrustning. Så om jag måste köpa ny tar det ju förmodligen flera månader att få den.
Så blir förmodligen inga fler träningar med Noella innan fölning.😕
Men nä gud så tråkigt!! :(
 
Går allt som det ska så flyttar Geisli denna veckan :nailbiting:
Blev lite plötsligt men tror att det blir bra. Vet ju att vi inte vill samma sak men blir ju ändå tråkigt när han flyttar, även om han bet mig i fingret i lördags :cautious:. Mitt lille studsande silverfluff :heart
 
Noella fick en tappsko i helgen som var, så hon fick vila 1 v tills idag när hovslagaren kom.
Jag brukar slå på tappskor själv men var så nära inför skoning så struntade i det den här gången.
Regn och skitväder här så motivationen är noll. Valde att inte lösa ridhuskort för vintern eftersom jag inte vet hur länge jag kan rida Noella. Just nu känns det inte som det bästa valet!🤔
Hade ju tänkt åka enstaka gånger till ett annat ridhus, men eftersom transporten blev stulen kan jag ju inte göra det heller!😕
Det enda positiva är att eftersom jag måste köpa ny transport så bokade jag hastigt och lustigt tid för B96 så det klarade jag i tisdags!👍
Då får man ju lite fler transporter att välja på när jag får ut försäkingspengarna!😉
 
Nelly har hittat på något och blivit halt, så himla tråkigt. Jag försöker hålla mig lugn och inte låta katastroftankarna utifrån historiken med lååååånga skadeperioder skena iväg. Lite konstig hälta som växlar en del och till viss del värmer ur, funderar på om det kanske kan vara något muskulärt..
Har iaf bokat kliniktid nästa torsdag, hoppas det visar sig vara något enkelt och lindrigt så vi snart är på banan igen.

Lite löjligt men det som grämer mig mest just nu är att hennes uppfödare skulle komma och hälsa på nästa vecka och titta när vi tränar. Ville så gärna att de skulle se hur fint hon utvecklats, och så blir hon halt istället. Bajs!
 
Var iväg på tömkörningsträning med Anders Eriksson i går. Det gick bra och fick en del tips och träningsråd på hur jag ska träna vidare.
Var sista gången jag åkte iväg på träning med Noella nu på ett tag.
Blir så bökigt utan egen transport, jobbigt att be andra skjutsa eller låna släp.😕
Dröjer ju ett tag till innan jag får ut pengar för mitt stulna släp och sen gäller det ju att hitta något man vill ha.
Idag blev det en härlig runda I skogen med trevligt sällskap.😃
20211204_111912.jpg
 
Nelly har hittat på något och blivit halt, så himla tråkigt. Jag försöker hålla mig lugn och inte låta katastroftankarna utifrån historiken med lååååånga skadeperioder skena iväg. Lite konstig hälta som växlar en del och till viss del värmer ur, funderar på om det kanske kan vara något muskulärt..
Har iaf bokat kliniktid nästa torsdag, hoppas det visar sig vara något enkelt och lindrigt så vi snart är på banan igen.

Lite löjligt men det som grämer mig mest just nu är att hennes uppfödare skulle komma och hälsa på nästa vecka och titta när vi tränar. Ville så gärna att de skulle se hur fint hon utvecklats, och så blir hon halt istället. Bajs!
Hoppas de går bra på besöket på torsdag 🤞🤞
 
Nu är allt klart med Geisli, han har flyttat. Men gick inte igenom besiktningen (böjprovet) så blev lite bökigt, köparen ville ta med honom och fick det. Sen efter ett tag gjordes ombesiktning och då var det något skumt med tänderna som varit där länge O_o. Vi hade nyss kollat tänderna så det var väldigt oväntat, men det får vi lösa med våran veterinär som missat det.

Nu är iaf allt klart, han får vara skogsmulle hos en kunnig ryttare så kunde nog inte blivit bättre :up:

Fluffens favoritsyssla :heart
received_310940480434812.jpeg
 
Hoppas de läker ut okomplicerat och fort :)
Tack, det hoppas jag också!
Såg henne trava lite i hagen igår och då syntes inget uppenbart, men även tidigare när hon var jättehalt kunde hon stundtals trava normalt när hon blev lite exalterad ;)
Ska kolla henne på lina på torsdag, hoppas det ser bra eller iaf bättre ut då! Sen återbesök dagen innan nyårsafton.
 
Tack, det hoppas jag också!
Såg henne trava lite i hagen igår och då syntes inget uppenbart, men även tidigare när hon var jättehalt kunde hon stundtals trava normalt när hon blev lite exalterad ;)
Ska kolla henne på lina på torsdag, hoppas det ser bra eller iaf bättre ut då! Sen återbesök dagen innan nyårsafton.
Håller tummarna!

Strumpan är tyvärr också halt igen sedan någon vecka :( så vi ska in till kliniken i morgon.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 716
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
15 374
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 164
Senast: Milosari
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 824
Senast: pews1972
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp