Födda 2017 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Red igen idag, gick sådär för det var väldigt mycket bromsar och Merida var inte nöjd med att de tuggade på henne. Hon hoppade runt och slängde med huvudet, men vi enades om att skritt var en dålig idé och höll oss till trav istället och då gick det bättre. Vi fick även till lite galopp i bägge varven, hon bjöd på det och jag uppmuntrade! Bild från idag.
Visa bifogad fil 53302

Superfin! :love:
 
Hur tidigt kan man göra sånt? Vi rider ju Max 20 min så för oss blir det nog inte för än till våren. Jag borde väl ha fälttävlanskort också? Eller?
För mig blir det nog antagligen till våren med, men jag tror mycket väl att man skulle kunna köra en kortis i höst och typ lalla genom vattnet och skutta några pyttehinder. Där jag red när jag var yngre hoppar man alltid in hästarna på terrängbanan. Då får de en naturlig framåtbjudning från snart och man sätter en rutinerad häst först så bebisarna lättare kommer över. Så skulle man nog mycket väl kunna göra :). Jag rider också väldigt korta pass, så det ligger en bit framåt för vår del.
 
Två bilder som vi tog efter genomfört treårstest i maj. Han ville mest framåt vilket syns lite på bilderna. Men han är rätt fin ändå anser helt oberoende jag :love:

Korre01.jpg

Korre3.jpg
 
Hälsat på denna lilla sötnöt idag. Hon vägrar brunsta ordentligt så det lär inte bli nåt föl där heller nästa år. Planen som det är nu är att ta hem henne till helgen och sen passa på och löshoppa som en förberedelse för 3-års på vägen hem. Hon visas i september om allt går enligt plan och jag hoppas hinna hoppa henne två gånger innan dess, om inte bebis väljer att ploppa ut före, sista hoppningen går 4 dagar innan bf och är 9 mil bort. 😅
DSC_1460.JPG
 
Grattis @Nougat :banana:

jag har också varit och hälsat på min på betet idag. Fick en Flashback från tidigare år då han blir flyktigare på betet än annars. Idag handlade det om att jag ville smörja honom men han tyckte att burkarna jag hade med mig var läskiga. Det löste sig rätt snabbt men han är lite muppig när han gör så. I morgon blir det nog byte av sommarhage, för de ska bli fyra i flocken. Hans bästis Nisse och han ska börja umgås igen. Han fick i helgen 51,5 p och 85,8 % på treårs. Så snart går två st topp -10-rankade dressyrtalanger i samma hage igen, det är rätt coolt.
8A9EECEF-4DE0-4664-AE32-3A9C483BB38F.jpeg
 
Idag har jag ridit lite igen och idag var det en ganska pigg häst, lite spänning då hingstarna på lösdriften bestämde sig för att köra rally-race, stegra och brottas alldeles intill paddocken under nästan hela tiden jag red, men vi höll ihop det. Lite kul att se honom på linan ett par varv innan jag satt upp, nu rör han sig bättre igen efter att ha varit rätt tradig en period, och såg ut att ha blivit liiite längre (lite mer längd på halsen bl.a).
Han kändes pigg och fräsch så nu får han jobba lite igen ett tag. Jag jobbar sista veckan nu innan semester och vi planerar en liten utflykt, kanske nästa vecka. Vi har väldigt unghäst-ovänliga uteridningsmöjligheter (inte så hästvänliga alls faktiskt) i stallet så jag ska lasta och åka till en vän som också har en yngling så ska vi boka dejt med en stabil hästfarbror som ska få leda oss ut i skogen. Det blir spännande ;)
 
@carmarnic visst är det din Elsa på bild på SWB Mälardalens FB-inlägg om sponsorpriser?

Ja :) Vi lär dock inte vinna något pris för vårt ridprov :p Det blev godkänt men Elsa var väldigt missnöjd med sadeln så hon visade inte på någon god framåtbjudning direkt.

Annars var hon superduktig på visningen så jag är jättenöjd med henne :)
IMG-20200629-WA0003.jpg


Nu blir det vila sen ska vi försöka hitta en sadel som passar oss båda :)
 
Ja :) Vi lär dock inte vinna något pris för vårt ridprov :p Det blev godkänt men Elsa var väldigt missnöjd med sadeln så hon visade inte på någon god framåtbjudning direkt.

Annars var hon superduktig på visningen så jag är jättenöjd med henne :)
Visa bifogad fil 53503

Nu blir det vila sen ska vi försöka hitta en sadel som passar oss båda :)
De där rödhåriga damerna :meh: Är väldigt glad att min inte bryr sig om hur sadeln ligger, än så länge (ta i trä)... Säg till vad du hittar för sadel för jag tänker att våra har lite likt sadelläge.
 
De där rödhåriga damerna :meh: Är väldigt glad att min inte bryr sig om hur sadeln ligger, än så länge (ta i trä)... Säg till vad du hittar för sadel för jag tänker att våra har lite likt sadelläge.

Det ska jag göra :)
Elsa har dock väldigt stora bogblad så många sadlar jag har lagt på ligger dåligt pga. dem.
 
Min har vilat lite igen, idag fick hon komma med in och longeras över lätt upphöjda bommar. Det är ju verkligen inga problem, hon bara travar över. Var pigg och glad, gick en stund med inspänningar, men tog bort dem sen och då sprang hon på som bara den.
CB4A890D-8F4C-4D64-9FC9-E945368F1B69.jpeg
 
Idag lyckades jag få med sambon till stallet för att hjälpa till lite vid ridningen. Hittade en lagom runda igår när jag var ute med Rut. Inte optimalt kanske när hon longerades igår, för hon var ovanligt tjurig. :meh:
När sambon gick fram och tog i tygeln för att leda fram henne så gick hon själv utan problem? Men vi kom runt rundan, och när hon inte fastnar så går hon ju glatt på. Avslutade med att trava ner på ena vägen, vända på vändplatsen utan att fastna (yey!) och sen trava tillbaka.
 
Idag lyckades jag få med sambon till stallet för att hjälpa till lite vid ridningen. Hittade en lagom runda igår när jag var ute med Rut. Inte optimalt kanske när hon longerades igår, för hon var ovanligt tjurig. :meh:
När sambon gick fram och tog i tygeln för att leda fram henne så gick hon själv utan problem? Men vi kom runt rundan, och när hon inte fastnar så går hon ju glatt på. Avslutade med att trava ner på ena vägen, vända på vändplatsen utan att fastna (yey!) och sen trava tillbaka.
Hon är iaf väldigt fin😍
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 929
Senast: zassoo
·
Avel En ny tråd för alla hästar födda 2022.
19 20 21
Svar
402
· Visningar
50 489
Bukefalos Jag försökte svara och sedan multicitera ett inlägg men det dyker aldrig upp någon text eller ruta i svarsrutan där den ska dyka upp...
Svar
3
· Visningar
844
Senast: Gunnar
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 843
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp