Födda 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kommer ni visa era i vår?
Jag skulle vilja visa Nelly, om hon känns redo. Hon visades inte förra året så kan ju välja vilket test som känns mest lämpligt..

60BF77CB-2A12-4C69-A713-C7CF1D79803D.jpeg
 
min plan är att visa Fager, det blir i så fall ridhästtestet 16-17 maj. Hade gärna valt ett senare test men de som är inom rimligt avstånd har bara unghästtest.
För vår del blir det isf 29-30 maj.
Det som gör mig osäker är hoppningen eftersom Nelly varit skadad, men får se lite längre fram 😊
 
Glömde skriva att jag bara kommer visa gångarter, han blir lätt stressad i löshoppningen och jag kommer inte ha tid att få honom redo för uppsutten hoppning känner jag
 
Hej alla! Jag har inte varit med i denna tråden alls, så kan ni inte presentera era hästar?

I november köpte jag min Eclipse MJ e Dionysos-Rambo. Hon var sutten på i skritt och trav under våren-19 men hade varit lite väl reaktiv att de avbröt inridningen efter nästan två månader. Hon är en speciell liten häst som verkligen kan vara lite för reaktiv för sitt eget bästa.. Dessutom sadeltvång och det är väl inte riktigt min favorit. Har ändå gått riktigt bra att rida in henne och jag tror hon kommer ha en makalös gåvilja bara en hela tiden ser till att vara på rätt sida med hennes humör :D. Just nu vilar hon och hade tänkt vila i 2-3 veckor till. Funderar lite på om jag ska dra ännu mer på det och vänta till underlaget blir bättre så vi inte fastnar i ridhuset.

@MiniLi Elli är inte visad som treåring och jag velar fram och tillbaka om jag ska visa eller inte. Lutar just nu åt att låta bli för jag tycker det är lite för dyrt och hon är ingen diplomhäst. Tror jag matchar henne mer mot tävling istället.

Film från sista ridpasset :D
 
Bra förslag med presentation @Fiorano !

Nelly är e Canterbury - Edinburg. Hon flyttade till mig i början av juni men har varit skadad så vi har inte gjort så mkt. Hon är inriden men inte så mkt mer. Nu är hon under igångsättning 😊
Hon är en himla okomplicerad och stabil häst men är ändå vaken och rolig, jag tror att hon kommer passa mig jättebra temperamentsmässigt. Nu när hon varit konvalescent har hon varit halvgalen men det tycker jag är rätt normalt under omständigheterna 😆

Planen är att hon ska bli min dressyrhäst men utifrån stammen så gissar jag att hon borde kunna hoppa också 👍

16386C77-C066-4C42-B8F7-E54A5F52AB84.jpeg

Bild från i juni 👍
 
Fager är e: Eclectisch - Topaasch. Köpte honom när han var 4 veckor och tog hem honom när han var 1.

otroligt trevlig och arbetsvillig individ som ger en fantastisk ridkänsla! Visades med diplom som treåring och målet i år är att visa på ridhästtestet och komma ut och starta några LB i dressyr.

B647D90B-1F67-4D6E-AE37-B49195420C49.jpeg
 
Vad roligt @Fiorano och välkommen till tråden:)!
Min är efter Oban VH - Corrado WL.
Har ögt honom ca ett år.
En ganska snäll lite valpig/sen kille och vi håller igång men skyndar långsamt.
Rider mycket i skogen rakt fram för styrka och balans.
Har trevlig inställning till jobbet men lite framtung/tvådelad;).
Han ska på lite "tillridning" hos min granne nu när vi ska ut och resa.

 

Bifogade filer

  • 20191214_101040.jpg
    20191214_101040.jpg
    551,9 KB · Visningar: 31
Kan väl också presentera igen. Har ju inte hängt i tråden på evigheter, då jag inte varit på Buke mer än sporadisk.

Storm kallas min ponny. Hon är uppfödd av mig och 110 cm över havet. Dessutom en väldigt smäcker modell av welsh, så hon är som ett minifullblod i utförande. ;) Blir vansinnig om hon blir blöt, så hon har en enorm täckesgarderob. Hon är en väldigt personlig ponny som älskar mat mest av allt och matte som nummer två. Hon gnäggar alltid när hon hör min röst. :love:

Hon är under inkörning och jag hoppas kunna hålla igång henne några gånger/vecka med körning i sommar. Det behövs, för hon tycks leva av luft. :p

Storm.jpg
 
Jag har bara en ponny född -16. Hade en storhäst född -16 som tyvärr fick tas bort som 2 åring pga en hagskada.

Detta är mina barns b-ponny George VI. Haft sen i maj förra året. Inriden och inkörd. Importerad från Wales. Korsning mellan connemara och dartmoor. Känslig men otroligt klok och vänlig. Älskar verkligen barn och är otroligt mån om dem. Hoppar riktigt bra och rör sig trevligt samt är väldigt barnvänlig så just nu kör vi på lugnt med tanke på både hans ålder och mina barns ålder (4 och 5), men i framtiden är tanken tävling och en bästa vän. I och med att han är inkörd blir deg lättare för mig som vuxen att motionera också. Har dock tänkt anlita någon mindre vuxen då ponnyn är grov och rejäl, för lite mer tillridning nu i vår efter vintervila. Inriden av vuxen men inte utbildad och sen i maj enbart blivit åkt på av mina barn (och tömkörd av mig).

IMG_20191219_124029_162.jpg
 
@Fiorano trevligt att du hittat hit! :)
Min -16 är ett sto, född i juni och korsning PRE/ridponny, egen uppfödning.
Vi körde in henne förra vinter/ våren och satt även in henne. Sen vilade hon hela sommaren och reds igång i augusti/september. Lämnade henne på utbildning en månad i slutet av september och skulle fortsatt rida henne ett tag till men tyvärr så skadade hon sig i hagen när hon varit hemma 5 dagar, så det blev akut till Helsingborg och operation.
Tur i oturen så läkte allt som det skulle så efter 7 v i boxvila fick hon komma ut igen. Kunde börja jobba henne lite vid nyår och håller nu på att sätta igång henne igen.
Hon är en väldigt trevlig och smidig häst, lätt att ha med sig och stirrar inte upp sig i onödan.

1580146890701.png
 
Min stackars ponny... Igår lånade en stallkompis henne för att ta en promenad. Hon är ju väldigt mattekär, men ställer såklart upp även när andra personer hanterar henne. De hade haft en mycket trevlig promenad, men det första Storm gör när hon är tillbaka är att slicka mig frenetiskt i ansiktet. Hon trodde väl att jag sålt henne. :rofl:
 
Här kom det äntligen snö i förrgår! 2 dem blötsnö. Andra klagade över trafikkaos, jag njöt istället av att äntligen kunna rida ut ordentligt! 😂

Min lilla fegis vågade först knappt gå upp i skogen eftersom alla hängande träd och avbrutna grenar var superläskiga! Men bara första varvet på slingan, varv två hoppade han glatt över dem istället.
I helgen ska vi träna, och tränaren ska rida honom. Hon är en av Sveriges bästa unghästutbildare så det ska bli jättespännande att se!
 
Träning i helgen. Min tränare satt upp och red båda dagarna, jag tyckte det var skönt att få en avstämning på hur hon tycker han ligger till. Han fick beröm och skötte sig bra! Lite svårt att hålla ordning på benen i travlängningarna, han har vuxit en hel del så benen hänger inte riktigt med.

393B5B0E-CEF2-45DD-B2E5-674027929DA6.jpeg
 
Här har vi också äntligen fått snö. Så skönt att slippa leran lite.
Idag red jag ut på Noella, hon var väldigt på tårna och tyckte det var läskigt med snövallar. Lite tveksam om man verkligen vågar gå förbi utan att dö på kuppen! ;)
Blåste upp sig en del och dansade fram på vissa ställen som var otäcka.
Blev även första uppsuttna hoppningen med henne idag, inte planerat! :angel:
Vi har en liten bäck i hästhagen som vi rider genom för att slippa stora vägen, Noella har gått igenom den många gånger. Men idag var den konstig, massa vitt ludd på kanterna och vatten i mitten, så hon tog ett jättesprång över. Som tur är så är hon mjuk i rörelsen och jag rider alltid med handtag på sadeln, så jag satt kvar och lyckades att inte rycka henne i munnen.
Min lugna, trygga häst var någon annan stans idag!:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 714
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
15 357
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 161
Senast: Milosari
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 824
Senast: pews1972
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp