Födda 2019

Genrep på löshoppning i dag, med de mått och höjder som ska vara på 3-års, och det var nemas problemas tyckte Lilla-A. 🥰

Nu blir det en liten lätt ridökt imorgon, typ 15 min, och sedan vila de två sista dagarna innan testet. Håll tummarna för oss på lördag!


20220824_001838.jpg
 
Lite barbackaridning igår på grannens uppfart, sen en promenad och sen lite mer barbackaridning sista biten hem. Vilken stjärna, bara traskar på, utom när någon otäck hund skällde en bit bort, då hängde jag lite löst men han stoppade och jag kunde rätta till mig. Sen var det bara att fortsätta. Kompisponnyn var med som moraliskt stöd.
 
Hur har det gått?

Det gick rätt så bra, lillhästen fick stjärna i boken för uppförande, visade sig exemplarisk och fick beröm att hon var väl förberedd för uppgiften. 🥰

Poängen var väl helt okej, en del 8-or och resten mest 7,5, förutom 7 på kapacitet i hoppningen som jag blev rätt besviken över, då de inte ens höjde hindret till maxhöjd/-bredd trots att hon hoppade felfritt och jag bad dom höja... Verkade som om det var de hästarna som överhoppade och var ängstliga i hoppningen som fick bra poäng på kapaciteten, lite dumt tänk där tycker jag. (och rätt oerfarna domare som dömde) Så hon fick faktiskt bättre poäng som gångartstalang än hopptalang, med 7,5-8-8 på gångarter under ryttare. Mao ett perfekt fälttävlansämne. 😉

Lägger in lite bilder (säg till om de funkar):

y4mBmRCcPiAPjMiDZxj1pGt1llGu_nuHOi6EB-IV_FfbeHaPNd1Y9rg6by4SgbNeXTKxcdrx8Ov8lVajbR5QAMzKCmLplS3sfcAfEo7MKZ10ESvpdBG0ynizNyBGicvraw5_sV2w7n_ILSvCeIlTHikcmjqYUejJIB2Y7W5GozCiEOE2HcJz2XXID_n_CXbl4HlJZ0VLDK3KZlKwk6AgCzx6w


y4mcPz_pG69Aa7sXcDGT8RjucB2Fy2YMT7Yo9e8BWOIvMoVIm6w1c21NayZ1WEUciVVJVVkWfdJ7dyHx9KMUVhFlQ_CPbiT3sMjNdCNzVZwGWHyR727KbYFY7vvosNeQ1vG0DM_G-CMDMqjAIPaj80sTtwTzy2nRCEA723kdUwXATOmDcNsBX2ed9C63YsLRxMiY04RjI42KT2NQR9_KIkWOQ


y4mI4udWvrGDiVh1g7te_ZQI8XPYUy5XwcSKQH0fYPEbErgUkGaiP22XL7oPWwvZ-rXsUz1q8XdSrHQK_SxdOdiv7vBeaMat0Qty0PcEK4UsTrDxvwHMBFd0TsAeQbygQOnFxoHxQvq9P3N-Put9W1NoD1UFOXk8-6_8edad50s_QXfdSARaZrM7TD7uD2gpZYsuJ_HEqMw9byf7WfeRl8rPg


y4mmqczByVZl9lCmB6pYuPuLzfcks3MdBbqEnu6L8J0XCjnixviF_tWztI3g3EamihT6EBYIgCFcBPeyDLZ7sNlZM2pJsp9Mvgaf-AJehswoHJhFJNxaxzENRWXGEK5twKfCFfOoU5hOcYYCyA4C5mLVrFkbhQaffrDEIqxPS4f1VkxjUUyP7a5ILosF5946MUACQxjgYzgFPCLA9UKImF0Fw


y4mmL-rwPss6eOUYQ4vbjq9jiE7K_S71-rnlS498UZtWIQX9MeKcizTU7cqZArUI7DPWx1o9bpUWXw2A3bxRl8I5R5UQ_XGbvF1S2hy9A8mMT3n_vJ3FLpNsnRVInq4UbE0uHUUhKdZrTZ6PfUUa8jGQK74rGJ-IcH4gF7rHb96ulgNNONM2JCRzAvqf-YVWUmH3VCDf_Trfv-BingG49P1Uw
 
Det gick rätt så bra, lillhästen fick stjärna i boken för uppförande, visade sig exemplarisk och fick beröm att hon var väl förberedd för uppgiften. 🥰

Poängen var väl helt okej, en del 8-or och resten mest 7,5, förutom 7 på kapacitet i hoppningen som jag blev rätt besviken över, då de inte ens höjde hindret till maxhöjd/-bredd trots att hon hoppade felfritt och jag bad dom höja... Verkade som om det var de hästarna som överhoppade och var ängstliga i hoppningen som fick bra poäng på kapaciteten, lite dumt tänk där tycker jag. (och rätt oerfarna domare som dömde) Så hon fick faktiskt bättre poäng som gångartstalang än hopptalang, med 7,5-8-8 på gångarter under ryttare. Mao ett perfekt fälttävlansämne. 😉

Lägger in lite bilder (säg till om de funkar):

y4mBmRCcPiAPjMiDZxj1pGt1llGu_nuHOi6EB-IV_FfbeHaPNd1Y9rg6by4SgbNeXTKxcdrx8Ov8lVajbR5QAMzKCmLplS3sfcAfEo7MKZ10ESvpdBG0ynizNyBGicvraw5_sV2w7n_ILSvCeIlTHikcmjqYUejJIB2Y7W5GozCiEOE2HcJz2XXID_n_CXbl4HlJZ0VLDK3KZlKwk6AgCzx6w


y4mcPz_pG69Aa7sXcDGT8RjucB2Fy2YMT7Yo9e8BWOIvMoVIm6w1c21NayZ1WEUciVVJVVkWfdJ7dyHx9KMUVhFlQ_CPbiT3sMjNdCNzVZwGWHyR727KbYFY7vvosNeQ1vG0DM_G-CMDMqjAIPaj80sTtwTzy2nRCEA723kdUwXATOmDcNsBX2ed9C63YsLRxMiY04RjI42KT2NQR9_KIkWOQ


y4mI4udWvrGDiVh1g7te_ZQI8XPYUy5XwcSKQH0fYPEbErgUkGaiP22XL7oPWwvZ-rXsUz1q8XdSrHQK_SxdOdiv7vBeaMat0Qty0PcEK4UsTrDxvwHMBFd0TsAeQbygQOnFxoHxQvq9P3N-Put9W1NoD1UFOXk8-6_8edad50s_QXfdSARaZrM7TD7uD2gpZYsuJ_HEqMw9byf7WfeRl8rPg


y4mmqczByVZl9lCmB6pYuPuLzfcks3MdBbqEnu6L8J0XCjnixviF_tWztI3g3EamihT6EBYIgCFcBPeyDLZ7sNlZM2pJsp9Mvgaf-AJehswoHJhFJNxaxzENRWXGEK5twKfCFfOoU5hOcYYCyA4C5mLVrFkbhQaffrDEIqxPS4f1VkxjUUyP7a5ILosF5946MUACQxjgYzgFPCLA9UKImF0Fw


y4mmL-rwPss6eOUYQ4vbjq9jiE7K_S71-rnlS498UZtWIQX9MeKcizTU7cqZArUI7DPWx1o9bpUWXw2A3bxRl8I5R5UQ_XGbvF1S2hy9A8mMT3n_vJ3FLpNsnRVInq4UbE0uHUUhKdZrTZ6PfUUa8jGQK74rGJ-IcH4gF7rHb96ulgNNONM2JCRzAvqf-YVWUmH3VCDf_Trfv-BingG49P1Uw
Grattis!! Jättefina ord att få ju! Gott uppförande och trevlig individ väger ju mycket även om det är kul att få höga poäng också :D Kan tyvärr inte se bilderna?
 
Min har bara såvitt blivit lite lurvig.... men så har vi +/- 10 grader här för det mesta...

I lördags red vi ut själv för första gången sedan innan sommaren. Gick superbra! Hon var glad och pigg, men lugn. Tittade till lite när vi hörde folk i skogen men inte såg dom, och när vi skulle passera en orange motorcykel som någon lämnat precis brevid stigen så var hon tvungen att stanna och fundera några sekunder. Men absolut inga "dumheter", och inga problem att rida fram henne igen. Känns skönt att inte vara beroende av sällskapshäst för att ta oss ut.

Hoppas så att hon får komma till någon som vill utveckla henne som fälttävlanshäst, då jag tror hon kommer funka toppen till det. :love: Men hästmarknaden verkar tyvärr stendöd just nu.... så mest troligen stannar hon hos mig tills våren ändå.
 
Hoppar in i tråden med min -19 e. Fürst Toto - Scandic. Vi har äntligen kommit igång efter en tuff period med diverse "skitskador" som fula balltramp, kapptramp och tappskor med trasiga hovar. Hoppas på bättre flyt framöver! Han är väldigt bra i fas så har ingen stress. Köpte honom i somras så har inte haft honom så länge :)
DSC_0394.JPG
 
Oj, vad länge sedan någon skrivit i våran tråd! Hur går det för alla?

Vi har opererat bort den lösa benbit som hittades på röntgen i våras, så nu är det rehab-träning, rätt så tråkigt men går åt rätta hållet iaf. 10 veckor sedan operationen nu, så har börjat rida henne i skritt och får även börja trava om ett par veckor. Lillhästen har överlag varit otrolig snäll genom boxvila, sjukhage och allting. :heart

Fick ett trevligt mejl här i förra veckan om att vi (eller hästen då) är kvalade till unghästfinalerna i både dressyr och hoppning i slutet på mars, men det finns ju inte en chans att vi ska hinna bli redo för hoppfinalen - hon har aldrig ens hoppat med ryttare på än... :rofl: Och frågan är om det är lönt att visa en hoppstammad bland dressyrisarna... hon är nog den av syskonen som har "dåligast" gångarter, tyvärr, inte lika flashig som sin bror och lillasyster.... Men oavsett kul att vara kvalad!
 

Liknande trådar

Avel En ny tråd för alla hästar födda 2022.
18 19 20
Svar
391
· Visningar
48 017
Senast: Ketrawzc
·
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 423
Senast: Mia_R
·
Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
1 829
Senast: Smurfoff
·
  • Omröstning
Kultur Tillägg i efterhand: Lyckades lägga in en omröstning för finalen. Man kan rösta på upp till 3 alternativ, för att göra det liiite mer...
29 30 31
Svar
602
· Visningar
23 386
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp