Födda 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.

Novalisa

Trådstartare
Tänk att våra små bebisar nu hamnar i träningsgruppen och räknas som 4:a åringar!:D
Ska bli så roligt att följa alla genom deras utbildning och se om deras framsteg!
Skulle provat att rida ut Noella idag men det blåste som bara den, så det blev att köra ned till ridhuset idag också. Hon skötte sig bra idag med och hoppas att det inte blåser på lördag så vi kan ut en liten sväng i skogen då. Nu får hon vila tills dess.
 
Gott nytt från Nelly!
Jag hade tänkt promenera i ridhuset men hon var inte direkt på sitt lugnaste humör så struntade i det 😆
4D8307E6-9EC3-4953-9156-D4B2668641E0.jpeg


Ser fram emot veterinärbesöket på onsdag. Hoppas vi får utöka hennes aktivitet lite innan hon blir totalknäpp.
Och så ska jag be om lugnande, det behövs. Hon blir bara mer och mer på tårna för varje vecka..
 
Red idag och det var väl inte ett av våra bästa pass... han var på tårna och spänd vilket kan yttra sig på olika sätt. Idag var det genom att han blev torftig och då blev istadig och inte kunde gå alls. Blev väl ok mot slutet men inte bra...

tycker också att hans näsa rinner mer. Det är helt klart det som kommer men jag nojjar som tusan!
 
Jag har för bara några veckor sedan blivit med bebis igen! 😍 Tindra är tinker/frieser i lika delar och gick fram till hösten -18 ohanterad, så vi "ligger lite efter" kan man säga. 😇 Men vem har bråttom någonstans? Tindra spås iaf en lovande karriär som keldjur, skogsmulle och hobbykörhäst. 😘 Igår tränade vi på att hantera livet, den här gången innebar det en liten promenad i halv storm och med nyfikna kossor längs vägen 😉
IMG_20200101_134337_160.jpg
Även ett par passerande bilar samt en traktor som var läskig trots avstånd, överlevdes 😉
 
Min vilar och ska göra någon vecka till. Han är ju lite valpig och vi tar det lugnt.
Hoppas få allt att hänga ihop lite mer fram i vår. Nu har det kännts det som hela havet stormar att rida,speciellt galoppen men han är härlig på uteritt rakt fram i skogen vilket är där vi lägger den mesta tiden av "utbildningen" nu i början.

20191228_120339.jpg
 
Ohalt idag på återbesöket, äntligen får jag börja sätta igång henne! Så glad!🤩

Hon har varit halt sedan i maj men det har framförallt dragit ut på tiden då första veterinären var helt fel ute.. När vi väl fick rätt diagnos och rätt behandling så blev hon snabbt bättre 👍

2DB33234-1539-4FF7-BC7D-AB118E223D1D.jpeg
 
Fortsätter spamma med Nelly-bilder bara för att jag är så glad över att vi ska igång 😇

05E71420-682C-4729-A362-034079775D30.jpeg

Än så länge promenerar vi. Med säkerhetsutrustning (inspänning). Hon har varit snäll och duktig!

Imorgon ska vi longera lite i trav 👍
Hoppas hitta en lagom dos plegicil för att hon ska hålla fötterna på marknivå i lugn trav men utan att hon blir allt för groggy..
 
Jag har för bara några veckor sedan blivit med bebis igen! 😍 Tindra är tinker/frieser i lika delar och gick fram till hösten -18 ohanterad, så vi "ligger lite efter" kan man säga. 😇 Men vem har bråttom någonstans? Tindra spås iaf en lovande karriär som keldjur, skogsmulle och hobbykörhäst. 😘 Igår tränade vi på att hantera livet, den här gången innebar det en liten promenad i halv storm och med nyfikna kossor längs vägen 😉Visa bifogad fil 43288Även ett par passerande bilar samt en traktor som var läskig trots avstånd, överlevdes 😉
Söt! :love:
 
Fager är typ friskförklarad! :bump::bump:

11 dagar utan penicillin och det såg ännu bättre ut idag än vad det gjorde innan vi slutade med penicillinet. Så nu ska han ridas som vanligt och så ska jag ha telefonkontakt om ytterligare en månad. Känns otroligt skönt att veterinären är så väldigt engagerad!
 
Fager är typ friskförklarad! :bump::bump:

11 dagar utan penicillin och det såg ännu bättre ut idag än vad det gjorde innan vi slutade med penicillinet. Så nu ska han ridas som vanligt och så ska jag ha telefonkontakt om ytterligare en månad. Känns otroligt skönt att veterinären är så väldigt engagerad!
Härligt 👍
 
Verkligen!

Hur går det för er?
Nelly ska sättas igång, idag ska jag longera i trav för första gången så det känns jättekul!
Kommer behöva sedera för att undvika rodeo-sken, hoppas jag får till dosen rätt med plegicil gele..

Är så glad över att jag får ha henne på stora voltspår under igångsättningen, hade inte funkat annars. Nu blir det lugn longering och tömkörning på stor volt, sen förhoppningsvis tömkörning på raka spår i ridhuset bara jag är säker på att hon inte exploderar..
 
Longerade igår igen, ökade dosen från 2,5 till 3 ml och då blev hon rätt trött. Inget bus alls, så det var skönt. Var dessutom livat i ridhuset samtidigt och sånt har fått henne att explodera under promenaderna tidigare..

Det är så kul att vara igång lite! Och hon är så fin min lilla häst 😍
 
@Mirtai vad skönt att höra att han är friskförklarad. Och vad roligt för dig att få rida som vanligt igen!:)

Nu ska vi bara försöka hitta tillbaka till samma fina känsla som innan han blev sjuk. Just nu är han bara så pigg att han bara vill springa jättefort. Så blir lite dragkamp i galoppen där han bara skjuter mig ur sadeln och drar mig framåt och öser på :p
 
@MiniLi skönt att ni också är igång igen! :)
Red ut Noella själv i skogen för första gången sedan skadan. Denna fantastiska lilla häst som alltid sköter sig. Pigg, framåt och vill alltid göra rätt. Inga problem att gå fram överallt. Men hon försökte ta några galoppsprång när vi kom till en uppförsbacke, men lyssnade så fint när jag höll in! Har ju endast ridit henne 5 ggr och vill inte att hon galopperar än.
1578750093604.png
 
Fager är så sjukt pigg just nu! Jag hatar vädret och underlaget! Går inte att göra mer än skritt ute så enda stället att rida är ridhuset och där kan han inte springa av sig på samma sätt som på en uteritt. Vill ha snö!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 714
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
15 357
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 161
Senast: Milosari
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 824
Senast: pews1972
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp