Födda 2017 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Han är verkligen jättefin! Jag är imponerad över att han håller balansen så fint i den formen.

Min springer lite hur som helst - å andra sidan så rids hon själv utan att nån håller i lina.
Tack :love: jag är också imponerad. Det är inte mig han brås på. Det är säkert! Har fått börja löpträna nu, om jag ska klara att visa honom bra på treårs. Och astmaspray måste jag nog också fixa..:idea:

Uppdatering: det är tredje gången han galopperar med ryttare. :heart
 

Så här kan det se ut när han galopperar. Så glad att Linnéa är så lätt i sadeln också...
Min kan knappt inte ens galoppera på volt utan ryttare, så jag är imponerad över hur balanserad din är 👍😍.

Idag hade jag tänkt hitta på något med Korazon. Jag ropade på honom, men han verkade lite upptagen. Då ser jag hur han lägger sig i djupaste leran, rullar 4 gånger fram och tillbaka, innan han reser sig upp och glatt kommer i full galopp :banghead: 😅. Han var verkligen lerinpackad av blöt lera från topp till tå. Det blev inte mycket aktivitet idag. Hans decimeterlånga päls funkar liksom inte att få ren när den är full av blöta lerklumpar. Han fick komma in och torka till lite under tiden som jag red min andra häst bara 😊
 
Min kan knappt inte ens galoppera på volt utan ryttare, så jag är imponerad över hur balanserad din är 👍😍.
Vi pratade lite om det idag, att det är inte alla som klarar att gå på volt på lina, men han är sån som typ. När han fattar så gör han rätt. Och ganska ofta fattar han så fort man berömt honom några gånger. Vi har haft lite "diskussioner" om han får dra i benet när jag kratsar hovar t.ex. men han fattar rätt snabbt att det inte är uppskattat. Dvs jag hmmar och säger lugnt: hurredu, det där är inte ok. Då slappnar han av och jag tackar och släpper ner benet som belöning. Och sen gör han inte om det. Och precis som mina vuxna hästar kan jag stå bredvid benet som ska lyftas och så säger jag: Tack! och då lyfter han på tassen.

Det är ju en dryg vecka sen jag flyttade ner till skåne och tre gånger har vi övat på att stanna och stå still när jag ställer mig framför honom (som på en visning) och nu är det helt ok. Han backar på kommando, och han tar ett litet steg framåt när jag ber honom. Hans mamma är också smart, men den här är snäppet bättre på att vara mig till lags. :idea:
 
9A1AEEE8-7FE3-4745-A7F2-4DC4C94C0BCF.png

Fortsätter spamma tråden...

det här uttrycket!:heart
 
Här är lite från igår. Hemskt dålig kvalitet på filmen tyvärr 🤷‍♀️ Men hästen är ju för rar ändå 🥰
Ser väldigt stabilt ut 👍.

Idag satt jag upp för första gången på över två månader på Korazon. Det var inga större konstigheter med ryttare. Han var inte helt tillfreds med bettet dock så han hade ingen superbra framåtbjudning, men han lyssnade både på gas och broms. Vi nöjde oss med lite skritt och två varv trav i varje varv idag. Vi har ju lite att jobba på har jag insett nu när ni andra lagt ut klipp på era otroligt duktiga bebisar!

Idag åkte dessutom regntäcket på efter att ha tagit in ett nyrullat träsktroll igen. En timme senare var han iaf så ren så att det gick att lägga en sadel på honom. Jag hoppas att det snabbt torkar upp nu så han slipper täcket. Dessutom får vi se hur länge det vår vara helt. Hans hagkompisar är ganska närgångna...
 
Ser väldigt stabilt ut 👍.

Idag satt jag upp för första gången på över två månader på Korazon. Det var inga större konstigheter med ryttare. Han var inte helt tillfreds med bettet dock så han hade ingen superbra framåtbjudning, men han lyssnade både på gas och broms. Vi nöjde oss med lite skritt och två varv trav i varje varv idag. Vi har ju lite att jobba på har jag insett nu när ni andra lagt ut klipp på era otroligt duktiga bebisar!

Idag åkte dessutom regntäcket på efter att ha tagit in ett nyrullat träsktroll igen. En timme senare var han iaf så ren så att det gick att lägga en sadel på honom. Jag hoppas att det snabbt torkar upp nu så han slipper täcket. Dessutom får vi se hur länge det vår vara helt. Hans hagkompisar är ganska närgångna...
Vi har ju kommit olika långt på olika sätt bara. Min rids ju inte utan ledare ännu. Och har aldrig varit utanför ridhus eller korall för utom på korta promenader med mig. Så det blir bara olika ordning.
 
Vad stadiga era ser ut i formen @Amanda_F och @villhöver :bow:
Elsa är ju inte riktigt där än. Jag är glad att hon tar ett mjukt och fint stöd och inte ruskar på huvudet längre när jag tar kontakt med munnen.
Rida ut går superbra och hon galopperar mer än gärna. Fast sist åkte jag av då hon tyckte det var en bra idé att försöka hoppa över hästen före :D
Rida i paddock eller ridhus går mera sådär, några varv men sen blir hon blockerad och vill inte gå mer alls. Nu har hon fått en kortare vila så vi får se hur det går där nästa gång.
Den här veckan ska vi iaf satsa på att rida ut för vi har sällskap :)

20200306_155406.jpg
 
Nä det går inte :(

Jag fattar inte vilken av alla ikoner jag ska använda och inte heller hur jag ska kopiera bild/filmadressen. Det blir bara tråkiga länkar och inte själva filmen
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
4 554
Avel En ny tråd för alla hästar födda 2022.
18 19 20
Svar
392
· Visningar
48 119
Bukefalos Jag försökte svara och sedan multicitera ett inlägg men det dyker aldrig upp någon text eller ruta i svarsrutan där den ska dyka upp...
Svar
3
· Visningar
799
Senast: Gunnar
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 436
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp