Födda 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var på unghästtest med Pärlan i helgen, hon skötte sig som vanligt helt super och fick ett Gångartsdiplom med hem! Speciellt mycket beröm för hennes samarbetsvilja och reglerbarhet i galoppen på gångartsprovet, och på hoppningen fick hon väl förberedd, trygg och rättar sig på ett bra sätt. Jätteglad för henne :love:
Makhöjd 165cm, exteriör 888 gångarter 7.5 7.5 8 temperament och allmänt intryck 8, hopp 66

 
Var på unghästtest med Pärlan i helgen, hon skötte sig som vanligt helt super och fick ett Gångartsdiplom med hem! Speciellt mycket beröm för hennes samarbetsvilja och reglerbarhet i galoppen på gångartsprovet, och på hoppningen fick hon väl förberedd, trygg och rättar sig på ett bra sätt. Jätteglad för henne :love:
Makhöjd 165cm, exteriör 888 gångarter 7.5 7.5 8 temperament och allmänt intryck 8, hopp 66

Grattis! Så fin!
 
Det blev ingen hoppträning i helgen för det var för få anmälda. Lite tråkigt men Elli fick istället en lite lugnare vecka i värmen. Red ut i skogen i söndags och hon är som en liten dröm🤗. Mötte ett helt gäng epatraktorer på vägen ut och hon är så chill💖. I skogen travade hon så fint och avspänt, kunde tom fatta den svåra vänstergaloppen på första försöket och galoppera helt sansat utan bus. Sååå glad över henne!

I helgen ska vi rida två pass för tränare vilket ska bli superskoj! Nu känns det som vi äntligen börjar rida "på riktigt".
20200628_225424.jpg
 
Var på unghästtest med Pärlan i helgen, hon skötte sig som vanligt helt super och fick ett Gångartsdiplom med hem! Speciellt mycket beröm för hennes samarbetsvilja och reglerbarhet i galoppen på gångartsprovet, och på hoppningen fick hon väl förberedd, trygg och rättar sig på ett bra sätt. Jätteglad för henne :love:
Makhöjd 165cm, exteriör 888 gångarter 7.5 7.5 8 temperament och allmänt intryck 8, hopp 66

Wow så kul! Stort grattis till dig och din vackra fina häst!
 
@Gabby_Ossi grattis till din fina häst!

här händer inget alls. Fager går på bete och börjar anta formen av en badboll 🤦🏼‍♀️ Jag ligger hemma med misstänkt corona så är väl lika bra att han bara går och skrotar ändå
 
Jag har ju jobbat hela våren med att Nelly ska gå fram ordentligt och att få bort istadigheten som dykt upp i framförallt spända situationer eller när det blivit jobbigt på något sätt. Har därför bara fokuserat framåt och verkligen backat bandet. Nu när det har släppt hade jag först tänkt att bara rida ut sista tiden innan vilan men blev så inspirerad av er andra så igår och idag har jag varit i ridhuset och fokuserat på att faktiskt rida och inte bara åka runt på lååång häst😆

Satte upp telefonen på sargen och filmade lite. Av någon anledning blev fokuset helt off så videon är suddig, men tänkte att jag slänger in den här ändå 😊
Ser inte så märkvärdigt ut men det känns väldigt bra att komma framåt👍

 
Jag har ju jobbat hela våren med att Nelly ska gå fram ordentligt och att få bort istadigheten som dykt upp i framförallt spända situationer eller när det blivit jobbigt på något sätt. Har därför bara fokuserat framåt och verkligen backat bandet. Nu när det har släppt hade jag först tänkt att bara rida ut sista tiden innan vilan men blev så inspirerad av er andra så igår och idag har jag varit i ridhuset och fokuserat på att faktiskt rida och inte bara åka runt på lååång häst😆

Satte upp telefonen på sargen och filmade lite. Av någon anledning blev fokuset helt off så videon är suddig, men tänkte att jag slänger in den här ändå 😊
Ser inte så märkvärdigt ut men det känns väldigt bra att komma framåt👍

9
Det ser verkligen jättetrevligt ut:love:!
Härligt med stora framsteg!
 
Jaha, då har jag åkt av Noella för första gången!😳
Skulle skritta ner till grannens ridbana och rider då genom hästhagen. Rätt som det är kastar sig Noella rätt upp i luften och åt sidan, jag flyger som en vante och landar på ryggen. 🤭
Gjorde inget ont i början så satte mig upp och red vidare, idag är ryggen helt förstörd och ska till vårdcentralen för en check.
Glad att jag alltid rider med väst!😃
 
Jaha, då har jag åkt av Noella för första gången!😳
Skulle skritta ner till grannens ridbana och rider då genom hästhagen. Rätt som det är kastar sig Noella rätt upp i luften och åt sidan, jag flyger som en vante och landar på ryggen. 🤭
Gjorde inget ont i början så satte mig upp och red vidare, idag är ryggen helt förstörd och ska till vårdcentralen för en check.
Glad att jag alltid rider med väst!😃
Oj, otäckt!
Duktig du är som har väst. Jag äger ingen, har tänkt (i flera år) att jag kanske borde köpa en men det blir aldrig av. Var mer motiverad att ta tag i det efter att jag åkte av rejält för några år sedan, men sen går tiden och man vaggas in i någon slags säkerhet eftersom det ”alltid” går bra..
 
@MiniLi skaffade en comperdell för några år sedan, enda västen jag kan ha utan att bli störd.
Eftersom jag har en kropp som inte alltid fungerar pga muskel/led problem så gäller det att jag skyddar det jag kan!😁
Blev lite snopen när jag flög av, många år sedan det hände!🤭😉
 
Fager får komma hem från betet tidigare än planerat, är massor med broms och han reagerar på betten. Blir stora som golfbollar och han är svullen på skapet.

så imorgon får han flytta hem och börja sättas igång lite smått
 
Igår kändes Elli lite trött när jag red ut så hon kommer få vila ett par veckor nu. Kommer jobba rätt mycket nu ändå så det ligger helt rätt i tid. Känner att vi kommit en bra bit framåt senaste månaden och är jättenöjd med hennes utveckling!
FB_IMG_1594040387582.jpg
 
Vi kör sista rycket innan 4-5 veckors vila. Blir någon eller några uteritter i veckan bara först. Förmodligen något pass i ridhuset också för har beställt ett nytt bett jag vill testa.

Nelly har ganska liten mun men väldigt tjocka läppar. Har märkt att hon blir lite irriterad i mungipan av bett med lösa ringar men bett med fasta ringar blir hon lite stum på. Har beställt ett sprengerbett med vingar, hoppas det kan ge samma känsla som sprengerbettet med lösa ringar men vara mer skonsamt mot hennes köttiga läppar 😅
Inte tillåtet på tävling men vem vet, hon kanske kommer funka på fasta ringar när hon är mer utbildad eller så får vi bara byta till lösa ringar för enstaka tillfällen..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 714
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
15 356
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 156
Senast: Milosari
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 823
Senast: pews1972
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp