Födda -21

C2D7FB9F-714D-4F3E-AEB2-6B1EFEFE0611.jpeg


Kaj och Nono för ett par dar sen vs Kaj och Nono förra vintern när han precis kommit. Vilken plutt han var! ❤️ Vi hade årsdag nu den 12/12, ett helt år har vi hängt ihop nu 🥳
 
Idag har jag sagt upp min plats i nuvarande lösdrift och skrivit kontrakt med en ny! Känns som en tung sten lyfts från mina axlar. Nya stället har fri tillgång på hösilage och dessutom en jämngammal kompis så det känns toppen. Har hört väldigt mycket gott om stället och hon som driver det verkar vettig och seriös så det känns verkligen så skönt!

Slänger in en bild på min ”kloakråtta” här också. Fager är han inte i dessa dagar precis 😂

718D2199-F828-4327-B250-442B1AD1CAE2.jpeg
 
Saknar ihjäl mig efter min lille plutt och ser honom alldeles för sällan.
Tiden bara springer iväg, han växer så det knakar.

Gör ingenting över vintern här och han får bara vara "vildhäst" tills i vår.
Har inte tid helt enkelt. Men han lider inte
Flyttar honom närmare hem sen efter betet i år ♡
Då ska jag aldrig aldrig mer ha hästar på olika ställen igen..
 
Maggan mår fortsatt fin fint och trivs bra i sin flock. Vi får se hur många som blir kvar, en en hel del av dem har bara varit där för inkörning och uppträning innan det går till sina ordinarie tränare.
Bara positiva ord från tränaren, en mycket fin häst helt enkelt ♥️ Så roligt att andra också tycker om henne.
 
@miumiu hur gick det att köra?

*kl*
8138B728-9D82-4E04-93D5-726DD90E7017.jpeg

Var och ”löshoppa” Boriz igår.
Han fick hoppa med sin bror från en annan mor som är 1 år äldre. Det var mest bus men han var väldigt obrydd över plastband osv
Fortsätter att visa sin fina inställning.
Passade på att mäta också. Vi mätte i ridhuset men med riktig mätsticka. 160 fram 160,5 bak.
Bild från 2 veckor sen
 
@miumiu hur gick det att köra?

*kl*Visa bifogad fil 110119
Var och ”löshoppa” Boriz igår.
Han fick hoppa med sin bror från en annan mor som är 1 år äldre. Det var mest bus men han var väldigt obrydd över plastband osv
Fortsätter att visa sin fina inställning.
Passade på att mäta också. Vi mätte i ridhuset men med riktig mätsticka. 160 fram 160,5 bak.
Bild från 2 veckor sen
Alltså det gick så bra! Var lite orolig att vi inte skulle komma iväg pga vädret. Men det gick och han stod som ett litet ljus 😁
 
D2DA915E-37AD-44F0-B977-F5350209B01C.jpeg

Ni får ursäkta att jag bombar på här i tråden men måste få dela med mig av Kajans upptåg innan flytten. Gamla lösdriften var temporärt avdelad i två sektioner under december pga olika foderbehov, men så blev Kaj själv med en ny häst på ena sidan och då tog han, som han brukar göra, saken i egna händer och hoppade över till andra sidan. 3 dagar i rad återfanns han på fel sida staketet, bilden illustrerar när han tagit vakten åt Jack som behövde ta igen sig lite 😜
 
IMG_20230120_151410.jpg
Hon börjar bli en vuxen flicka mer och mer ♥️ Sen är det klart unghästen lyser igenom men hon börjar bli mera färdig kroppsmässigt och börjat lämna värsta slyngelstadiet. Tyvärr har hon fått ett sår på sin onda has som gjort att hasen svällt igen 😢 Så nu är det extra laser som gäller tills svullnaden lägger sig igen.
 
Spöket har bara fått stå och se eländig ut senaste tiden men igår fick hon äntligen en borstning. Funderade om jag skulle tömköra men ville inte frysa om fingrarna så jag la på en sadel istället. Gick en sväng i skogen och vi joggade lite också. Hon tyckte inte att det var något konstigt alls :)
Hon har äntligen kämpat sig upp till C-ponnymått och är 131 cm.

20230121_111032.jpg
 
A50EE08C-9796-4D56-B3EE-45FA669F485B.jpeg

Kajan börjar bo in sig! Tror han saknar Norlie fortfarande dock, ser honom ofta lite för sig själv i hagen. Ibland busar han dock med den andra unghästen, och det verkar över lag vara en trevlig flock. Hagen är enorm! Vi har inte gjort så mycket alls efter flytten utan han har fått landa och hitta sin plats, men idag fick vi feeling och provade lite utrustning. Tränset har fått längas ut ett hål sedan han provade det för första gången 😁
 
Haha fick film när det ska locka ned tjejerna till grinden inför träning. Det har ju så stor hage att det är svårt att jaga rätt på alla utan att det tar en himla massa tid. Gissa vem som har fram först i vanlig ordning 😂 Maggan såklart! Så fort hon hör det rassla nere i grinden så kommer hon farande i full fart och säger ta mig ta mig 😂
 
IMG_20230127_144210.jpg

Ser ut som en teddybjörn för tillfället när hon går ute dygnet runt. Älskar att rulla sig i leran till allas förtret 😂 Hon har ständigt ett lerpansar på kroppen, de är på egen risk du börjar borsta henne. Benen spolar de av på alla unghästar som går ute när de går in för träning men de duschar sällan pga av att de går utan täcken. Men de här kan vara en av de trevligaste och klokaste unghästar vi fött upp. Hämtade henne själv i hagen mitt i flocken, duschade benen på henne och sen tog med henne in i stora stallet där husse väntade på att påbörja laserbehandlingen som vanligt på fredagar.
 

Liknande trådar

Avel En ny tråd för alla hästar födda 2022.
18 19 20
Svar
392
· Visningar
48 064
  • Artikel
Hästnyheter Mannen födde upp fler hästar än han hade tillstånd för. Nu döms han i tingsrätten för brott mot djurskyddslagen.
Svar
0
· Visningar
88
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
304
Senast: VLMF
·
Avel I förmiddags 11.21 kom det en liten hingstunge till världen! Mycket pigg, fina tecken (bläs, vita strumpor) och korrekt i benen. 🥰 Lite...
Svar
3
· Visningar
440
Senast: Hippocampus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp