Födda 2017 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har jag och Korazon ridit i skogen helt ensamma. Man får skritta några 100 m på asfalt, och idag valde jag att leda honom den biten så han inte skulle få för sig att inte vilja gå ifrån stallet eller dylikt. Hoppade upp vid skogen och red en liten sväng. Mestadels är det smala stigar där det är rätt lerigt efter denna vintern, så vi skrittade mest.

När det blev lite bredare och rakare travade vi lite och i en liten backe provade vi galopp. Gick kanon! Sen precis när vi skulle bryta av på ett krön hoppade Korazon till och då halkade han och tappade balansen. Han stöp ned på mage och jag gled av. Tämligen odramatiskt ändå, och det gick bra med oss båda. Jag kunde ganska snabbt hoppa upp igen och vi tog ytterligare en liten galopp innan vi var hemma. Denna gång utan missöden 😊.

Han fick väldigt fin framåtbjudning i skogen. Jag hoppas på att kunna jobba på den där så att vi kan ta med den in på ridbanan sen. Han tycker det är lite svårt med galoppen på ridbanan än så länge.
 
Idag har jag och Korazon ridit i skogen helt ensamma. Man får skritta några 100 m på asfalt, och idag valde jag att leda honom den biten så han inte skulle få för sig att inte vilja gå ifrån stallet eller dylikt. Hoppade upp vid skogen och red en liten sväng. Mestadels är det smala stigar där det är rätt lerigt efter denna vintern, så vi skrittade mest.

När det blev lite bredare och rakare travade vi lite och i en liten backe provade vi galopp. Gick kanon! Sen precis när vi skulle bryta av på ett krön hoppade Korazon till och då halkade han och tappade balansen. Han stöp ned på mage och jag gled av. Tämligen odramatiskt ändå, och det gick bra med oss båda. Jag kunde ganska snabbt hoppa upp igen och vi tog ytterligare en liten galopp innan vi var hemma. Denna gång utan missöden 😊.

Han fick väldigt fin framåtbjudning i skogen. Jag hoppas på att kunna jobba på den där så att vi kan ta med den in på ridbanan sen. Han tycker det är lite svårt med galoppen på ridbanan än så länge.

Åh va roligt :) grymma ni är!
 
Plötsligt händer det 😀 idag kändes som att det var dags. Hängde lite först och sen upp i sadeln. De var otroligt coola och var väl mest fundersamma att vi var två som pratade med dem. Nicke var lite osäker på sin balans först men det släppte sen. Hebbe var mest intresserad av att tugga på mattes skor. 😅
852ADDC5-14FA-40F9-A1DE-C22DC4CF1DD9.jpeg


Nicke ❤️
 
Plötsligt händer det 😀 idag kändes som att det var dags. Hängde lite först och sen upp i sadeln. De var otroligt coola och var väl mest fundersamma att vi var två som pratade med dem. Nicke var lite osäker på sin balans först men det släppte sen. Hebbe var mest intresserad av att tugga på mattes skor. 😅Visa bifogad fil 47397

Nicke ❤
Man ska alltid göra nya saker när solen skiner och livet känns lite lättare 😍. Då kan det sällan gå fel! Duktiga ni!
 
Blir väldigt avundsjuk på era färdiga hästar, Tage ser ff ut dom ett förvuxet föl. Har haft ett uppehåll på ca en månad pga väder och annat, men nu har hagen torkat upp så sambon fick leda runt mig en liten sväng. Tage kändes explosiv så jag vågade inte trava, det får bli nästa gång. ☺️

36422551-1C16-4359-B89A-45875984B8C2.jpeg
 
Blir väldigt avundsjuk på era färdiga hästar, Tage ser ff ut dom ett förvuxet föl. Har haft ett uppehåll på ca en månad pga väder och annat, men nu har hagen torkat upp så sambon fick leda runt mig en liten sväng. Tage kändes explosiv så jag vågade inte trava, det får bli nästa gång. ☺️

Visa bifogad fil 47479
Jag lägger ju inte upp de värsta bilderna. Han har lagt på sig lite, men han är inte åtta på typen direkt. Jag förväntar mig inte klass I på treårs, möjligen kan traven hjälpa upp lite, men lågt ansatt hals, rakhasig med toppigt kors. Tur att han är söt i ansiktet och har rätt fin svans.

B53639EA-F841-4A09-88E2-CD46F6DB6B36.jpeg
 
Min är varken hängd på eller har haft bett i munnen. Hon har haft sadel på 3 gånger och är tömkörd lika många gånger. Hon är inte alls blank i pälsen och svävar fram i traven så vi kommer aldrig se ut som alla fina halvblod här! Men hon är finast i mina ögon :love:
Man ska inte jämföra sig för mycket!
Igår fick jag frisera lite iaf så vi kan se ut som wannabes :D
310810A5-5F90-42B1-96BB-31A2AC1845CC.jpeg
 
Min är varken hängd på eller har haft bett i munnen. Hon har haft sadel på 3 gånger och är tömkörd lika många gånger. Hon är inte alls blank i pälsen och svävar fram i traven så vi kommer aldrig se ut som alla fina halvblod här! Men hon är finast i mina ögon :love:
Man ska inte jämföra sig för mycket!
Igår fick jag frisera lite iaf så vi kan se ut som wannabes :D
Visa bifogad fil 47488
Jag och min kille är på samma nivå som er. Och det är skönt att någon mer är där så man inte får prestationsångest av alla som kommit längre :angel: :D
Tänkte dock ta tag och komma igång på riktigt i April när ena kursen är slut med min kille. Så han hinner bli insutten ordentligt innan sommaren iaf! :)
 
Jag och min kille är på samma nivå som er. Och det är skönt att någon mer är där så man inte får prestationsångest av alla som kommit längre :angel: :D
Tänkte dock ta tag och komma igång på riktigt i April när ena kursen är slut med min kille. Så han hinner bli insutten ordentligt innan sommaren iaf! :)

Har du honom "hemma" eller går han på lösdrift? :)

Jag är mån att komma igång till gräset börjar ta fart då jag har ett kallblod så det gör inte så mycket att vi inte kommit så långt än! Sen har vi ju bytt stall två gånger så det tycker jag har varit prövning nog för henne.
 
Har du honom "hemma" eller går han på lösdrift? :)

Jag är mån att komma igång till gräset börjar ta fart då jag har ett kallblod så det gör inte så mycket att vi inte kommit så långt än! Sen har vi ju bytt stall två gånger så det tycker jag har varit prövning nog för henne.
Har honom hemma här på gården och han går både på lösdrift och står på box. Lite olika hur det blir just nu av olika anledningar. Ja tanken är att köra igång honom i April ordentligt och sen släppa på bete i Maj. Förhoppningsvis så hinner jag med det innan betessläppet :D men han kommer gå på bete här hemma så kan ju fortsätta även efter släppet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 932
Senast: zassoo
·
Avel En ny tråd för alla hästar födda 2022.
19 20 21
Svar
402
· Visningar
50 559
Bukefalos Jag försökte svara och sedan multicitera ett inlägg men det dyker aldrig upp någon text eller ruta i svarsrutan där den ska dyka upp...
Svar
3
· Visningar
846
Senast: Gunnar
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 855
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bukekullar 23/24
  • Tälta med hund
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp