Födda 2017 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det någon av er andra som planerar att visa i vår? Jag är kluven. På ett sätt vill jag visa, men jag vill visa i maj eller tidigt i juni och inte i början av april... För jag kommer inte hinna hoppa så mycket att det är vettigt att visa honom uppsutten till dess. Och jag vill gärna hoppa honom också. Vi får se. Eller så kollar jag om tävlingarna kommer igång och det finns möjlighet att visa honom på ett fyraårsprogram någonstans. Det skulle ju vara kul om han kanske kunde bli kvalad till Breeders, även om jag förstår att han borde ha en annan ryttare på ryggen för att klara det kvalet. Falsterbo är jag inte intresserad av, det är för mycket ståhej för en så här ung häst.
 
Är det någon av er andra som planerar att visa i vår? Jag är kluven. På ett sätt vill jag visa, men jag vill visa i maj eller tidigt i juni och inte i början av april... För jag kommer inte hinna hoppa så mycket att det är vettigt att visa honom uppsutten till dess. Och jag vill gärna hoppa honom också. Vi får se. Eller så kollar jag om tävlingarna kommer igång och det finns möjlighet att visa honom på ett fyraårsprogram någonstans. Det skulle ju vara kul om han kanske kunde bli kvalad till Breeders, även om jag förstår att han borde ha en annan ryttare på ryggen för att klara det kvalet. Falsterbo är jag inte intresserad av, det är för mycket ståhej för en så här ung häst.

Jag är nog inne på att visa på fyraårsprogram. Det är det jag gjort med de tidigare unghästarna och det har känts bra. Jag vill helst inte hoppa - eller ja, jag vill inte hoppa med bedömning.
Jag har en speciell arrangör jag har ögonen på - de arrangerar varje år, på humant avstånd och brukar vara trevligt/lugnt ställe med. Det brukar vara i slutet av augusti och det känns rimligt iom covid vs tävlingar samt sommarvila hinns med innan.
 
Jag är nog inne på att visa på fyraårsprogram. Det är det jag gjort med de tidigare unghästarna och det har känts bra. Jag vill helst inte hoppa - eller ja, jag vill inte hoppa med bedömning.
Jag har en speciell arrangör jag har ögonen på - de arrangerar varje år, på humant avstånd och brukar vara trevligt/lugnt ställe med. Det brukar vara i slutet av augusti och det känns rimligt iom covid vs tävlingar samt sommarvila hinns med innan.
För två år sen var det bara 3-4 arrangörer som hade fyraårsprogrammet, och som var godkända tävlingsplatser för kval till Breeders m.m. Och förra året var det inga kval alls. Det ska bli spännande att se hur det blir med sånt nästa år.
 
För två år sen var det bara 3-4 arrangörer som hade fyraårsprogrammet, och som var godkända tävlingsplatser för kval till Breeders m.m. Och förra året var det inga kval alls. Det ska bli spännande att se hur det blir med sånt nästa år.
Nä det kryllar ju inte av dem direkt men jag har "tur" och har en arrangör drygt 1h bort (där jag varit med 3st innan) och hoppas, hoppas att de kan ha 2021.
Men jag får träna på löshoppningen och går det bra kanske det kan bli ett sånt test istället :p (bra med alternativ).
 
Är det någon av er andra som planerar att visa i vår? Jag är kluven. På ett sätt vill jag visa, men jag vill visa i maj eller tidigt i juni och inte i början av april... För jag kommer inte hinna hoppa så mycket att det är vettigt att visa honom uppsutten till dess. Och jag vill gärna hoppa honom också. Vi får se. Eller så kollar jag om tävlingarna kommer igång och det finns möjlighet att visa honom på ett fyraårsprogram någonstans. Det skulle ju vara kul om han kanske kunde bli kvalad till Breeders, även om jag förstår att han borde ha en annan ryttare på ryggen för att klara det kvalet. Falsterbo är jag inte intresserad av, det är för mycket ståhej för en så här ung häst.

Min är ju lite efter så kommer nog inte visa hoppning till våren. Ev i slutet på sommaren om det blir då och han inte blir såld.

Mina andra dressyrstammade har jag bara hoppat "korta banan" (4 hinder 70-80cm), tycker inte jag hunnit hoppa så mycket att jag velat hoppa 1m bana, speciellt med tanke på att jag satsat mer på gångarterna och velat ha ordentlig framridning innan den bedömningen. Man kan ju inte få mer än 6 i poäng då men ingen av dem har direkt varit diplom-ämnen i hoppningen ändå, sen hade de kanske kunnat få 7or om man hoppat full bana men det gör väl inte så stor skillnad.
 
Är det någon av er andra som planerar att visa i vår? Jag är kluven. På ett sätt vill jag visa, men jag vill visa i maj eller tidigt i juni och inte i början av april... För jag kommer inte hinna hoppa så mycket att det är vettigt att visa honom uppsutten till dess. Och jag vill gärna hoppa honom också. Vi får se. Eller så kollar jag om tävlingarna kommer igång och det finns möjlighet att visa honom på ett fyraårsprogram någonstans. Det skulle ju vara kul om han kanske kunde bli kvalad till Breeders, även om jag förstår att han borde ha en annan ryttare på ryggen för att klara det kvalet. Falsterbo är jag inte intresserad av, det är för mycket ståhej för en så här ung häst.

Min är ju praktiskt nog dräktig så hon visas inte i vår men vi planerar att visa som fölsto 2022 istället. Då borde hon kunna vara väl förberedd. Hon står fortfarande på stall nu efter skadan och kommer bli där åtminstone januari ut, jag ska kolla med ryttaren om hon kanske ska rida lite innan det blir lösdrift, hästen älskar ju att jobba
 
Min är ju praktiskt nog dräktig så hon visas inte i vår men vi planerar att visa som fölsto 2022 istället. Då borde hon kunna vara väl förberedd. Hon står fortfarande på stall nu efter skadan och kommer bli där åtminstone januari ut, jag ska kolla med ryttaren om hon kanske ska rida lite innan det blir lösdrift, hästen älskar ju att jobba

För ingen tror att vi ska rida på eller jobba en halt häst - hon var aldrig ens halt av den skadan
 
Har ju ponnyer så ev blir det kvalitetsvisning i september. Ingen uppsutten hoppning, tack o lov 😉. Men funderar på att visa bägge, dels kan Nicke förhoppningsvis få lite upprättelse från treårs 🙈 dels så kanske Hebbe är mogen nog att visas upp. Det vore himla kul att visa bägge iaf 😊
 
Svea har ju stått på laddning ett tag nu. Lyser med fast grönt sken nu, kan man säga :angel: Jag ger mig inte på att ensam ta henne till paddocken, för det är en liten bit dit och det finns några ställen där hon brukar få lite spel. Tanken är ju att jag ska försöka låta bli att sätta oss i situationer som kan innebära att hon får möjlighet att dra och/eller skada mig. Stallkompisen har inte ork att hjälpa mig för tillfället och igår var jag lite nedslagen och tänkte att vi aldrig kommer komma igång igen och att det är lika bra att lägga ner alltihop. Men så fick jag tag i en annan person som ska komma till helgen och assistera lite. Det är framförallt några gånger i början jag känner att jag behöver ha lite assistans, tills jag ser hur hon uppför sig och hon lugnar ner sig lite. Jag är också lite rädd om mitt stackars finger nu också. Så nu hoppas jag verkligen att det ska gå att få igång henne. Sen gäller det att hon inte får någon paus på ett tag. Hon har å andra sidan inte direkt jobbat ihjäl sig i år och nu har hon ju vilat i två månader, så jag tror att det blir bra att hålla igång henne lagom mer eller mindre jämt. Det blir ju väldigt varierat arbete när vi väl kommer igång också. Ridning, körning med rockard och lite "tyngre" dragarbete. Och arbete på töm. Jag är jättenöjd om jag får till 3-4 gånger i veckan, det behöver ju inte vara några långa pass heller.

Planen för 2021 är att hon ska genomföra sitt KBI och visas på premiering i slutet av sommaren. Kanske ta med henne till den oerhört lokala ridskolan som ordnar skojiga tränings"tävlingar" och cuper på precis alla möjliga nivåer. En LE borde vi ju kunna sy ihop under våren, tycker man :D Utöver det är planen att jag inte ska bryta ett enda finger till.
 
Tänk att de (redan) är 4 år i år de små 🥰 Fille är född i slutet av juni så han är ju inte 4 på riktigt på rätt länge, men ändå...
837708D7-85C5-4BBE-8461-9CDC620B9FBB.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
4 554
Avel En ny tråd för alla hästar födda 2022.
18 19 20
Svar
392
· Visningar
48 162
Bukefalos Jag försökte svara och sedan multicitera ett inlägg men det dyker aldrig upp någon text eller ruta i svarsrutan där den ska dyka upp...
Svar
3
· Visningar
799
Senast: Gunnar
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 436
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp