Födda 2017 del 3

villhöver

Trådstartare
Jag startar upp den nya då.
Välkommen till 17-hästarnas tredje tråd, nu fyraåringar ( 🥳 ) och vuxit ifrån avelsforumet.

DSC_0054 - kopia.JPG
 
Jag har följt tråden på avstånd och tycker det är spännande att läsa om era stjärnor. Jag har ett sto f 2017. Det är min första egna uppfödning. Hon var väldigt liten när hon föddes i mitten av juli så jag valde medvetet att inte visa henne på 3-års test. Men hoppas att jag kan visa henne i vår/höst.
 

Bifogade filer

  • C02448A9-CCC1-491A-B80A-F6F4EE9B5770.jpeg
    C02448A9-CCC1-491A-B80A-F6F4EE9B5770.jpeg
    252,8 KB · Visningar: 139
Jag har följt tråden på avstånd och tycker det är spännande att läsa om era stjärnor. Jag har ett sto f 2017. Det är min första egna uppfödning. Hon var väldigt liten när hon föddes i mitten av juli så jag valde medvetet att inte visa henne på 3-års test. Men hoppas att jag kan visa henne i vår/höst.
Fin! Vad är det för stam på henne?

Själv har jag mockat lösdrift idag. Det är egentligen första gången jag gör det på en månad, de som har stallet håller ju koll och jag behöver inte, men det kändes bra ändå. Det blev bara en kärra för de äter fortfarande mest gräs ute i hagen och använder tack och lov inte huset som toalett. Han är så enormt skitig att jag kanske borde skämmas lite, men jag ska sanera i morgon och han verkar glad och har inga svullnader eller sår så det är väl inget som dödar.
 
För övrigt är det ju helt tokigt att de är fyra i år! Fick hjälp av en bekant med igångsättning idag. Jag är lite rädd om mina extremiteter för tillfället så det känns skönt att befinna sig utanför staketet 😅 Hon skötte sig efter omständigheterna väl, och det är så roligt att se andra jobba med henne!
 
Jag har följt tråden på avstånd och tycker det är spännande att läsa om era stjärnor. Jag har ett sto f 2017. Det är min första egna uppfödning. Hon var väldigt liten när hon föddes i mitten av juli så jag valde medvetet att inte visa henne på 3-års test. Men hoppas att jag kan visa henne i vår/höst.
Åh så fin :heart
 
Min knasboll fick löshoppa idag, vilket hon inte gjort sen i somras. Hon tramsade runt rejält först, som en köttbulle med studs i! :laugh: Sen skärpte hon till sig bra och vi kunde höja lite mer än vi gjort tidigare utan att hon blev rädd för sig själv.
Köttbulle på hett stekjärn :laugh:
 
Fin! Vad är det för stam på henne?

Själv har jag mockat lösdrift idag. Det är egentligen första gången jag gör det på en månad, de som har stallet håller ju koll och jag behöver inte, men det kändes bra ändå. Det blev bara en kärra för de äter fortfarande mest gräs ute i hagen och använder tack och lov inte huset som toalett. Han är så enormt skitig att jag kanske borde skämmas lite, men jag ska sanera i morgon och han verkar glad och har inga svullnader eller sår så det är väl inget som dödar.
Valet föll egentligen på For Romance men efter två försök då det inte tog sig bytte jag till Skovens Rafael. Uppfödaren till mamman rekommenderade honom (For Romance) varmt och fick faktiskt sin hingst godkänd efter honom. Mamman är efter Danone.
Min har också vintervila nu. Tyvärr ingen lösdrift men långa dagar ute i stora kuperade hagar. Mamman hade jag på lösdrift från det hon var 1 år till hon var 4. Så mocka lösdrift har jag gjort. Slitgöra men gott i hjärtat för hästarna😊.
 
Valet föll egentligen på For Romance men efter två försök då det inte tog sig bytte jag till Skovens Rafael. Uppfödaren till mamman rekommenderade honom (For Romance) varmt och fick faktiskt sin hingst godkänd efter honom. Mamman är efter Danone.
Min har också vintervila nu. Tyvärr ingen lösdrift men långa dagar ute i stora kuperade hagar. Mamman hade jag på lösdrift från det hon var 1 år till hon var 4. Så mocka lösdrift har jag gjort. Slitgöra men gott i hjärtat för hästarna😊.
Kul! Trevlig stam :)
Både min och @Amanda_F s är e: For Romance, och jag brukar hjälpa till och rida en jättetrevlig -16 e: Skovens Rafael.
 
Valet föll egentligen på For Romance men efter två försök då det inte tog sig bytte jag till Skovens Rafael. Uppfödaren till mamman rekommenderade honom (For Romance) varmt och fick faktiskt sin hingst godkänd efter honom. Mamman är efter Danone.
Min har också vintervila nu. Tyvärr ingen lösdrift men långa dagar ute i stora kuperade hagar. Mamman hade jag på lösdrift från det hon var 1 år till hon var 4. Så mocka lösdrift har jag gjort. Slitgöra men gott i hjärtat för hästarna😊.
Åh SR hade jag inte gissat med den fronten. Han typar ju rätt hårt men jag gillar din bättre, svaniga halsar är inte alltid lätt att rida. En härlig stam i a f, är hon WFFS-testad?

Hon är jättefin, finns du också i Skåne? Jag har lite datum på unghästtest om du vill att jag skickar datum?
 
Jag har följt tråden på avstånd och tycker det är spännande att läsa om era stjärnor. Jag har ett sto f 2017. Det är min första egna uppfödning. Hon var väldigt liten när hon föddes i mitten av juli så jag valde medvetet att inte visa henne på 3-års test. Men hoppas att jag kan visa henne i vår/höst.
Ser jättefin ut. Grattis till dig som fött upp henne 😊❤️
 
Åh SR hade jag inte gissat med den fronten. Han typar ju rätt hårt men jag gillar din bättre, svaniga halsar är inte alltid lätt att rida. En härlig stam i a f, är hon WFFS-testad?

Hon är jättefin, finns du också i Skåne? Jag har lite datum på unghästtest om du vill att jag skickar datum?
Tack!
Nej, jag har inte testat henne än. Blir det aktuellt är det isf om jag betäcker henne. Men ingen plan än så länge. Jag är väldigt nöjd med henne och vill satsa på ridning. Hon är en nyfiken och modig häst.
Jag bor i Halland så hoppas på att det blir några bra datum här framöver. Tack snälla för ditt erbjudande!
Måste fråga om din For Romance, är du nöjd med ditt val?
Ser jättefin ut. Grattis till dig som fött upp henne 😊❤️
Tack snälla🥰
 
Tack!
Vad roligt! Är ni nöjda mer era efter For Romance? Också kul att höra att du rider en efter Skovens Rafael som är trevlig😀
Mycket nöjd med min For Romance, han rör sig bra, lättriden och framförallt väldigt fin i temperamentet.

Den efter Skovens Rafael är lite vassare i temperamentet, men har en väldigt trevlig ridkänsla när man känner varandra.
 
Tack!
Nej, jag har inte testat henne än. Blir det aktuellt är det isf om jag betäcker henne. Men ingen plan än så länge. Jag är väldigt nöjd med henne och vill satsa på ridning. Hon är en nyfiken och modig häst.
Jag bor i Halland så hoppas på att det blir några bra datum här framöver. Tack snälla för ditt erbjudande!
Måste fråga om din For Romance, är du nöjd med ditt val?

Tack snälla🥰
Jag kunde inte ha en bättre pappa till min kille. Han har gett mycket bra och får räknas som säker i vad han ger. For Romance själv är tydligen inte så het (i förhållande till mkt annat sprakigt nu) men min är pigg och känslig men inte ohanterlig. Mycket mjukare mentalt än de Skovens Rafael-avkommorna jag lärt känna. I Mirres flock gick det en kille tex som är fin men inte så vän direkt.
 
Idag var Fille rätt busig, han och hans kompis går i en mindre hage just nu, vi har stängt av så de bara går på grusdelen av hagen en period (det är så vansinnigt blött efter månaders konstant regnande), men ser ut att bli lite kallare och ev snö fram i veckan så då kan man öppna igen. Men, de rör sig ju inte lika mycket såklart.
Tog ner honom i paddocken och promenerade och så fick han busa av sig på lina.
1. han travade väldigt fint innan han gick loss
2. konstaterade att han blivit tjock igen
3. att han var tjock hindrade inte dynamitladdningarna under fötterna. Puh vad han hoppade 😅

Imorgon ska jag iväg och köpa lite nya broddar för det lär behövas. Lite otur om det nu kommer snö, att det är denna veckan - han ska skos nästa vecka, så jag hoppas det går att skruva i broddhålen...
 

Liknande trådar

Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
8 519
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 795
Senast: Cambrie
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 178
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 305
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp