Födelsedagsfirande i karantäntider

Mineur

Trådstartare
Moderator
Nu behöver jag lite inspiration från alla kreativa bukefalister! Min sambo fyller år om ca två veckor och jag skulle vilja ha idéer på sätt som jag kan göra hans dag lite extra speciell trots att vi inte får träffa någon eller gå någonstans (vi bor i UK, så det är full "lockdown" som gäller). Sambon är en sådan där person som älskar födelsedagar och hade redan hunnit smida ganska storslagna planer på hur han skulle fira i år, men detta blir av förklarliga skäl inte av.

Hans födelsedag faller i år på en röd dag, så vi kommer att vara lediga hela dagen. I vanliga fall hade vi nog åkt ut på landet och gått någon fin vandringsled och sedan haft fest med släkt och vänner på kvällen, men inget av det funkar ju i år. Jag har redan planerat följande aktiviteter/överraskningar:

- Jag ska gömma hans presenter på olika ställen i lägenheten & trädgården som han får leta sig fram till med hjälp av ledtrådar.
- Mina föräldrar har skickat ett paket från Sverige med hans favorit-Marabou, snacks och annat godis.
- Jag har köpt hem ett brädspel som jag tror att han kommer att gilla, och som vi kan spela under dagen
- Jag kommer att göra hans favoritmat till middag, och tänkte även ge mig på att göra en tårta av något slag.

Egentligen tror jag att han vore rätt nöjd med en vanlig lugn dag hemma med lite extra god mat bara, men han har haft det lite tufft de senaste månaderna så jag känner att jag skulle vilja hitta på något lite speciellt i alla fall. Och rent själviskt tycker jag det vore kul med en lite mer händelserik dag eftersom livet i största allmänhet är väldigt händelselöst nuförtiden :p

Dela gärna med er av tips på saker vi kan göra och som inte är allt för svåra att ordna!
 
Be vänner och familj spela in varsin kort liten filmsnutt där de säger varför de tycker om honom/något fint minne de har tillsammans/saker de vill göra tillsammans när karantänen är över? Lätt att sätta ihop efter varandra till en video och kräver ju bara lite insats av varje person.

Alternativt förbered folk på videoparty så att de kan checka in lite snabbt och sjunga eller så :)
 
Be vänner och familj spela in varsin kort liten filmsnutt där de säger varför de tycker om honom/något fint minne de har tillsammans/saker de vill göra tillsammans när karantänen är över? Lätt att sätta ihop efter varandra till en video och kräver ju bara lite insats av varje person.

Alternativt förbered folk på videoparty så att de kan checka in lite snabbt och sjunga eller så :)
Jaa vilken bra idé! :love:
 
Jag hade "zoomfest" pa min 30 ars dag for tre veckor sedan, da jag hade forberett ett pubqiuz for mina vanner.. Kanske du kan ordna ett quiz om din sambo for era vanner?

En annan van gick pa besok till sin van som fyllde ar - de lamnade presenter pa farstun, ringde pa, och nar hon oppnade hade de backat och sjong Grattis pa fodellsedagen till henne - kan vara vart o hora runt om ni har vanner som bor nara om de ar sugna pa att komma forbi bara en kort stund sadar?
 
Blås upp ballonger, serpentiner och blommor. Duka fint och liksom bara lite festligt stämning 🎉🎊🎈🥳
Jag är livrädd för ballonger :nailbiting: Men lite serpentiner och blommor ska jag nog klara av! :D

Har nu även bestämt att vi ska ha ölprovning, så med en massa ätande, lite Zoomande, presentletande, brädspel och matlagning på det lär vi kunna hålla oss sysselsatta ett tag!
 
Jag är livrädd för ballonger :nailbiting: Men lite serpentiner och blommor ska jag nog klara av! :D

Har nu även bestämt att vi ska ha ölprovning, så med en massa ätande, lite Zoomande, presentletande, brädspel och matlagning på det lär vi kunna hålla oss sysselsatta ett tag!
Jag fyllde nyss år, planerade hemmadejt med en mysdag och trerätters. Istället blev det en vattenskada och riva upp ett helt golv :laugh: vi hade i alla fall att göra hela kvällen ;)
 
En kollega som bor i UK hade nyligen varit på zoomfest.
Alla inbjudna hade klätt upp sig festligt, vissa med partyhattar och ballonger och så loggade de alla in samtidigt och pratade, drack, åt tårta och skrattade ihop.
Ja sånt man gör på kalas men alla på sitt håll! Såg jättetrevligt ut 😊 Så istället för att bjuda alla på IRL-fest kan du väl bjuda in dom online istället?
 
En kollega som bor i UK hade nyligen varit på zoomfest.
Alla inbjudna hade klätt upp sig festligt, vissa med partyhattar och ballonger och så loggade de alla in samtidigt och pratade, drack, åt tårta och skrattade ihop.
Ja sånt man gör på kalas men alla på sitt håll! Såg jättetrevligt ut 😊 Så istället för att bjuda alla på IRL-fest kan du väl bjuda in dom online istället?
Ja, det lutar åt att det blir något sådant! Funderar på om jag skulle skriva ihop en liten pub quiz om födelsedagsbarnet också eller om det bara är fånigt :o
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Nu har det vid ett par tillfällen dykt upp idén om att jag skulle kunna leda en studiecirkel i något ämne. Jag kan lite av varje, men är...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
8 426
Senast: Lobelia
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 109
Senast: Acto
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 468
Senast: sjoberga
·
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 091

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra och smakligt blötfoder?
  • Brexz
  • Ingen fart på agilitytävling

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp