Födda 2019

Vi har vilat och precis börjat sätta igång försiktigt.
Han är stor, valpig och gänglig så vi tar det därefter.
Fin balans dock och han är snabb på signalerna. Här kommer det gälla att inte vara långsam själv!

Det sistnämnda gäller även vid andra tillfällen har vi nu konstaterat 🤪 Han är snabb som en kobra att vända 180 grader och plötsligt är man åt andra hållet liksom.
Däremot har han varit snäll i det där hittills, inte loppat iväg utan gjort nåt hopp och sen hållit alla hovar hyfsat på marken. Hoppas det fortsätter så. 😎
Försöker hitta ett bett som han är bättre tillfreds med, nu har jag skaffat ett fager och ser om det kan hjälpa honom att hitta lugnet. När han är på plats i korgen är det inga problem öht men däremellan är det oroligt och stökigt.
Red in och använde semikapson tills strax före treårstestet och ska nog byta till det igen ett tag.
Och förstås åka till tandläkaren igen.
 
13F8002D-55E4-4D5B-8BB0-1D8D25356A94.jpeg

Jag är väl partisk, men bra söt är han.
 
Min Eddie ska gå bruksprov på Grevagården nästa helg (jag som tänkte att jag inte skulle ha en hingst igen :angel: ) så fokus har mest legat på att förbereda honom inför det men ser verkligen fram emot att börja rida mer efter. Har bara ridit tre eller fyra gånger utanför provridningen, jag har istället jobbat med att bygga upp honom från marken för att förbereda honom för ett liv som dressyrhäst. Men längtar verkligen att komma upp på min härliga häst :love:

Bildbomb på underverket :heart


Eddie kollage.jpg
 
Min Eddie ska gå bruksprov på Grevagården nästa helg (jag som tänkte att jag inte skulle ha en hingst igen :angel: ) så fokus har mest legat på att förbereda honom inför det men ser verkligen fram emot att börja rida mer efter. Har bara ridit tre eller fyra gånger utanför provridningen, jag har istället jobbat med att bygga upp honom från marken för att förbereda honom för ett liv som dressyrhäst. Men längtar verkligen att komma upp på min härliga häst :love:

Bildbomb på underverket :heart


Visa bifogad fil 114638
Vad är han för ras? 😍
 
  • Gilla
Reactions: AW
Här har det varit skomakarens barn osv osv. Hade så mycket andras hästar förra året så fick nöja mig med att ha travat lite på lina i våras innan betet och sedan hann vi med ett kortare ryck innan min operation vid jul som inkluderade uppsutten galopp ett par gånger. Nu är vi inne på vecka 3 ungefär sedan vi drog igång igen och han är så fin och mjuk att rida :love: Introducerade lite bommar häromdagen och igår tog vi premiärskutt över ett kryss som vilken världsvan kille som helst.
 
Vi har tävlingsdebuterat idag. I brist på 4-årsklasser inom rimligt avstånd blev det en LB:3. Han blev lite spänd på banan men skötte sig super! Lite emot hand i en halt och var på god väg att lägga en bock i första galoppen :p Vi slutade på 63,5% och det är ju inga superpoäng men jag är väldigt nöjd ändå! Han är ju trots allt bara 4 år, det glömmer man ibland. Målet för dagen var att ge honom en bra upplevelse och det lyckades jag nog med tror jag!
Snapchat-2055970998.jpg
 
Vi har miljötränat igen! Så himla duktig :love: Nu blir det lite vila innan nästa träningsperiod är tanken. Eventuellt blir det ett fyraårsprogram i början av juni, men det är väldigt få anmälningar så vettesjutton om det blir av. Så kanske blir det ett litet avbrott i vilan för det, eller så blir det en längre sammanhållen period.
IMG_20230519_191338_609.jpg
 

Liknande trådar

Avel En ny tråd för alla hästar födda 2022.
18 19 20
Svar
392
· Visningar
48 151
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 427
Senast: Mia_R
·
Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
1 831
Senast: Smurfoff
·
  • Omröstning
Kultur Tillägg i efterhand: Lyckades lägga in en omröstning för finalen. Man kan rösta på upp till 3 alternativ, för att göra det liiite mer...
29 30 31
Svar
602
· Visningar
23 434
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp