Födda 2017 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har just fått lite flera filmen där hon faktiskt galopperar på ordentligt.
Hästen är duktig och snart är det dags att vila
 
Så duktig liten! Min och din är nog lite mer på samma nivå :). Skönt att inte alla är födda på Grand Prix-nivå ;).

Ja jisses, min vildtoring är inte i närheten av era ens! 😂

Fråga: Är era 3-åringar skodda?
Jag tror att en del tjurande från Rödluvan kommer av att hon är lite öm i fötterna. Det är mycket sten häromkring...
Verkade henne häromdagen och det var knappt något att ta, men hon är inte mentalt redo för skoning sa hovis. 🙈
:angel:
 
Så duktig liten! Min och din är nog lite mer på samma nivå :). Skönt att inte alla är födda på Grand Prix-nivå ;).

Min ska bara hoppa på Grand Prix nivå - springa fint struntar vi i ;) Lite svårt att styra ännu men det kommer nog bli bra om några gånger till med ryttare

Detta var nog gång 3 eller 4 så hon kommer nog inte göra bort sig på ridprovet i allafall.
Jag tror vi kommer visa på samma ställe förresten.
 
Ja jisses, min vildtoring är inte i närheten av era ens! 😂

Fråga: Är era 3-åringar skodda?
Jag tror att en del tjurande från Rödluvan kommer av att hon är lite öm i fötterna. Det är mycket sten häromkring...
Verkade henne häromdagen och det var knappt något att ta, men hon är inte mentalt redo för skoning sa hovis. 🙈
:angel:

Nej ingen av mina är skodda. Jag vet inte om jag tänker sko till treårs eller inte, troligen inte - med inspiration från bruksprovet där åtminstone två hingstar var oskodda bak och en oskodd runt om. Hon ska ju dessutom betäckas direkt och ut på bete så det känns lite överkurs, samtidigt så kan de ibland få bättre tryck i hoppningen med skor men hon har bra hovar hittills så vi får se om hon behöver skor när de börjar rida ut mer
 
Ja jisses, min vildtoring är inte i närheten av era ens! 😂

Fråga: Är era 3-åringar skodda?
Jag tror att en del tjurande från Rödluvan kommer av att hon är lite öm i fötterna. Det är mycket sten häromkring...
Verkade henne häromdagen och det var knappt något att ta, men hon är inte mentalt redo för skoning sa hovis. 🙈
:angel:
Jag har tänkt att sko min fram vid nästa skoning om några veckor. Han har bra hovar men ibland har det känts som han är lite öm på gruset. Sen vet jag inte om jag kommer sko honom bak till treårs. Det får vi se :)

Min ska bara hoppa på Grand Prix nivå - springa fint struntar vi i ;) Lite svårt att styra ännu men det kommer nog bli bra om några gånger till med ryttare

Detta var nog gång 3 eller 4 så hon kommer nog inte göra bort sig på ridprovet i allafall.
Jag tror vi kommer visa på samma ställe förresten.
Haha, bara styrningen funkar så är det bara att köra sen!

Spännande att du ska visa i mina trakter. Hur kommer det sig? :)
Jag ska bara försöka hitta någon som kan hjälpa mig att visa, då jag inte känner att jag kan springa med honom själv. Sen är jag lite stressad över att jag gifter mig två veckor innan, men jag får se till att vara väldigt redo innan dess så vi inte behöver träna så mycket sista veckorna.
 
Min lilla ska skos fram när vi kör igång igen i april. Han ska vila snart och hans ljusa små hovar kunde haft bättre kvalitet så det blir bra med lite slitstarkare material.
 
Oskodd och hennes hovar växer inte mycket men ska verkas snart.

Min är ju inte insutten än eller har haft bett så.. börjat störa mig på sadeln också så jag vet inte om jag vill hoppa upp i den. Letar lite smått efter en annan.
 
Ja jisses, min vildtoring är inte i närheten av era ens! 😂

Fråga: Är era 3-åringar skodda?
Jag tror att en del tjurande från Rödluvan kommer av att hon är lite öm i fötterna. Det är mycket sten häromkring...
Verkade henne häromdagen och det var knappt något att ta, men hon är inte mentalt redo för skoning sa hovis. 🙈
:angel:

Elsa blev skodd fram i höstas och även bak i slutet på januari. Hon växte knappt någonting och var ömfotad så hon blev så nöjd med sina skor :)
 
Jag har tänkt att sko min fram vid nästa skoning om några veckor. Han har bra hovar men ibland har det känts som han är lite öm på gruset. Sen vet jag inte om jag kommer sko honom bak till treårs. Det får vi se :)


Haha, bara styrningen funkar så är det bara att köra sen!

Spännande att du ska visa i mina trakter. Hur kommer det sig? :)
Jag ska bara försöka hitta någon som kan hjälpa mig att visa, då jag inte känner att jag kan springa med honom själv. Sen är jag lite stressad över att jag gifter mig två veckor innan, men jag får se till att vara väldigt redo innan dess så vi inte behöver träna så mycket sista veckorna.

Vi visar förhoppningsvis i Smedstad - pålla bor på Ålberga mellan Nyköping och Norrköping
 
Ja jisses, min vildtoring är inte i närheten av era ens! 😂

Fråga: Är era 3-åringar skodda?
Jag tror att en del tjurande från Rödluvan kommer av att hon är lite öm i fötterna. Det är mycket sten häromkring...
Verkade henne häromdagen och det var knappt något att ta, men hon är inte mentalt redo för skoning sa hovis. 🙈
:angel:
Calle som jag sålde är skodd fram, han har ärvt morsans ömma fossingar. Han skos runt om till 2-års tror jag.
Ponnyn absolut inte, hon får gå oskodd så länge det funkar och jag har ändå inga större planer för henne mer än att hon ska på betäckning.
 
Fick nyss filmer på Instagram (ligger i mina Stories i ett dygn till) på när han galopperar inne för första gången. Och vad är det där för A-barn Känns inte som han hör hemma i min familj. Vi är kaos mest hela tiden.


Jag hör mitt förnuft säga i bakhuvudet att det kan bli farligt med en så välbalanserad liten, för många vill gå för fort fram med dem. Det måste jag undvika!
B346A82C-94DA-4CFB-A620-BD9A31C4F573.png
 
Jag blev så peppad av era fina bäbishästar så jag tänkte jag skulle jobba lite med min idag, hon har vilat sedan löshoppningen, och min andra skulle vila idag så jag hade tid.
Men blä, regnet VRÄKER ner.:rage: Kan det sluta regna nån jävla gång??:mad: Meh!

Tog in dyngsur och skitig häst och skrapade av lite päls, sen fick hon gå ut igen. Hon ska ändå inte göra nåt förrän om typ 1 år.
 
Idag var det sol! Sadlade och tog ner till paddocken, fick snäll stallkompis och hennes häst med för att ha som draghjälp. Kommer ner till paddocken och det är redan 2 hästar där varav en söt liten B-ponny som galopperar runt. Rödluvan går bat shit crazy, lägger svansen på ryggen, far omkring och drakblåser, reser sig, bockar och hoppar rätt upp och vänder 180 grader i luften. :banana:

Suck. Säger till kompisen att hon kan gå tillbaka till stallet, jag kommer inte att våga rida ändå. De andra två hästarna följer med och plötsligt är vi ensamma. När hon kommit över detta trauma blir hon plötsligt hur lugn och fin som helst, travar och galopperar på linan och gör halt ute på voltspåret.

Så, jag klättrar upp iaf och så skrittar vi runt och emellan hinder och tränar styrning, kliver över bommar samt travar lite på långsidan, hur snäll som helst. 🤷‍♀️
 
Blir allt en fin häst det där :love: han va ju min favorit på betet :angel: inte sådär jobbig som de andra som skulle upp i ansiktet på en. Utan han va lite mer som Ferdinand :D
Tack :heartJa så är han ju. Har mkt integritet och går inte på en, men gillar också att gosa lite lagom. Men max en timme får jag vara där innan han tröttnar på mig. Men gosa med hans boxgrannar får jag inte, då ger han mig långa blickar... Fast det är en orimligt söt liten S:t Schuffro-avkomma som står i boxen bredvid. Den blir nog en bra flickhäst, och jag smyggosar med honom så mkt jag får för min...

Han är också rolig lilla F, för han är fortfarande lite rädd för vissa saker. Men han VET att han inte får springa iväg för täcket, så han stannar och ögonen blir som på en räka och så slutar han nästan att andas. Så då måste jag gosa lite extra så täcket blir mer gosigt och mysigt än läskigt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
4 554
Avel En ny tråd för alla hästar födda 2022.
18 19 20
Svar
392
· Visningar
48 151
Bukefalos Jag försökte svara och sedan multicitera ett inlägg men det dyker aldrig upp någon text eller ruta i svarsrutan där den ska dyka upp...
Svar
3
· Visningar
799
Senast: Gunnar
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 436
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp