Födda 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag är allt förlåtet från senaste passet haha. Varit ute i skogen och längs asfaltvägen ut har de börjat gräva upp diken och det står vindor med kablar överallt typ. Elli tittar lite men hon är lättövertalad att fortsätta gå. Enda som skrämde henne idag var den där enorma kalkonen som bor precis vid ridklubben. Med tanke på hur rädd jag är för den så är det helt ok😁. Herrejäklar vad läskiga dom där pippifåglarna är😬Visa bifogad fil 57066
Våra stallgrannar har höns och jag trodde Fager skulle dö av skräck första gången tuppen gol 😂
 
Någon som vet om det här bettet är godkänt att tävla med? 1599897349591.png
 
Tömkörde torsdag-fredag, gick jättebra. Igår red jag igen, såg till att vi hade ridhuset för oss själva och hade gjort upp en plan för passet. Räknade med att hon skulle vara stoppig, det sitter alltid kvar efter att det blivit som i onsdags.
Värmde upp på töm (med sadel) och sen hoppade jag upp. Märkte tendenserna ganska direkt så tog en körpisk till hjälp, funkade bra! Kunde komma igång och rida i alla gångarter!

Körpisken var för att ha något långt som jag kunde vifta med tydligt utan att behöva nudda henne med pisken. Det blev helt lagom, den är så pass lång att hon ser den i ögonvrån precis som om någon gått bakom oss.
Jag kan ju absolut inte gå på henne med pisk när hon är i det här läget så jag rider alltid utan i vanliga fall. Nu ska jag nog ha körpisken ett tag tills vi kommit igenom problemet.

Kändes väldigt bra att jag kunde reda ut situationen på egen hand och utan att vi blev osams 👍
 
Jag hoppar in i den här tråden också, med min nya PRE (min sedan en och en halv vecka). Idag red vi i ridhus, med annan häst där, skritt och trav, och lite sidvärts. Vi börjar så smått hitta varann. Det känns fortfarande väldigt, väldigt rätt.
 
Tack @Fiorano och @Mirtai , jag är ju alltid ute i sista minuten (eller ja, dagen i alla fall) och visste inte att licensen behövde godkännas 😅. Skulle lösa i lördags som var sista dagen att anmäla till Breeders, så jag fick anmäla hennes gamla mamma som har livstidslicens istället... Tänkte att det borde ju fixas nu när det blev arbetsdag igen men hann bli lite nervös när det inte hade gjort det till lunchen... Men nu var det klart!
 
Tack @Fiorano och @Mirtai , jag är ju alltid ute i sista minuten (eller ja, dagen i alla fall) och visste inte att licensen behövde godkännas 😅. Skulle lösa i lördags som var sista dagen att anmäla till Breeders, så jag fick anmäla hennes gamla mamma som har livstidslicens istället... Tänkte att det borde ju fixas nu när det blev arbetsdag igen men hann bli lite nervös när det inte hade gjort det till lunchen... Men nu var det klart!
Vad kul att du åker dit!

är lite bitter över att bo i Norrland, såg att det var öppen bana på flyinge och tänker att det är så mycket lättare att före sin häst en bra upplevelse om man bor nära. Försöker övertala @Fiorano att vi ska ordna unghästtävlingar i vår så det går att kvala utan att behöva resa absurt långt
 
Vad kul att du åker dit!

är lite bitter över att bo i Norrland, såg att det var öppen bana på flyinge och tänker att det är så mycket lättare att före sin häst en bra upplevelse om man bor nära. Försöker övertala @Fiorano att vi ska ordna unghästtävlingar i vår så det går att kvala utan att behöva resa absurt långt

Ja, vi var där också men vi var i en svacka rent ridmässigt då och ridpassen innan. Så jag har inte lagt ut några filmklipp därifrån än. Var nästan så att jag funderade på att ringa veterinären istället för att anmäla till Breeders 😅. Sen fick vi hjälp av M i fredags och nu känns hon som vanligt igen. Så jag hoppas vi kan hålla i det!
 
Red idag, han har stått några dagar då jag inte orkat. Men hittade spontant medryttare till den tredje hästen, så nu borde det bli lättare.

Han var pigg och framåt men hade egen vilja. Det första han gjorde var att trölta iväg till min mamma som kom in i paddocken, han stod dock still när jag satt upp. Jag vill inte börja ridpasset med att ställa krav (även om det hör till allmänlydnad enligt mig) så vi stannade framme vid henne och hon spände sadelgjorden. Trodde att jag hade spänt den tillräckligt men tydligen inte, blev nog lige skillnad med nya padden också.

När vi väl var redo för att rida ville han följa med min mamma, men gick att övertala. Gjorde någon rusning och bockade när jag sa att han skulle öka farten. Han är ju söt när han tror att han ska vara bråkig. :meh::laugh:

Han försökte springa iväg några gånger vid ena sidan, men fick gå tillbaka varje gång. Det var jobbigt.

Gick iaf med på att trava några varv (med avbrott). Var lite trött dock då han inte riktigt fattat att det finns fler växlar än skritt och full rusning, men uppförde sig relativt bra.

Tyckte ändå att det gick väldigt bra, vi fick nog löst en del problem. Roligt också att han var så pigg även om jag uppskattar att få välja när han ska springa. :)
 
Igår var det hoppträning igen. Noella tycker det är så roligt och taggar till ordentligt. Så skönt med en häst som hoppar så lätt. Löser det även om vi kommer lite fel, stannar aldrig, byter för det mesta galopp efter hinder och jag kan bara sitta och hålla ihop och hålla igång galoppen mot hindrena.😃
På fredag blir det dressyrträning, brukar inte lägga 2 träningar samma vecka, men det råkade bli så nu. Tränar extra dressyr för en väldigt duktig tränare och ville inte missa det.😉
Tror att hon orkar det och sen får hon vila lite extra nästa vecka.😃
 
Igår var det hoppträning igen. Noella tycker det är så roligt och taggar till ordentligt. Så skönt med en häst som hoppar så lätt. Löser det även om vi kommer lite fel, stannar aldrig, byter för det mesta galopp efter hinder och jag kan bara sitta och hålla ihop och hålla igång galoppen mot hindrena.😃
På fredag blir det dressyrträning, brukar inte lägga 2 träningar samma vecka, men det råkade bli så nu. Tränar extra dressyr för en väldigt duktig tränare och ville inte missa det.😉
Tror att hon orkar det och sen får hon vila lite extra nästa vecka.😃
Noella verkar ha väldigt lätt för sig, kul! Visst är hon halvt PRE eller ngt sådant?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 712
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
15 355
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 155
Senast: Milosari
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 819
Senast: pews1972
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp