Födelsedagspresent till 2-åring?

Status
Stängd för vidare inlägg.

mian1

Trådstartare
Min brorson fyller 2 år på söndag. Vad kan man köpa? Kläder har de i mängder, han har 4 stycken bobby-car och en batteridriven motorcykel osv. osv.
Förra året, på ettårsdagen, lyckades jag med presenten - en nalle. Annars hatar han gosedjur, men just den nallen var bra och den släpar han runt jämt på dagis!

Det är en stor 2-åring och hans intressen är banka, kasta, välta möbler och banka ännu mer. Med andra ord ett våldsamt barn!
 
Sv: Födelsedagspresent till 2-åring?

Hörs som ett barn som har allt......inte så bra alla gånger.
Ge honom en dag med dig , baka ,gosa ,läs och va ute med honom eller bad huset.
Eller nåt som får honom att va stilla en stund tex bok eller puzzel
lycka till
 
Sv: Födelsedagspresent till 2-åring?

Herrejösses?? Snacka om att ungen redan från början blivit indoktrinerad i att pojkar ska ha bilar... *suck*

Selma är drygt 2½ och jag försöker komma på vad hon gillar, mer än sitt Duplo, kritor och målarböcker, Play-Doh-lera (med kavel och "pepparkaksformar"). Jo, hon formligen ÄLSKAR sin studsmatta! Alltså en sån för en vuxen, 30 cm hög. Hon hoppar på den minst 30 gånge om dagen!! :bump: :bump:
 
Senast ändrad:
Sv: Födelsedagspresent till 2-åring?

mian1 skrev:
Det är en stor 2-åring och hans intressen är banka, kasta, välta möbler och banka ännu mer. Med andra ord ett våldsamt barn!


Vidar ÄLSKAR sin billiga lätta ihåliga plasthammare som han FÅR banka med. Fanns i ett set med badleksaker på prix.... Och inget går sönder....
 
Sv: Födelsedagspresent till 2-åring?

Min tanke var hatar ha ngosedjur eller har han inte fått tycka om dem... En pojke på elins dagis har inte kunnat slita sig från dockhörnet på flera månder, "fast han har inte en enda docka hemma" enligt pappan...
Lämplig present... Åter igen böcker, barn kan aldrig få för mycket böcker enligt mig. Annars är duplo en höjdare här, det är det enda hon har lekt med nu när hon har varit sjuk. Jo puzzel oxå, "riktiga" puzzel" inte såna som ska stoppas på rätt ställe.
 
Sv: Födelsedagspresent till 2-åring?

Studsbollar, min vandal på 3 år roar sig i timmar med det.
Snickargrejor i plast-banka mkt förstör inget :-)
 
Sv: Födelsedagspresent till 2-åring?

Träklossar - man kan kasta dom, bygga garage, hus, köra dom på lastbilsflaket, bygga ett högt torn o köra rakt in i med Bobby car- faktiskt riktigt effektfullt.
 
Sv: Födelsedagspresent till 2-åring?

Pussel är ju väldigt bra, xylofon och trummor kan man banka på, duplo kan vara roligt att leka med, lera kan man banka med men jag skulle nog föredra playdo man gör själv framför den man köper i affären då den egengjorda inte kladdar vilket den som man köper i affären oftast gör. Finns recept på internet om man vill göra eget. Böcker är ju också något som ofta är kul och då kanske gärna något som intresserar pojken.
Dinosaurier är min dotter otroligt intresserad av och har flera stycken faktiskt. Bondgårdsdjur har hon också som hon lekt med sedan hon var liten och är leksaker som "håller" länge om barnet har intresse för dom.
Stora grova kritor om han inte har redan. Sådana som inte knäcks lätt. Ritblock till kritorna med blanka papper i.
Vattenleksaker att ha i badkaret när man badar är också en ide.
"Laga mat" saker i plast. Finns i metall också men gör mycket mer ont när telingen får för sig att se om en kastrull kan flyga. "Laga mat" saker kan också användas i badkar som össaker.
 
Sv: Födelsedagspresent till 2-åring?

Badleksaker låter bra! Pojken älskar att bada och kan slänga sig handlöst i fontäner eller sjöar om de inte passar honom och badkaret har jag förstått är en favorit. Och har han plastleksaker i badrummet som han får greja med kanske han låter bli att spola ner mobiltelefoner och fjärrkontroller i toan ;)

Det är ett väldigt försigkommet barn som redan klarar att forcera barnspärrar och lås och han är snabb som en vessla.

Kan också tillägga att min bror bor i en lägenhet utan trädgård, en tvåa. Bilar och motorcyklar har de fått från mammans bekanta och lägenheten svämmar över och brorsan hoppas att jag får en pojk så att han kan dumpa en massa grejer hos mig.

Angående om han gillar "killgrejer" eller inte så har han fått massor av nallar och dockor, men han vill bara ha bilar och hårda leksaker, sånt som går att slå och kasta med och allt som har hjul låter "brum" för honom. Min bror var precis likadan när han var liten och mammas hot om att min bror skulle få en sån som honom själv har verkligen slagit in.
Storebror var ett överaktivt barn, mamma och pappas eviga huvudvärk. Samma vattenintresse och jag tror min bror var 12 år när han tagitalla simmärken han kunde ta - utomhus i kall sjö. Han var 11 då han chockade pappa och dök från 7-meters-hopptornet. Bilintresset sitter i och han jobbar som lastbilschaufför.

Jag hoppas nu innerligt att inte jag bär på samma gener :smirk:
 
Sv: Födelsedagspresent till 2-åring?

Sagoböcker går alltid hem gärna klassiker typ.Astrid Lindgren de tycker de är kul när de blivit äldre också. Pussel, spel ,ritblock och kritor är bra sysselsättning för livliga små killar.
Mamma till 4 söner.
 
Sv: Födelsedagspresent till 2-åring?

Få se här då vad min tvååring fick i födelsedagspresent som var populärt...
En egen liten fåtölj, populär men tyvärr trasig så vi fick lämna in den på lagning med det samma...
En liten grön motorsåg, jättepoppis, den låter nästan identiskt med en riktig!!
En gul röjsåg, inte riktigt lika poppis som motorsågen, men inte långt ifrån.
Så det absolut populäraste.... ett "ritbord", ett sådant där magnetbord man ritar på och kan sudda bort gång på gång!
Vet en annan tvååring som också fick det och även den gillade det skarpt!!!

Annars, en boll kanske, eller en slagbräda....
 
Sv: Födelsedagspresent till 2-åring?

EVA skrev:
Sagoböcker går alltid hem gärna klassiker typ.Astrid Lindgren de tycker de är kul när de blivit äldre också. Pussel, spel ,ritblock och kritor är bra sysselsättning för livliga små killar.
Mamma till 4 söner.

Jag älskar sagoböcker och hade gärna köpt en hel massa bra böcker, men min bror är dyslektiker och hans fru thailändska så jag är inte säker på om någon kommer att läsa böckerna. Jag vet att pojken har pekböcker och en bok om Molly som han älskar, men jag ska kolla med storebror först om han kanske hellre vill ha CD-böcker.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • LGCT Stockholm
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp